ביחד ביקורת סרט

Together Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "ביחד":
"הבמאי הסיני צ'ן קאייגה פורש בפנינו סיפור רחב יריעה על יחסי אב ובן מורכבים, במסווה של מלודרמה מרגשת על התפתחותו המקצועית של תלמיד כינור מחונן."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Together
משחק טאנג יון, לו פייצי, צן הונג, ואנג זיוון, צן, צנג ציאן, זאנג צינג במאי/ת צ'ן קאיגה  
דרמה
ביקורת סרט לביחד מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
"הבמאי הסיני צ'ן קאייגה פורש בפנינו סיפור רחב יריעה על יחסי אב ובן מורכבים, במסווה של מלודרמה מרגשת על התפתחותו המקצועית של תלמיד כינור מחונן."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הרעיון לסרט בא לבמאי צ'ן קאייגה מתכנית טלוויזיה שסיפרה את סיפורם של אב ובן מאחת הפרובינציות בסין. הזוג הגיע לבייג'ינג כדי למצוא מורה מתאים לילד - נגן כינור צעיר ומוכשר. הבמאי קאיגה התרשם ממבטו המאושר של האב בעוד הוא יושב מחוץ לבניין ומאזין לצלילי הכינור של בנו הבוקעים מאחד החלונות. האב הכריז בפני כל העוברים ושבים ברחוב: "האזינו - זהו בני שמנגן!". האב סיפר שהוא מבטיח לעשות הכל על מנת להפוך את בנו לנגן הכינור הטוב ביותר בעולם.מערכת היחסים בין האב לבן משכה את תשומת לבו של הבמאי קאיגה. הוא מעלה בסרט "ביחד" סיפור על מסע נדודיהם של אב ובן מכפר עלוב בסין אל בייג'ינג הסואנת, שם האב מנסה למצוא עבור בנו מורה ראוי שיוביל אותו אל התהילה. האב, שהיה טבח ידוע בכפרו, הופך להיות פועל שחור לכל דבר, ועושה ימים כלילות על מנת לפרנס את לימודיו המוסיקליים של בנו הקטן והמוכשר.
מערכת היחסים, בה ההקרבה המוחלטת של האב עבור בנו משמעותית כל כך, הנה מרתקת. הבמאי שואל אותנו, הצופים, מה בעצם מחזיק את שני האנשים הללו ביחד; מה המשמעות של המוסיקה בעיני האב, והאם היא שונה בעצם עבור הבן; מה יגרום לכל אחד מהם להיות מאושר; ומה, בעצם, מחזיק אותם יחד.זהו הסאב-טקסט של הסיפור. העלילה הגלויה לכאורה, מספרת על תהליך בחירת המורה עבור הבן. שני מורים נוטלים חלק בלימוד הבן, והסרט מנסה לבחון איזהו הסוג של המורה הטוב יותר: האם נציג הדור הישן - המורה מלא התשוקה, הנושאת עמה ייצר הרס עצמי, או שמא המורה המודרני, הקר והמחושב, שהנו יותר איש מכירות ולא אידיאליסט.
הסרט מצולם היטב, באופן מדויק ובחן רב. גם בחירת המוסיקה לפסקול נעשתה בכישרון, וישנם רגעים מפעימים לא מעטים בסרט, בהם בחירת הפסקול מעלה את האינטנסיביות הרגשית של סצינה מסוימת לשיא.אבל, עדיין, אלו רק באים לסייע לעלילה ולסיפור. מבחינה זו עושה הבמאי קאיגה עבודה מעניינת, אם כי נעדרת רגש יתר בחלקו הראשון של הסרט. ואולם, בחלק השני של הסרט חלה תפנית מרשימה לטובה מבחינה זו, והסרט תופס מומנטום רגשי, המתעצם לקראת סופו עד לסצינות הסיום המרגשות.סיכום: צילום ופסקול מצוינים; מרגש. 8 בסולם יגאל.
ביחד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ענת ויגיל: 4223/11/2003 19:00:21
9/10אייקון ציון
סרט נפלא ומרגש המוזיקה שמימית זו הצצה לחיים בסין מומלץ בכל פה
שם: מאור שדהגיל: 2505/11/2003 14:47:01
6/10אייקון ציון
סרט נחמד,לא להיט עקב העובדה שמנסה לשבור את כל המיתוסים של הסרטים הסיניים העממיים הפשוטים והיפים,עם תוכן רב של מלודרמה הוליוודית קלאסית שלא משיגה בכלל את מטרתה. בינוני ביותר.
שם: רפי לובוגיל: 2623/10/2003 20:15:33
10/10אייקון ציון
אחד הסרטים המרגשים ביותר שראיתי , סוף מפתיע ושנון נכון שעל טעם וריח אין מה להתווכח אבל מי שטוען שהסרט גרוע ,יש לו בעיית רגש קשה מומלץ בחום רפא
קישורים
חץ ביחד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט