שליחות קטלנית 3 עלייתן של המכונות ביקורת סרט

Terminator 3 Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "שליחות קטלנית 3 עלייתן של המכונות":
"שליחות קטלנית 3 הוא סרט האקשן הטוב שתראו השנה. סצנות גדולות מהחיים והומור בריא עושים ממנו את אחד הסרטים המהנים של השנה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Terminator 3
משחק ארנולד שוורצנגר, קלייר דיינס, ניק סטאל, קריסטינה לוקן במאי/ת ג'ונתן מסקאו  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לשליחות קטלנית 3 עלייתן של המכונות מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"שליחות קטלנית 3 הוא סרט האקשן הטוב שתראו השנה. סצנות גדולות מהחיים והומור בריא עושים ממנו את אחד הסרטים המהנים של השנה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע23.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די58.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות17.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בניגוד לסרטי אקשן אחרים, "שליחות קטלנית 3", נותן לקהל תמורה מלאה לכספו. אין בסרט יומרות פילוסופיות, או אפקטים שדרך עשייתם נשמרה כמו סוד צבאי שיכול לגרום למפלה של אומה. מה שיש אלו אסופה של קטעי האקשן המדהימים שתראו השנה בקולנוע, הומור עצמי בריא, וחלק שלישי שלא מבייש את עצמו.החלק הראשון שיצא בשנת 1984 הציג בפני העולם את אחד הייצורים האימתניים והמפחידים שידע עולם הקולנוע, "המחסל" בדמותו של השרירן ארנולד שווארצנגר. נראה כי התפקיד תפור בדיוק על מידותיו ולמרות שסוכניו אז הציעו לו שיוותר על הפרוייקט, חושיו העסקיים של ארנולד גרמו לו לחתום והשאר, כמו שאומרים, היסטוריה. הקריירה של כל המעורבים בפרוייקט בתחילת שנות השמונים, בהם הצלם הישראלי אדם גרינברג, נסקה. ג'יימס קמרון, שביים את הסרט, חזר לביים את החלק השני בשנת 1991. אז היה דגש גדול על הסיפור עם נגיעה רגישה בנושאים כמו מלחמה אפוקליפטית, התמודדות עם גורל, יחסי אם חד הורית עם בנה ומערכת יחסים סבוכה של נער מתבגר עם רובוט שנשלח מהעתיד ובסופו של דבר הופך לדמות האב בשבילו. הסרט השני בסדרה גם הציג בפני הקהל פעלולי מחשב שלא נראו עד לאותה תקופה.
לפני כמה שנים, לאחר משא ומתן מתמשך, רכשה חברת האחים וורנר את הזכויות על הפקת סרט שלישי בסדרה. ההחלטה להפיק חלק שלישי, ולשלם לשוורצנגר 30 מיליון דולרים לא הייתה קלה. מייד קמו מאות מעריצים שטענו כי חלק שלישי רק יהרוס את הסרטים שהפכו מזמן לאבן דרך בתולדות הקולנוע המדע בדיוני. שווארצנגר אמר כי יחזור לגלם את דמות הרובוט רק עם ג'יימס קמרון יביים. קמרון נסוג מהפרוייקט וההפקה חיפשה במאי מחליף.הבחירה, המאוד מוצלחת, נפלה על ג'ונתן מוסטאו, במאי שלזכותו שני סרטים בלבד. "פריצת דרך", סרט אקשן דל תקציב עם קורט ראסל. וסרט המלחמה "צוללת U-571". בשני הסרטים התגלה מוסטאו כאחד מבימאי האקשן הטובים שיש היום, אם לא הטוב שבהם. הוא ניחן בחוש קצב נדיר ויודע בדיוק איך לעבוד על הצופה. הוא בונה מתח בצורה נהדרת ולמרות הסצנות המרהיבות אין הרגשה של מגלומניות. כמו כן מוסטאו הוא במאי שחקנים לא רע. הוא לא איש של אפקטים, ואכן קשה לאמר שיש בסרט אפקטים שלא נראו קודם, עובדה זו היא רק לטובתו של הסרט שלא נשען על אפקטים אלא על קטעי מתח ומרדפים עוצרי נשימה. לא נגזים אם נאמר כי האפקט המדהים ביותר שיש בסרט הוא גופו השרירי של שווארצנגר שבגיל 56 נראה כפי שהיה בן 36.
למרות שהסרט לא נשען על יכולת המשחק של השחקנים (קלייר דיינס בעיקר צורחת וניק סטאהל בעיקר מנסה להבין איפה הוא נמצא כל הזמן), כל אחד מהמעורבים בסרט נותן הופעה אמינה שמצליחה ליצור הזדהות עם הצופה. ייחודו הגדול של הסרט הוא בחוש ההומור שיש בו. ואכן בעוד שני החלקים הראשונים בסדרה היו מאוד רציניים, אפלים, אפוקליפטיים. החלק השלישי מתגלה גם כקומדיה לא רעה בכלל, ואנו מציינים זאת לטובה. הסרט מודע מאוד לעצמו והתסריטאי מצליח לצחוק על שני הסרטים הקודמים בסדרה וגם על דמותו הקולנועית של שוואצנגר. חייבים לאמר מילה טובה על קריסטינה לוקאן, הנמסיס של שווארצנגר בסרט. היא בוודאי תיכנס לרשימת הפאם פאטל הגדולות של הקולנוע. כי היא בהחלט אישה והיא ממש קטלנית.לסיכום: "שליחות קטלנית 3" הוא סרט האקשן הטוב ביותר שתראו השנה בקולנוע. לזה מתכוונים כשאומרים "פיצוץ של סרט". יופי של מרדפים, יופי של אפקטים, במאי עם חוש קצב נדיר וקריסטינה לוקאן הופכים את הסרט לאחד המהנים שנראו כאן לאחרונה. מומלץ החום. 9 בסולם אלון.
שליחות קטלנית 3 עלייתן של המכונות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאל ביניגיל: 1418/03/2004 15:10:05
1/10אייקון ציון
סתם סרט!! בלי אדי פורלונג ששיחק בסרט השני של שליחות קטלנית זה לא שווה כלום!!
שם: avior wגיל: 1721/12/2003 07:42:34
7/10אייקון ציון
רק אותי הסרט ממש ממש הצחיק? זה כאילו הבמאי ניסה לקחת כל אפקט שייקם בהוליווד ודחף אותו לסרט אחד. כתור סרט אקשן הוא נהדר. אבל כתור כל דבר מעבר לסרט אקסן רבוי דם ומוות הוא לא יותר מידי
שם: רונן קגיל: 1615/11/2003 19:24:11
9/10אייקון ציון
אחלה סרט. יש הרבה אקשן,אך הוא נופל מקודמו הקלאסי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט