הספירה לאחור ביקורת סרט

Moonfall Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הספירה לאחור":
"מתחרה רציני על תואר הסרט הגרוע של השנה והעשור "
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Moonfall
משחק פטריק וילסון, קלי יו, האלי ברי, ג'ון ברדלי, מייקל פנה, צ'ארלי פלאמר, דונלד סאת'רלנד במאי/ת רולנד אמריך  
מדע בדיוני
ביקורת סרט להספירה לאחור מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נפילה רצינית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
העשור רק התחיל וכבר יש סרט שהוא מתחרה רציני על התואר של הסרט הגרוע ביותר שלו. "הספירה לאחור", או בשמו המקורי "Moonfall", הוא באמת נפילה שלא נראתה כמותה על המסך הגדול מזה זמן רב. האסון החדש הוא מבית היוצר של הגרמני רולנד אמריך שאחראי על סרטי אסונות רבים, ביניהם "היום השלישי", "גודזילה", "היום שאחרי מחר", "2012", "היום השלישי: התחדשות" ו"הקרב על מידוויי". גיבוב קולנועי כזה מתאים יותר לסרטים של אולפן קטן ואיזוטרי שיוצר חיקויים בשקל להפקות ענק הוליוודיות ולא לסרט שהתקציב שלו נאמד ב- 150 מיליון דולר.כוח מסתורי מוציא את הירח ממסלולו סביב כדור הארץ ושולח אותו למסלול התנגשות שישמיד את האנושות. רק האלי ברי, פטריק ווילסון, והשחקן הבריטי ג'ון בראדלי (סאם טארלי בסדרה "משחקי הכס") יכולים להציל אותנו מפני האסון הקרב ובא. מה עוד מתגלה לנו במהלך הסרט? הירח חלול, הקים אותו גזע עתידי של חייזרים, יש כוח מסתורי של רובוטים אינטליגנטיים המעוניינים בהכחדת כל גזע שהוא לא הם ועוד שלל שטויות שמחוברות יחדיו בתוך תסריט שמוסר המון מידע כדי להישמע רציני, אבל אי אפשר להאמין לו אפילו לשנייה אחת.
חוץ מג'ון בראדלי הצעיר כל השחקנים בסרט נראים משועממים להחריד, יש ביניהם אפס כימיה, וכמעט כולם ללא יוצא מהכלל מדקלמים את הטקסטים שלהם בלי טיפה אחת של אנרגיה. הסרט עצמו נראה רע, האפקטים, שבדרך כלל הם הצד החזק בסרטיו של אמריך, נראים חצי עשויים במקרה הטוב ובמקרה הרע נראים כאילו יצאו ממשחק מחשב זול.חלק מהסטים נראים לא אמינים כאילו צולמו בתוך אולפן, כולל סצנות חוץ מושלגות. הסרט הזה פשוט מרגיש לא גמור מבחינה טכנית. לא שזה היה עוזר יותר מדי לתסריט האיום שנדמה כאילו נתפר מטלאים על גבי טלאים של עלילות מסרטים וסדרות מדע בדיוני סוג ג' מוצלחים ממנו.
מאחר וחלק ניכר מהתקציב לסרט הגיע מסין, המדינה הדיקטטורית מוזכרת מספר ומספר פעמים בקונוטציות טובות כמדינה שדווקא עוזרת לגיבורי הסרט לעומת ארה"ב שמפקדי צבאה מעוניינים רק להפגיז את הירח בפצצות אטום. כמובן יש שחקנית סינית בתפקיד מרכזי בשם קלי יו המגלמת את העוזרת של האלי ברי ותפקידה לשמור על בנה של גיבורת הסרט. מאחר ומדובר במוצר שמרני כמו בסרטים הקודמים של אמריך, גם כאן האסון הגדול יחבר משפחות מפורקות, וכדי שהן יוכלו להתאחד בסוף הקטסטרופה האנשים שימנעו את האיחוד יושמדו. "הספירה לאחור" הוא סרט כל כך ממוחזר, עשוי ברישול ומשוחק רע שאפילו קשה לקרוא למוצר הצריכה הקלוקל הזה סרט קולנוע. כבר בשלב התסריט הפרויקט המביך הזה היה צריך לעבור גריסה. עם כל החיבה העצומה שלי לקולנוע הוליוודי גרנדיוזי, סרטי אסונות, הרפתקאות בחלל ושלל שטויות בתקציבי ענק, צריך לדעת לעשות אותם. נראה שאמריך פשוט שכח איך.
הספירה לאחור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4015/01/2023 00:06:26
9/10אייקון ציון
אפקטים מצוינים וצילום מצוין. העלילה צפויה ובכל זאת מדובר בסרט מצוין.
שם: קאובויגיל: 4519/02/2022 23:41:22
5/10אייקון ציון
סרט טפשי לחלוטין, סוג של ריימיק ל״ארמגדון״. אפקטים נחמדים וצילום מעניין, אבל תסריט מופרך והר של קיטשיות אמריקאית מלווה את כל הסרט …יצאתי מהאולם לקראת הסוף הקיטש היה כה מוגזם.
שם: איתיגיל: 5216/02/2022 00:04:53
6/10אייקון ציון
סרט מדע-בדיוני מהנה, עם השקעה באפקטים. העלילה די טפשית ומופרכת, אבל רצף העלילה וההומור המשולב מוסיפים להנאה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט