כוחו של הכלב ביקורת סרט

The Power of the Dog Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "כוחו של הכלב":
"הבמאית ג'יין קמפיון חוזרת בגדול לקולנוע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Power of the Dog
משחק בנדיקט קאמברבאץ', קירסטן דאנסט, ג'סי פלמונס, קודי סמיט-מקפי במאי/ת ג'יין קמפיון  
דרמה
ביקורת סרט לכוחו של הכלב מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מופתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע53.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
13 שנים לאחר שביימה את יצירתה הקולנועית האחרונה "כוכב בהיר" חוזרת הבמאית הניו-זילנדית ג'יין קמפיון לקולנוע בסרט "כוחו של הכלב". זוהי יצירה מתוחכמת ובעיקר מטרידה המנווטת ביד אמן בין מרחבים בומבסטיים בלתי נגמרים במונטנה של לפני מאה שנה לבין אינטימיות בין הגיבורים. צריך לצפות ביצירה המפעימה הזו בריכוז כדי לא לאבד אף פרט ורצוי לצפות שוב.האחים פיל וג'ורג מנהלים חוות בקר אי שם במונטנה ב-1925 .פיל הוא גבר קשוח, בוקר שמסרס פרים בידיים חשופות. לעומתו ג'ורג' הוא טיפוס סנטימנטלי וכשהוא פוגש את רוז, בעלת בית מרזח, הוא מציע לה נישואים ומביא אותה לחווה שלו ושל פיל. פיל סולד מרוז, בטוח שהיא התחתנה עם אחיו בגלל כספו ומציק לה מתי שאפשר. כשבנה העדין של רוז (קודי סמית' מקפי, "הדרך") חוזר מלימודי הרפואה שלו, פיל מציק גם לו ואז משהו משתנה.
"כוחו של הכלב" הוא חגיגה אמיתית לעכברי קולנוע ולחובבי הבמאית, אך לא רק להם. כמו בסרטה "הפסנתר", הוא עוסק באשה המגיעה לישימון וצריכה להתמודד עם גבריות דומיננטית. בנדיקט קמברבאץ' ("משחק החיקוי") בתפקיד האח המאיים פיל הזכיר לי את סם ניל המגלם את בעלה של הגיבורה ב"פסנתר" .קמברבאץ' בהופעה סוחפת מזכיר גם את דמותו של גיבור הסרט "זה יגמר בדם" - אדם סר וזועף המתקשה לקשור קשר עם אנשים סביבו. קמפיון גם חוקרת את המיושב למול הפראי ומייצרת דו-קרב בנג'ואים משלה- כמו ב"גברים במלכודת"- כשפיל מנגן על בנג'ו בהתרסה למול רוז הפורטת על פסנתר (ממש כמו הפסנתר שפרטה עליו הולי הנטר בסרט "הפסנתר" כשרצתה לברוח מהישימון בניו זילנד הרחוקה).קירסטן דאנסט משכנעת בתפקיד רוז שמדרדרת לשתייה בחווה, אבל מי שגונב את ההצגה הוא ג'סי פלמונס (שגילם את בן זוגה של דאנסט גם בסדרה "פארגו" והוא גם בעלה במציאות) בתור האח הרגיש ג'ורג שמנסה כל הזמן להיות בסדר עם כולם. קשה שלא לחשוב על אחים קולנועיים כמו בסרט "קדמת עדן" כשצופים ב"כוחו של הכלב" שלעיתים תופח לממדים מיתיים. על פניו מדובר בעוד מאבק בין קין להבל שתוצאותיו ידועות מראש.
אלא שקמפיון היא במאית מתוחכמת והיא מתעתעת בצופה ושומטת את הקרקע מתחת לרגליו. האח ג'ורג' ישנה את התנהגותו כשבנה של רוז יגיע לחווה ולפתע הסרט הופך ממבחן של גבריות רעילה למפגן זהיר של הומו-ארוטיות. כזו שמקורה אולי בחבר הילדות של האח פיל - ברונקו ביל -הבוקר שלימד אותו לרכוב ואף הציל את חייו כששניהם התכרבלו ביחד כדי לשרוד בסופה. הקשר בין בנה של רוז לפיל מבלבל ומאיים ואף יוצר אי נוחות שנוכחת בכל פריים בסרט הגדול מהחיים הזה. אי נוחות שהמוזיקה המייסרת של ג'וני גרינווד רק מוסיפה לה."כוחו של הכלב", המסתיים בצורה היצ'קוקאית, משהו הוא אניגמה המודעת להיותה כמעט בלתי פתירה. האם יש חשיבות למיקום העלילה בשנת 1925 כשהציוויליזציה מגיעה סופית למערב הפרוע? האם המטפחת שעליה עוגב פיל היא המסמלת את תשוקתו הבלתי ממומשת לגברים? והאם הציטוט התנ"כי שעליו מבוסס שמו של הסרט מסביר את מעשיו של בנה של רוז?הסרט מופץ בבתי הקולנוע ולאחר מכן יעלה בתחילת דצמבר בנטפליקס. מומלץ מאוד ליהנות מעוצמתו ומממדיו על המסך הגדול. זה המקום הראוי לצירה עוכרת שלווה זו. יצירה אכזרית ויפהפייה של במאית גדולה.
כוחו של הכלב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5018/12/2021 10:49:05
7/10אייקון ציון
פחות מתאים לצופה הממוצע. ארוך, איטי בצורה מוגזמת ומשעמם לפרקים ארוכים. אניני הטעם יוכלו להנות ממשחק משובח ועומק שקיים בדמויות ובמסרים. סיפור שמתחיל בשני אחים חוואים בשנת 1925,פיל וג''ורג''. פיל הוא גבר ישיר ובוטה, קשוח ולא נוח לבריות. ג''ורג'' הוא ההיפוך שלו. עדין, רגיש ואמפתי. הדברים מקבלים דינמיקה חדשה כאשר ג''ורג'' נושא לאישה את רוז,אישה אלמנה ושקטה וגם אלכוהוליסטית. בנה המתבגר פיטר, הוא בחור שדוף ורכרוכי וגם מושא ללעג למי שבא עימו במגע. מה שמפתיע הוא שפיל לוקח את פיטר תחת חסותו ומנסה להפוך אותו ל"גבר". הרעיון הוא ,שמה שרואים מכאן לא רואים משם. כל אדם מסתיר סודות, ולכל אחד יש מורכבות שמהווה את הסך הכל של מי שהוא. מי שמצפה לאלמנטים מהמערבונים הקלאסיים אז צפוי להתאכזב. התפאורה אומנם מזכירה, אבל חוץ מזה כלום. הציון שאני נותן מחמיא לסרט.
שם: איציק גורגיל: 4804/12/2021 20:56:39
7/10אייקון ציון
נופים מדהימים ומשחק משכנע בעיקר של בנדיקט קאמברבאץ אבל הסרט איטי ולא כל כך מעניין. העלילה אמנם מתרחשת במונטנה ב-1925 אבל היא דרמה תקופתית ולא מערבון. הפתיע אותי לגלות שהזוג שמתחתן בסרט נשוי במציאות. בעיקר לאוהבי סרטי אווירה איטיים.
שם: dtגיל: 6001/12/2021 17:06:21
5/10אייקון ציון
סרט איטי ומתמשך. בהחלט לא לכל אחד. צפיתי בנטפליקס. כל הניואנסים האפלים לא דיברו אלי. עד שהגיע הסוף שנרמז לפני כן יצאה נשמתי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט