צלילי המטאל ביקורת סרט

Sound of Metal Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "צלילי המטאל":
"מפגן ראווה של משחק וסאונד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Sound of Metal
משחק ריז אחמד, אוליביה קוק, פול רסי במאי/ת דריוס מרדר  
דרמה
ביקורת סרט לצלילי המטאל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מאופק ומרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט הביכורים של דריוס מרדר "צלילי המטאל" הוא מפגן ראווה של שחקן ראשי מעולה ועריכת סאונד מבריקה. מרדר, בעזרת בימוי סגפני, ריאליסטי ומאופק לוקח סיפור על מוזיקאי שאיבד את שמיעתו והופך אותו לחוויה שנמנעת בכל מחיר מלהפוך למוצר הוליוודי שגרתי. ריז אחמד הבריטי ("ליל האירוע") מגלם את רובן, מתופף פאנק-מטאל שכבר נמצא ארבע שנים במערכת יחסים רומנטית ואמנותית עם זמרת בריטית/צרפתייה בשם לו (אוליביה קוק). זה מתחיל כמו עוד סרט על מוזיקאים החיים בקרוואן נייד ונעים מהופעה קטנה אחת בעיר קטנה ולא מוכרת להופעה אחרת בעוד איזה מועדון נשכח.אבל כבר מהפתיחה של הסרט מתברר לצופים, שזה לא סרט על מוזיקאים השואפים אל התהילה באמריקה הקשוחה. במהלך הופעה רובן שומע צפצוף מוזר באוזן שמפריע לו להתרכז בנגינה ומוציא אותו מאיזון. למחרת הוא כבר נמצא אצל רופא ששולח אותו לבדיקות אצל מומחה שמבשר את הבשורה הקשה ביותר שמוזיקאי מלא תשוקה ואהבה למקצוע שלו יכול לקבל: הוא מאבד את חוש השמיעה והופך לחירש. אין דרך רפואית אמיתית לשנות את רוע הגזרה.
השאלה שעומדת מול רובן היא איך לטפל בבעיה החדשה שעתידה למנוע ממנו את אהבתו הגדולה ביותר, האהבה למוזיקה, וכנראה גם תפגע במערכת היחסים שלו עם לו המבוססת על אהבתם המשותפת למוזיקה. רובן מצטרף למרכז מיוחד לחירשים המתמודדים עם בעיות גמילה. שם הוא מתחיל להתנדב בבית ספר לילדים חירשים, אך קשה לו מאוד להתנתק מהעבר וזה התנאי שמציב לו ג'ו, המנהל של המכון.את ג'ו, גבר חירש המתנגד לכל טיפול רפואי חיצוני, מגלם פול רסי, המועמד לאוסקר שחקן המשנה הטוב ביותר. רסי חי ועובד בהוליווד כבר 30 שנה אך הוא אף פעם לא פרץ. רסי הוא מוזיקאי בלהקת רוק, נולד להורים חירשים ודובר את שפת הסימנים. הוא משמש כמתורגמן בשפת הסימנים בבתי המשפט בלוס אנג'לס שנים רבות. הוא שירת פעמיים בווייטנאם וגם סבל בעבר מהתמכרות לסמים. נראה שלעיתים הוא מגלם את עצמו.
ריז אחמד ידוע במוזיקת הראפ הפוליטית שלו ואף זכה בפרס ב MTV אירופה על השיר שלו "Immigrants" שהוקדש לפליטים הסורים. הוא גם משחק ראפר הסובל ממחלה קטלנית בסרט ""Mogul Mowgli, לכן נראה שהתפקיד כמתופף מתחרש היה קרוב מאוד לליבו. רובן מתמודד עם החלטה קשה ואחמד צולל לתוך התפקיד ולתוך הדילמה המורכבת ומועמד בצדק לאוסקר על התפקיד המצוין.מרדר, בעזרת טכניקות עריכות סאונד חדשניות, מצליח לגרום לקהל הצופים עצמו לחוות את מה שעובר הגיבור, וזה מטלטל. צלילי המטאל הם בכלל לא הצלילים שרובן ובת זוגו מנגנים ושרים, אלא צלילים שיופיעו בשלב הרבה יותר מאוחר של הסרט. אלה אותם צלילים שצוות הסאונד המעולה של הסרט מועמדים לאוסקר בזכותם. אלה גם אותם צלילים שיעזרו לשדרג את ההופעה של ריז ולבטא את הכאב העצום שבהחלטתו.בסופו של דבר "צלילי המטאל" הוא סרט מאוד אישי עבור מרדר שסבתו הסיניפילית איתה הוא היה נוהג ללכת לקולנוע סבלה מסיבוכים רפואיים ובעקבותיהם התחרשה. אך לא מספיק שהבמאי יהיה קרוב לנושא עליו הוא יוצר את הסרט, הוא גם צריך להיות מוכשר, ומרדר מאוד מוכשר. ישנם סרטים רבים העוסקים בסוגיית ההתחרשות או עולמם של חרשים אבל "צלילי המטאל" הוא הטוב ביותר ואחת הסיבות היא עריכת הסאונד שמצליחה לתאר את התהליך של אובדן השמיעה באופן אמין. תוסיפו לזה את ההופעה המצמררת של אחמד ותקבלו זריקת כאב הישר אל תוך הלב. לא מפתיע שהסרט מועמד ל-6 פרסי אוסקר השנה, כולל לפרס הסרט הטוב ביותר.
צלילי המטאל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאלגיל: 3825/12/2023 00:46:23
9/10אייקון ציון
מסוג הסרטים שמכניסים אותך לפרופורציה ומזכיר לך להגיד תודה על מה שיש וששום דבר לא מובן מאליו. סרט מומלץ מאוד עם משחק מדהים של השחקן והשחקנית.
שם: איציק גורגיל: 4729/03/2021 10:23:10
8/10אייקון ציון
סרט עוכר שלווה על מתופף שמתחרש ועליו להשלים עם מצבו וללמוד לחיות בעולם חדש וחסר צלילים. ריז אחמד שחקן עוצמתי שבהבעות פנים בלבד גורם לנו לחוש את מצוקתו ככל שעולמו מתפרק. נכנס עמוק לבטן ולא מרפה!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט