הבת האפלה ביקורת סרט

The Lost Daughter Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הבת האפלה":
"למרות קאסט מצוין, סרט הביכורים של מגי ג'ילנהול לא מספיק ממוקד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Lost Daughter
משחק אוליביה קולמן, ג'סי באקלי, דקוטה ג'ונסון, פיטר סארסגארד במאי/ת מגי ג'ילנהול  
דרמה
ביקורת סרט להבת האפלה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"לא משכנע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"הבת האפלה" הוא סרט הביכורים של השחקנית מגי ג'ילנהול כבמאית וכבר בתחילת עבודתה מהצד השני של המצלמה היא לוקחת על עצמה משימה שאפתנית ומעבדת למסך הגדול את ספרה של אלנה פרנטה "הבת האפלה" (באנגלית "הבת האבודה"). אהבתי את גי'לנהול בתפקיד ממזרי בסרט "המזכירה" והתאכזבתי מהופעתה כמושא האהבה של באטמן בסרט "האביר האפל", שם היא לא הצליחה לשכנע אותי כזו שסוחפת את איש העטלף. הסתקרנתי לראות איך היא תתפקד כבמאית, ולטעמי התוצאה מאכזבת למדי.לדה היא תיירת בריטית באי יווני נידח. לא ברור לגמרי מדוע היא לבדה והאם היא בחופשה מעבודתה או שהיא סתם נמלטת מהשדים שלה. שדים אלו מופיעים כבר בתחילת הסרט כשלדה מתמוטטת על החול בחוף ים שומם. היא פוגשת באי במשפחה אמריקאית עם שורשים יווניים וליבה יוצא לקראת האישה הצעירה הנשואה לבן המשפחה ולבת הקטנה של אותה אישה. מרגע הפגישה עם אותה משפחה היא חווה פלאשבקים שמגוללים את סיפורה של לדה כאישה צעירה המנסה לג'נגל בין הקריירה שלה לבין בעלה ושתי בנותיה הקטנות.
הפלאשבקים שתוקפים את לדה, בעיקר כשהיא בקרבת האישה הצעירה והיפה, רומזים על עבר שצופן בחובו טרגדיה גדולה. זה מעניין בתחילה אבל כשזה חוזר שוב ושוב זה מתחיל לעייף. ג'ילנהול היא לא היצ'קוק, אמן השהיית המתח הבלתי נגמרת, ומכיוון שבעצם באי לא קורה הרבה מעבר לשיזוף על החוץ וצפייה בים אז הסרט די מהר מתחיל לשעמם.לזכותה של ג'ילנהול יאמר שהקאסט בסרט מרשים, ואף יותר מזה. אוליביה קולמן, שהיא כיום אחת השחקניות הטובות בעולם, מצליחה לטעון את לדה בהרבה אנושיות ושבריריות וגם בעודף היסטריה שלא תמיד ברורה. דקוטה ג'ונסון טובה מאוד כבחורה צעירה שהתחתנה בגיל מוקדם מדי וכעת נאלצת לתפקד כאמא ורק אד האריס הנהדר מתבזה בתפקיד סטריאוטיפי ומעליב של אמריקאי שהפך לאיש המתפרנס מתיירות ביוון. ג'סי בקלי שמגלמת את לדה הצעירה מפיקה את ההופעה הטובה בסרט ועמה ניתן להזדהות, מה שהיה לי קשה עם שאר הנפשות הפועלות בסרט.
למרות דיון מעניין על הורות למול קריירה, בסופו של דבר ג'ילנהול לא החליטה לאן הולך הסרט. האם זהו סיפור מתח פסיכולוגי? האם מדובר בתיאור עוד חופשה הרחק מהבית במקום אקזוטי המאפשר חשבון נפש? ומיהי בדיוק הבת האפלה או האבודה? האם זו הגיבורה? בנותיה? ואולי בכלל מישהי אחרת? לג'ילנהול יש פוטנציאל ואני בהחלט אשמח לצפות בסרטה הבא. מ"הבת האפלה" אשאר בעיקר עם תצוגת המשחק של אוליביה קולמן וג'סי באקלי ולא הרבה מעבר לכך.
הבת האפלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5027/08/2022 16:25:17
6/10אייקון ציון
לא למיינסטרים. סגנון שאתה מתחבר אליו או שלא.מבוסס על 90 אחוז דיאלוגים והיתר עלילה. ברור שהרעיון המרכזי הוא חשבון נפש והתבוננות פנימית,אבל גם את זה צריך לדעת לעשות בצורה נכונה. מפוזר ולא מעניין.בסוף קורה משהו מטלטל ,אבל כמו שאומרים ,זה מעט מידי ומאוחר מידי.ציון 6.5.
שם: איתיגיל: 5219/02/2022 11:17:51
6/10אייקון ציון
דרמה אנושית, המשלבת בין הרוגע של חופשת קיץ לעצב של חשבון נפש. משחק טוב מאוד של אוליביה קולמן
שם: Ramihoroגיל: 7817/02/2022 11:20:32
8/10אייקון ציון
הסרט בהחלט טוב, אבל לעיתים הוא לא ברור ולעיתים הקשר בין המעשים של הגיבורה לבין מה שקרה לה בעבר, לא מובן. ולכן התחלתי לקרוא את הספר. בנוסף, צריך קצת סבלנות לסרט כי הוא ארוך מדי. אין ספק שהמשחק, בייחוד של אוליביה קולמן הוא מעולה ורק בשבילה שווה לצפות בסרט.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט