אלת המזל ביקורת סרט

La dea fortuna Movie Review

תמונת כתבמבקר/ת אתר סרט על "אלת המזל":
"מהנה ומרגש עם מספר רגעים משעשעים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר La dea fortuna
משחק סטפנו אקורסי, אדוארדו לאו, יסמין טרינקה במאי/ת פרזן אוזפטק  
דרמה
ביקורת סרט לאלת המזל מאת
ציון המבקר
"חביב ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע85.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט האיטלקי "אלת המזל" של הבמאי פרזן אוזפטק ("חלון החזית") מתמקד בארטורו (סטפנו אקורסי) ובאלסנדרו (אדוארדו לאו, המוכר לקהל הישראלי מהסרט האיטלקי המצליח "זרים מושלמים"), הנמצאים בזוגיות גאה מזה 15 שנים. ביום בהיר אחד מפתיעה אותם חברתם המשותפת והוותיקה אנה מריה (יסמין טרינקה), ומוסרת שעליה להתאשפז בבית חולים לסדרת בדיקות מסתוריות. היא מותירה אצלם למשמרת את שני ילדיה, לדבריה למספר ימים, מרטינה בת ה-10 וסנדרו בן ה-7.תפנית בעלילת הסרט מתרחשת לאחר משבר ביחסים של ארטורו ואלסנדרו שמשפיעה גם על שני הילדים שחושבים שהמשבר נגרם עקב שהייתם אצל הזוג ומאשימים אחד את השני. פיתול נוסף בעלילה נגרם עקב החמרה במצבה של האם שממשיכה להסתיר הן מהזוג והן מילדיה מהו מצבה הרפואי, עקב זאת שהייתם של הילדים אצל הזוג מתארכת. על אף שמרכז העלילה הוא מערכת יחסים בין זוג גייז, הסרט אינו מתמקד בקשיים שעלולים להיות בקבלתם בחברה וכד'. עלילת הסרט מתמקדת אך ורק בשהות הילדים אצל הזוג שחווה משבר ללא אימם וללא ידיעתם על מצבה הרפואי.
הזוג חי בשכנות מופתית והרמונית עם מספר דמויות חביבות שמוסיפות פלפל, עניין ורגעים קומיים לעלילה: זינה, בעלת קונדיטוריה שנולדה כגבר ועברה ניתוח לשינוי מין. אסרה, מין דמות אמהית לבני הזוג שמספקת הומור. ג'ינרווה ובעלה פיליפו (פיליפו ניגרי) גבר מתוק כבן 50 בערך שסובל מאלצהיימר. ישנן גם דמויות פחות סימפטיות כמו אלנה (ברברה אלברטי) שמופיעה בתפקיד שאת מהותו מגלים תוך כדי צפייה בסרט."אלת המזל" מלא ברגעים מרגשים וגם טראגיים של זוג שמנהל מערכת יחסים ייחודית עם הילדים ומציג את התהליך שהזוג עובר ומגלה על עצמו תוך כדי השהות עם הילדים. שם הסרט הייחודי נגזר מסיפור של סנדרו, הבן הצעיר, המספר כי לאלת המזל יש סוד מיוחד: "עליך להביט על האהוב או האהובה, לגנוב את מבטם, למצמץ בעיניך, לסגור אותן, להשאיר אותן סגורות ואז הם ייכנסו ישר לליבך ומאותו רגע אותו האדם, יהיה איתך לנצח". דמותה של אלת המזל בעיניו של סנדרו היא פסל שנמצא במוזיאון בה עובדת אמו, אנה מריה.
גם הפסקול מיוחד, החל משירים קובניים, איטלקיים ואף שיר קצבי במיוחד בטורקית של הזמרת הטורקיה סזאן אקסו, שזו גם ארץ מוצאו של במאי הסרט, פרזן אוזטפק שהיגר לרומא בצעירותו. "אלת המזל" הפך לאחת ההצלחות הגדולות של הקולנוע האיטלקי בשנים האחרונות עם מעל למיליון צופים ואפשר להבין למה. קולנוע גדול או עמוק במיוחד אין כאן, אבל מה שהצופים מקבלים הוא סרט מהנה ומרגש עם מספר רגעים משעשעים שמזכיר שהאהבה תמיד מנצחת.
אלת המזל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מוניגיל: 7113/10/2021 08:30:50
9/10אייקון ציון
אני רואה כ-100 סרטים בשנה. הסרט הזה לדעתי בחמישיה הראשונה: המשחק, הבימוי, המסרים ו...האיטלקית. סרט רגיש שנכנס ללב ונשאר.
שם: מיכאלגיל: 7207/10/2021 08:00:02
10/10אייקון ציון
יש אנשים שיש להם "מתנה" - גם יודעים לזהות את מי ליבם ולב אחרים אוהב, וגם לפעול בהתאם, יש אנשים תמימים אך מעט מבולבלים, ויש גם מרושעים. מסגרת הסרט היא אשה, בת לאמא מרושעת, וזוג נכדים מקסימים. בתווך, גיבורי הסרט - זוג הומואים, שהסרט מוליך אותנו בשבילי תודעתם, מול אתגרי החיים, לאור האהבה. יש, איך לא, את המקריות, המכוונת אותנו ברגעי משבר, ויש גם ריקוד בלתי נשכח לקראת סוף הסרט. סרט מאד רגשי. בכוונה, תחילת הסרט מעורפלת, והדברים מתבררים לאט לאט.
שם: רחלי זיגלרגיל: 7028/09/2021 21:53:12
9/10אייקון ציון
רק אוסיף שהסרט ממש לא מתאים לחבר''ה צעירים השקועים ברשתות החברתיות ולא תמיד מעריכים סרט איכותי.פשוט ללכת לראות ולהתענג
קישורים
חץ אלת המזל (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט