אמריקה ביקורת סרט

America Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "אמריקה":
"לאחר "האופה מברלין", הבמאי צולח בהצטיינות את מבחן הסרט השני"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר America
משחק אושרת אינגדשט, מיכאל מושונוב, עופרי ביטרמן, מוני מושונוב, עירית שלג במאי/ת אופיר ראול גרייצר  
דרמה
ביקורת סרט לאמריקה מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"מלודרמה מוצלחת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפעמים ההצלחה הראשונית יכולה לבוא בעוכריך. במאים רבים שפרצו בגדול עם סרטם הראשון סבלו מתסמונת הסרט השני שלא שחזר את הצלחת קודמו ולא עמד בציפיות שהציבו. למרבה המזל, זה לא המצב עם סרטו החדש של אופיר ראול גרייצר "אמריקה", שמגיע 6 שנים לאחר "האופה מברלין" שזכה ב-7 פרסי אופיר, בהם לסרט ולבמאי הטוב ביותר, ולהצלחה קופתית מרשימה.כמו בסרטו הקודם שעסק ברומן שנקטע באכזריות ובאדם שמגיע מחו"ל לישראל ומפתח קשר הדוק עם בת הזוג של חברו, כך גם "אמריקה" עוסק בנושאים דומים, יש שיגידו מלודרמטיים, אך זוהי כוונתו המוצהרת של המשורר שנדמה כי שואף להביא את הקולנוע המלודרמטי והסוחף, העמוס ברגש ופיתולי עלילה של דאגלס סירק ופדרו אלמודובר למסך הישראלי.
העלילה עוקבת אחר איליי (מיכאל מושנוב בתפקיד חזק), מאמן שחייה ישראלי שעבר לארה"ב, התנתק ממשפחתו וחבריו והחליף את שם משפחתו. בשל כך רק חודש לאחר מות אביו מתברר לו העניין והוא נאלץ לטוס לישראל כדי לטפל במכירת בית ילדותו. שם הוא מחדש קשר עם חברו מילדות יותם (עופרי ביטרמן) ומכיר את ארוסתו בעלת חנות הפרחים איריס (אושרת אינגדשט המצוינת).מקרה טראגי שקורה במהלך טיול משותף של איליי ויותם, גורם לו להחליט להישאר בארץ ועם חלוף הזמן להתקרב יותר ויותר לארוסת חברו, איריס. כמובן שהעניינים צפויים להסתבך, וגם עברו המשפחתי הבעייתי של איליי יציף שדים מן העבר, אך נדמה כי ראול גרייצר מתעניין לא פחות באיך לספר את הסיפור מאשר בנפתולי הסיפור המעניין כשלעצמו.
הסרט שטוף בצבעים של אדום, ירוק וצהוב, בין אם דרך הצמחים שבחנות או ברקע המטבח. החיות של הצבעים מנוגדת לסיפור שעוסק באובדן, השלמה עם עבר כואב, הצורך בקשר אנושי והיכולת למחול ולהמשיך הלאה. כך גם הבמאי יוצר קשר בין הסיפור המוכר של פינוקיו, ילד העץ שרק ייחל להיות ילד אמיתי, לבין גיבוריו שלעיתים מופעלים כמריונטות ע"י טראומות העבר ומקריות החיים, אך גם מאפשר להם לקבל גאולה בצורה כזו או אחרת.אורכו של הסרט (127 דקות), חלוקתו ל-5 פרקים המתפרסים על פני מספר שנים, שימת הדגש על הוויזואליות שנעזרת בצילום המשובח של עומרי אלוני והסימבוליות ששלובה לאורכו – מבדלים את "אמריקה" מרוב הסרטים הישראליים ואף הופכים אותו למוצלח יותר מ"האופה מברלין" שלקה במכניזם עלילתי מסוים. נכון, ישנם חלקים בסרט שפחות עובדים, לעיתים הוא ארוך יתר על המידה והסיום שלו לא מספק לחלוטין, אך למרות זאת זוהי מלודרמה מוצלחת ועשויה היטב, עם הופעות משחק טובות, שצולחת לחלוטין את מבחן הסרט השני.
אמריקה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עוזי בן מנשהגיל: 6404/01/2024 15:18:41
5/10אייקון ציון
סרט בינוני עם סצנות איטיות ולא מעט חורים בעלילה משחק מצויין של השחקנית הראשית כשלעומת זאת החיבור בין הדמויות חא היה משכנע וצורם עם עלילה שחלקה צפוייה וחלקה מופרכת
שם: עומרגיל: 4108/07/2023 10:51:07
8/10אייקון ציון
למרות הביקורות החלוקות לגבי הסרט, אני אהבתי. עלילה מעניינת, משחק טוב. אפשר היה לקצר את הסרט.
שם: דורית שטרןגיל: 6430/03/2023 14:52:51
10/10אייקון ציון
סרט מקסים. ממליצה מאד לראות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט