הכל בכל מקום בבת אחת ביקורת סרט

Everything Everywhere All At Once Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הכל בכל מקום בבת אחת":
"סרט שחובה לראות על מסך כמה שיותר גדול "
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Everything Everywhere All At Once
משחק מישל יאו, ג'יימס הונג, ג'יימי לי קרטיס, ג'ני סלייט במאי/ת דן קוואן, דניאל שיינרט  
דרמה
ביקורת סרט להכל בכל מקום בבת אחת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קלאסיקה מודרנית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נדירות הפעמים שאפשר לכתוב על סרט קולנוע - כזה דבר עוד לא ראיתם וחוויתם. "הכול בכל מקום בבת אחת" סרטם החדש של צמד הדניאלס (דן קוואן ודניאל שיינרט) הוא בדיוק הסרט הזה. בסרטם הראשון והאקסצנטרי להפליא משנת 2016, "איש האולר" (Swiss Army Man), דניאל רדקליף גילם גופה ואילו פול דנו הוא האדם המנהל איתה מערכת יחסים תלותית ומרגשת. גם סרטם השני במספר הוא בהחלט הפתעה חריגה ויוצאת דופן. לעומת הסרט הראשון שלא הגיע להקרנות מסחריות בישראל סרטם החדש, "הכול בכל מקום בבת אחת", זוכה להגיע לבתי הקולנוע כאשר הוא מגובה באחים רוסו כצמד המפיקים (הבמאים של סרטי "קפטן אמריקה" ו"הנוקמים") ובאולפן ההפקות העצמאי והמאוד משובח A24.העלילה עוקבת אחרי אוולין וואנג (מישל יאו האגדית), בעלת מכבסה עייפה בגיל העמידה הקורסת תחת הבירוקרטיה של מנהלת ברשויות המס ואינספור מסמכים בלתי נגמרים איתם היא לא ממש יודעת מה לעשות. אוולין לא ממש מסתדרת עם בעלה העדין ווימונד (קה הוי קוואן – זוכרים את הילד הווייטנאמי מ"הגוניס" ו" אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור"?), מאוכזבת מהבת היחידה (סטפני הסו, "גברת מייזל המופלאה") שלא עמדה בציפיות הגבוהות שלה, מוטרדת על ידי הלקוחות הלא סימפטיים (ביניהם הקומיקאית היהודייה, ג'ני סלייט), וממש לא אוהבת את העבודה שלה. בנוסף להכל היא גם נאלצת לארח את האב החולני (ג'יימס הונג בן ה-93 שמתחזק קריירה הוליוודית מרשימה מאז שנות ה-50), שהגיע לביקור מסין אחרי שהתנכר אליה שנים. אוולין היא אישה על סף התמוטטות עצבים.
חייה המייגעים עוברים שינוי דרמטי במהלך נסיעה במעלית לפגישה גורלית במיוחד במשרדי מס ההכנסה. בעלה - או גרסה עתידנית שלו - מתריע בפניה על קיומו של כוח הרסני במיוחד שעתיד להחריב את המולטיוורס, כלומר את היקום שלה ועוד שלל יקומים רבים המתקיימים במקביל. מי שעומד מאחורי המזימה הנוראית הוא נבל רב עוצמה בשם ג'ובו טופאקי, שאותו יכולה לעצור רק אוולין בעלת המכבסה המיואשת. בלי שתכננה היא נסחפת להרפתקה מטורפת לחלוטין כדי להציל את העולם מהכחדה כאשר היא מזנקת בין שלל ממדים ועולמות מקבילים. בכל אחד מהם היא מגלמת אוולין אחרת בעלת סיפור שונה וכישורים שונים בהם היא משתמשת כדי להילחם בג'ובו טופאקי ושליחיו.מישל יאו, השחקנית המלזית, הפכה לכוכבת סרטי פעולה ואומנויות לחימה בהונג קונג ויותר מאוחר לכוכבת קולנוע בינלאומית מוכרת ואהובה בזכות סרטים בהפקה אמריקאית, ביניהם סרט ג'יימס בונד "מחר לנצח", וסרטי אוסקרים כגון "נמר דרקון" ו"סיפורה של גיישה". הדור הצעיר יותר יזהה אותה בזכות האמא הקשוחה בשובר הקופות "עשיר בהפתעה" והפקות כמו "שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות" ו"מילקשייק אבק שריפה"‏ - שניהם מ-2021. במשך שלוש עונות היא הייתה פיליפה ג'ורג'יו בסדרה "מסע בין כוכבים – דיסקברי" ובקרוב נוכל לראות אותה בסדרת המשך ללהיט של נטפליקס - "המכשף". ב-"הכול בכל מקום בבת אחת" יאו מופיעה לראשונה בתפקיד ראשי רב-רבדים. אין ספק שזהו תפקידה הקולנועי הגדול ביותר מכל בחינה שהיא והוא מאפשר לה להפגין קשת רחבה ועשירה של רגשות וכישרונות פיזיים שבאים לידי ביטוי בקרבות, בריקוד וגם בשירה.
יאו כאוולין צוללת אל תוך התפקיד הצבעוני, וכפי שישנם אינסוף יקומים, כך ישנן גם שלל נשים ששמן אוולין. יאו מגלמת את כולן בכישרון ועם כריזמה ממגנטת. מצד אחד היא מפגינה את כישוריה כאמנית לחימה אגרסיבית, מצד שני היא מנהלת מכבסה מזדקנת חסרת ביטחון שחוששת שהיא פספסה את הרכבת לחיים הטובים. היא גם מדענית חריפה, שפית במסעדה המתמחה בשימוש בסכינים, שחקנית הפוגשת מאהב מהעבר, אותה היא מגלמת בעדינות סמלית כאילו היא בכלל משתתפת עכשיו ב"מצב רוח לאהבה" של וונג קאר-וואי ואפילו זמרת אופרה סינית שכאילו יצאה מסרט של צ'ן קייגה. יאו מתגלה בסרט הזה כשחקנית ורסטילית והדניאלס בכישרונם המחוכם ידעו איך להשתמש בכישרונותיה האינסופיים שלה בתבונה וחוכמה. יאו נכנסת לתפקיד ששחקנים אחרים במעמדה ועם הוותק שלה כנראה לא היו מסכימים לעשות והיא מצליחה ליצור עם הקולנוענים המוכשרים 140 דקות תזזיתיות מלאות עד אפס מקום בכישרון בלתי נגמר. עם כל הכבוד לתפאורות, הפעלולים, הצילום הפרוע, השחקנים המעולים, והעריכה שהיא מעבר לקצבית - הסרט הזה באמת לא מיועד לחולי אפילפסיה, "הכול בכל מקום בבת אחת" הוא סרט עם לב אחד גדול שפועם בחוזקה ומצליח לרגש אפילו עד דמעות. הדניאלס יצרו כאן יצירה קולנועית שכול כולה היא אהבה לאימהות. הם עושים זאת באופן הכי מקורי ומפתיע שיכול להיות. אימהות אכלו בוסר אבל אימהות טובות לא יתנו ששיני בנותיהן תקהינה. המהפך הגדול מהחיים שאוולין תעבור הוא מרגש ומסעיר. מי היה מאמין שהסרט הכי מסוגנן ורב סצנות פעולות של השנה הוא בעצם שיר הלל למערכת יחסים בין אם לבתה, ובהחלט יש נקודות השקה עם הלהיט של דיסני "אדומה אש"."הכול בכל מקום בבת אחת", הוא מסע קולנועי שלא נראה כמותו. כל מה שנותר לכם הוא להיצמד למושב הכיסא באולם הקולנוע להיסחף אל תוך הטירוף של חוויית הצפייה יוצאת הדופן של הסרט הייחודי הזה, עם הופעת אורח מופרעת במיוחד של ג'יימי לי קרטיס גם כפקידת מס מרושעת וגם כמאהבת של מישל יאו בעלת אצבעות מגבינה. יש גם דביבון, שתי אבנים שמתקשרות בשתיקה מוחלטת על רקע מדבר צינה וגם הגורילות מאודיסאה בחלל קופצות לביקור.

לא פלא שהסרט נבחר לפתוח את פסטיבל SXSW, לא ברור לי איך הוא לא נבחר לפתוח את פסטיבל קאן. זה הסרט הגדול הראשון של שנת 2022. אני די בטוח שעוד נשמע עליו בעונת הפרסים של שנת 2023. בינתיים תעשו לעצמכם טובה, לכו לראות את הסרט המדהים הזה בקולנוע כי לא משנה כמה שאני אכתוב עליו אי אפשר לתאר את החוויה הקולנועית והחזון המופרע של הדניאלס - צריך לראות אותו על גבי המסך הגדול, ורצוי שהוא יהיה כמה שיותר גדול.
הכל בכל מקום בבת אחת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מאיהגיל: 1717/07/2023 16:16:44
10/10אייקון ציון
סרט מצוין! אי אפשר להוריד את העיניים או שתפספס את מהות הסרט. מומלץ מאוד מאוד
שם: דן קירוגיל: 7212/04/2023 15:06:27
1/10אייקון ציון
זה אוסקר, זה ? ישמרנו האלוהים מסרטים כאלה.
שם: רוויתגיל: 4212/10/2022 14:17:25
2/10אייקון ציון
לא לראות בקולנוע. יצאתי באמצע. קטעי הפעולה לא מרהיבים ולא מעניינים. העלילה לא מעניינת, לא אמינה, מבוא ארוך מדי, הדרך שבה הדמות משיגה כוח של דמויות אחרות מעולם מקביל חוזרת על עצמה שוב ושוב. הומור גס, אלימות גסה, על גבול האימה. כן היו אנשים שצחקו, אז מתאים למי שלא חושש מקצת אימה ולסטלנים בנפשם.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט