האם אתם זוכרים את "הכל אודות חווה׳? סיפור ה״חברות״ בין השחקנית המבוגרת, מרגו צ׳נינג, לבין המעריצה הלא-תמימה, איב (חווה) הרינגטון, משמש כרקע לסרט-תיאטרון הקלאסי בכל הזמנים. אבל גם מי שלא מכיר את הסרט המקורי, שמע ודאי על "בירדמן", "ברבור שחור" ועוד המגוללים סיפורי ״חברות״ דומה בין שותפים ושותפות למחזה או מופע מסוים. 71 שנים מאוחר יותר, בחרה הבמאית אנאיס וולפה בסרט הביכורים שלה להתעסק גם היא בקשר חברות שנוצר בין שתי שחקניות, אך הפעם החברות אמורה להיות אמיתית.גם אנאיס מגוללת את סיפורה דרך שחקנית ושמה מרגו, אך בניגוד למחוזות המוארים של ברודווי בשנות ה-40, עולם התיאטרון של צרפת המודרנית הוא אפלולי ונאמן יותר למציאות הקרה. על כן, מרגו של אנאיס מחליפה את שמלותיה הנוצצות של בטי דייויס במדי מלצרית, אם כי גם בעבודה זו היא לא מוצלחת במיוחד, ונאלצת להתמודד עם אתגרים גדולים יותר ובראשן - חברתה הטובה ביותר- אלמה.
פרסומת
אלמה היא עובדת במכון יופי, שכמו מרגו שואפת להצליח במחוזות התיאטרון. אם כי אלמה לא למדה משחק באופן מקצועי, היא חיה את עולם המשחק והאימפרוביזציה. היא מבינה כיצד להתנהג בחוסר רצינות ועדיין להשיג את מה שהיא רוצה, דבר שאנו מבינים ישר בסצנת הפתיחה בה משיגה תפקיד בהצגה ונותנת את תפקיד המחליפה לחברתה מרגו.למרות שההשפעה של אלמה היא שלילית ברוב הזמן, מערכת היחסים של השחקנית והמחליפה היא האנטיתזה לסיפור היריבות בין איב ומרגו בסרט ההוא. אם כי וולפה נהנית למתוח את הגבולות ולאתגר את החברות האמיצה, אהבתן של מרגו ואלמה מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם. גם כאשר מרגו נאלצת לנצל כישלון מפואר של אלמה, אשר מקדם את דמותה בסוף המערכה הראשונה, אלמה עדיין מעודדת את חברתה הכשרונית. נאמנותן העיוורת והרומנטיקה שנוצרת במערכת היחסים הזו, על אף היותה אפלטונית, מעניקה עבורנו את הרגעים המקסימים ביותר שראינו מזה זמן רב בסרט תיאטרון ומחוזקת ע״י הכימיה בין שתי השחקניות.
על הנייר זה נשמע כמו עוד סרט צרפתי מוצלח שנהנה לשבור מוסכמות עם משחק איכותי ובמאית אמיצה, יחד עם זאת, הסרט לא חף מבעיות ובראשו התסריט הקיטשי של וולפה והעלילה שמעל הכל צפויה. התסריט נשאר בתבנית העצלה של סרט חברות שמנסה למשוך מספר דמעות, ולא בכוח.
למזלה של וולפה, שעסקה גם במשחק בעברה, היא אכן אשפית בכל הנוגע לאלתור ואימפרוביזציה. הרגעים בהם צמד השחקניות הכישרוניות צריכות להתמקד בסצנה ולא בדיאלוג הבעייתי נותנים לקהל הרגשה של סרט אמיתי.
נוסף על כך, ראוי לשבח את הצוות הנהדר שוולפה גיבשה. בין אם אלו השחקניות הנהדרות בוהילה יעקוב (הזכורה מ״קליימקס״ של גספר נואה) ודבורה לוקומונה ("Divines"), או הצלם ההוליוודי שון פרייס וויליאמס (״גוד טיים״ של האחים ספדי) ואפילו העריכה הבולטת לחיוב של זואי סאסיר.
אם כי היצירה הראשונה של וולפה מצליחה להבטיח ולאכזב, בעיקר בזכות לתסריט העצל, אין ספק שהיא עדיין קול מבטיח בנוף הקולנוע הצרפתי.
החיים מזמנים הפתעות ומעמידים במבחן את החברות של 2 חברות טובות.
דרמה נחמדה סך הכל
שם:anipoגיל:5103/02/2023 09:40:08
7/10
מתפתח יפה ועדיין חסר משהו. לא עשוי מספיק טוב. הסיפור טוב אבל ההגשה שלו מעט חיוורת. שתי חברות צעירות בפריז, שהן שחקניות תיאטרון מתחילות וגם אוהבות לעשות שטויות יחד. כאשר אחת מהן זוכה בתפקיד עליו חלמה , הדברים מקבלים תפנית. היא מתבשרת שחולה במחלה קשה ונכנסת לאשפוז.אצל החברה הדברים מתנהלים במגמה הפוכה. מציעים לה לגלם את התפקיד של החברה החולה ובמקביל היא גם מכירה בן זוג חדש. הפיל הגדול שבחדר הוא מערכת היחסים ביניהן שעומדת למבחן.