החלק הטוב שבי ביקורת סרט

My Best Part Movie Review

תמונת כתבאור טילינגר דה קרבליו על "החלק הטוב שבי":
"מאורי בתפקידו הראשון כבמאי מתגלה כהברקה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר My Best Part
משחק ניקולה מאורי, נטלי ביי, ארנו וולואה, לור קלמי, ז’אן מארק באר, תיאו כריסטין במאי/ת ניקולה מאורי  
דרמה
ביקורת סרט להחלק הטוב שבי מאת אור טילינגר דה קרבליו | כתב
ציון המבקר
"עמוק ומרומם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"החלק הטוב שבי" הוא סרטו הראשון כבמאי של השחקן הצרפתי ניקולה מאורי (הסוכן ארווה מהסדרה המצליחה "10 אחוז" בנטפליקס), שגם לקח על עצמו את התפקיד הראשי. הסרט נבחר באופן רשמי לפסטיבל קאן 2020 וגם הציג בפסטיבל טורונטו 2020. הוא הוקרן במשך זמן קצר בבתי הקולנוע בצרפת רגע לפני שהוחלט על סגר שני בגלל התפרצות חוזרת של מגפת הקורונה. באותה תקופת זמן קצרה הוא היה לסרט המצליח ביותר בצרפת.עלילת הסרט מתמקדת בסיפורו של ז'רמי (מאורי), שחקן פריזאי הנושק לגיל ארבעים, שחייו המקצועיים והאישיים מתפוררים בין רגע - על אף שהוא וסביבתו עדיין מאמינים ביכולותיו התיאטרליות ובכך שהוא עדיין מסוגל לקטוף תפקידים בקולנוע ובתיאטרון. הסרט מתחיל כשז'רמי מגיע למפגש של קבוצת תמיכה וחושף בפניהם את מות אביו שהתאבד לאחרונה, אך הבעיה האמיתית ממנה סובל ז'רמי היא דווקא קנאתו חשוכת המרפא שבעקבותיה הגיע להשתתף במפגשים קבוצתיים בסגנון AA עם אנשים אחרים החולקים את אותה בעיית קנאה מטורפת ששיבשה גם את חייהם. קנאתו של השחקן הופכת גם את החיים לצד בן זוגו אלבר (ארנו ואלואה) למסכת אומללות מורכבת, מרירה רווית כאב ודרמה.
"לא נמאס לך מהסבל?" שואל אותו אלבר במהלך אחד מהתקפי הקנאה שלו. באופן נדיר, נדמה שבחסות המשפט הזה הסרט למעשה בוחר לצדד בתפיסה שהכל אצל ז'רמי הוא משחק. אחרי סצנת קנאה מטורפת, סף האמון בין השניים מתערער ונשבר באופן סופי. אלבר מחליט לשים סוף למערכת היחסים בינו ובין ז'רמי והאחרון מסולק מביתו של אהובו. לא רק שז'רמי נזרק מחייו של אלבר, בהמשך הוא גם נזרק מתפקיד קולנועי לו ציפה וההזדמנות שנותרה לו כעת היא להיבחן לאודישן בהפקה בימתית למחזה "אביב מתעורר" מאת פרד ווידקינד בתפקיד הנער האובדני מוריץ.בעקבות שברונות הלב שחווה הוא מחליט לנסוע אל בית אמו, ברנדט (נטלי ביי), באזור הכפרי של לימוזין. הסצנות הטובות ביותר בסרט מתרחשות בין ביי ומאורי על רקע מה שניתן לתאר כאנטיתזה לפריז התזזיתית מול צרפת הכפרית. מערכת היחסים שלהם נעה בין קוצניות לרוך והתאורה תורמת להעצמת התחושה עוד יותר. ברנדט מוצגת כאמא חמה ותומכת אשר מודעת היטב לבעיותיו של בנה וקצת אובדת עצות איך לעזור לו מעבר להיותה שם עבורו. מערכת היחסים שלהם מתאפיינת לא פעם בעליות ומורדות כשברנדט רק מנסה לעזור לז'רמי, אך הוא נשאר כלפיה תמיד קר ומנוכר ולא יודע להעריך את מאמציה.
עלילת משנה נוספת בסרט חושפת מערכת יחסים מיוחדת שהולכת ונרקמת בין ז'רמי לבין קווין (תיאו קריסטין) בחור כפרי, נאה מראה ובעל גוף מסותת עם חיבה לאופנועים, אך בעיקר מתגלה כבעל לב זהב שעוזר מדי פעם לברנדט ונראה כמו ההתאמה המושלמת לז'רמי. המצלמה של מאורי דאגה לתעד באותה אסתטיקה את גופו העירום של קווין בדיוק כפי שהיא תיעדה את גופו העירום של ז'רמי (בסצנות נפרדות במהלך הסרט), כדי לדמות חזותית את הקשר ביניהם.הסרט בנוי כולו סביב ההופעה המורבידית של מאורי עצמו כגיבור שנע על הסקאלה שבין נער לגבר. התסריט, שמאורי כתב יחד עם מוד אמלין וסופי פיליירס, מנסה לארוז קצת יותר מדי בלי למצוא ממש את האיזון הנכון ועם יותר מדי עלילות משנה שמרגישות לעיתים שהן נלחמות זו בזו. הסרט אמנם מציג דיוקן מעניין של אמן קווירי ושל אמו המקסימה, אך יחד עם זאת מורגש לעיתים חוסר הפיתוח בעומק של קו העלילה הראשי ביחסים בין האם ובנה. על אף זאת "החלק הטוב שבי" מצליח לשמור על איזון מיומן ומהודק בין המרכיבים הקומיים שלו לבין המרכיבים הטרגיים שלו תוך שהוא חוקר נושאים שעוסקים במאבקים פנימיים שמגיעים עם אישיות ייחודית וחיפוש אחר אמת במורכבות. אולי באופן המרשים ביותר זה קורה כאשר ז'רמי צולל לתוך נבכי ילדותו (באמצעות פלאשבקים מינימליסטיים) ומתיר את קשרי ההיסטוריה המשפחתית שלו.סרטו הראשון של מאורי בתפקידו כבמאי מתגלה כהברקה. זוהי קומדיה מלנכולית מצחיקה ומרגשת כאחד המזכירה בסגנונה את סרטיו של וודי אלן. מאורי הוא ללא ספק כישרון גדול. מי שמסוגל ללהטט בין שינויים טונאליים וקיצוניים מעין אלה שבסרט הוא גם מי שמסוגל לאפשר לאלכימיה החזקה של אופוריה ומלנכוליה להיות שלובות זו בזו. הסרט הנוגה הזה הוא הוכחה לכך שהשחקן הצעיר מסוגל ללהטט בין קדמת המצלמה ומאחוריה ובמקביל ליצור דמות צבעונית וקיצונית בעלילה רבת רבדים עמוסה באהבה, נוסטלגיה אך גם במלנכוליה.
החלק הטוב שבי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4107/07/2023 09:31:24
7/10אייקון ציון
דרמה צרפתית שלמרות העלילה לא כבדה מדיי. הכלב המושלם ושיר הסיום מוסיפים לסרט.
קישורים
חץ החלק הטוב שבי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט