נשים מתות מהלכות ביקורת סרט

Dead Women Walking Movie Review

תמונת כתבמתן יניב על "נשים מתות מהלכות":
"מהסרטים הקשים והטובים ביותר שנוצרו בשנים האחרונות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dead Women Walking
משחק ג'ון קריל, מאיה לין רובינסון, אשטון סנדרס במאי/ת הגר בן אשר  
דרמה
ביקורת סרט לנשים מתות מהלכות מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"רכבת הרים מטלטלת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כדאי לקחת נשימה עמוקה לפני שצופים בסרטה החדש של הבמאית הישראלית הגר בן אשר, "נשים מתות מהלכות" שנעשה בארה"ב ויוצא כעת לאקרנים, 4 שנים אחרי שזכה בפרס הסרט הזר בפסטיבל חיפה. סרט מהקשים והטובים ביותר שנראו בשנים האחרונות על המסך הגדול.זה נכון שהורגלנו לראות אצל הבמאית סרטים יוצאי דופן בנוף המקומי כבר מסרטה הראשון "הנותנת", סרט שהוא ללא ספק אגרוף בפרצוף ומהנועזים ביותר בנוף הישראלי, אבל אני בטוח שמעולם לא צפיתם בסרט שדומה ל"נשים מתות מהלכות". מהפתיחה המשעשעת על 'הרוצחת המחייכת' (ג'ון קאריל, "מיינד האנטרס") שדווקא מרגישה אנושית ומעוררת סימפטיה, עד לסצנה הבאה בה כבר תכינו את הממחטות. כשתגיעו לסוף הסרט, אף אחד באולם לא יישאר אדיש.
עלילת הסרט מחולקת לתשעה פרקים, תשע נשים המוצאות להורג, תשע פעולות אחרונות בחייהן, כשכל פרק מתמקד בכל דמות למשך לא יותר מ-10 דקות משארית חייהן הקצרה. אנחנו רואים אותן מהמשפט האחרון, הביקור האחרון, המקלחת האחרונה והנסיעה להוצאה להורג. מדהים כמה אמוציות וכמה חיבור מוציאה בן אשר מ-10 דקות עם כל דמות, אם כי הייתי יותר משמח להכיר את הדמויות המרתקות עוד יותר לעומק, בן אשר קוטעת את החוויה הזו ומסבירה שהדמות אותה אהבנו כבר הוצאה להורג.החוכמה בתסריט היא שהוא אינו יוצר מניפולציה בה אותן נשים מנסות להצטדק בפני הקהל, אפילו לא קרוב לכך. עולמה של בן אשר הוא הרבה יותר ריאליסטי ממרבית סרטי הכלא, אך גם מלא בחמלה כלפי הדמויות. במקום להפנות אצבע מאשימה או לחפש צדק בעולם, הבמאית מתעסקת בהצגת הדמויות כנשים רגילות. דמויות אנושיות שרוצות לחייך, לפגוש את ההורים, לשחק בקלפים (באחת הסצנות המרגשות ביותר בסרט). בסופו של דבר, בן אשר מציבה בפנינו את השאלה המרכזית - האם באמת אנחנו צריכים הוצאה להורג? לא די בארון אחד או שמא הצדק צריך להיעשות ולהביא איתו ארון נוסף?
מלבד אותה 'רוצחת מחייכת', אנו נחשפים גם לשיחה רגישה בין נזירה (דייל דיקי) לבין אסירה. בסצנת המקלחת האחרונה מככבת מאיה עשת הישראלית אשר חושפת בפני הסוהרת את צלקות גופה, כמו גם את הסיפור אותן עברו. אך שיאו של הסרט מגיע בדמות תצוגת משחק מרהיבה של מאיה לין רובינסון ("יוניקורן") ואשטון סנדרס ("אור ירח"). בסצנה טעונה זו, המתעסקת בביקור האחרון של אסירה, רובינסון מגלמת אסירה שפוגשת לראשונה את בנה. את הנעשה בסצנה המפעימה והמפתיעה הזו אותיר לכם לחוות, עדיף על המסך הגדול כפי שראוי לסרט הנהדר והקשה הזה.
נשים מתות מהלכות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מוניגיל: 7130/03/2022 10:37:34
9/10אייקון ציון
סרט מהמם המעלה את סוגיית עונש המוות ובהחלט מעורר התנגדות לעונש כזה ולא חשובה חומרת הפשע. משחק מעולה ואמין. לדעתי כתחליף לעונש מוות להקים כלובים לחיות-אדם, פתוחים לקהל שעתיים ביום עם הסבר עלהפשע, הפושע, הדיונים המשפטיים ועוד. מומלץ לצפיה בלי פופקורן.
שם: ברברה סימוןגיל: 6830/03/2022 00:03:04
8/10אייקון ציון
סרט מעניין אבל כמובן מאוד, מאוד עצוב. הרבה קללות, בכי ומזעזעת.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט