28 יום אחרי ביקורת סרט

28 Days Later Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "28 יום אחרי":
""28 יום אחרי" הוא סרט מדע בדיוני אינטליגנטי שלא מתבסס על גימיקים אלא על רעיון סיפורי מבריק. הוא עשוי בצורה נהדרת ומצליח לשמור על רמת עניין ומתח לאורך כל הדרך. מומלץ ביותר."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 28 Days Later
משחק קיליאן מרפי, נעמי האריס, כריסטופר אקלסטון, מגאן ברנס, ברנדה גליסון במאי/ת דני בויל  
מדע בדיוני
ביקורת סרט ל28 יום אחרי מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""28 יום אחרי" הוא סרט מדע בדיוני אינטליגנטי שלא מתבסס על גימיקים אלא על רעיון סיפורי מבריק. הוא עשוי בצורה נהדרת ומצליח לשמור על רמת עניין ומתח לאורך כל הדרך. מומלץ ביותר."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע27.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די63.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לעיתים נדירות מגיע אלינו סרט מדע בדיוני שאינו מתבסס על גימיק תקשורתי, אפקטים מרהיבים, או אנימציות מחשב מתקדמות אלא על סיפור מצוין, בימוי מהוקצע ומשחק טוב של צוות שחקנים לא מוכר. "28 יום אחרי" סרטו החדש של דני בויל הוא בדיוק כזה.הרעיון הוא פשוט יחסית, וירוס פסיכולוגי שגורם לבני האדם להשתגע ולהפוך לאלימים במיוחד מתפשט. הווירוס התוקף גורם לאנשים להיות אחוזי אלימות רצחנית. תוך 28 ימים המדינה מוכית כולה במגיפה. קומץ של ניצולים מנסים להציל את עצמם ואת עתידם.
דני בויל, האיש מאחורי "טריינספוטינג" ו"החוף" חוזר לשורשי הקולנוע העצמאי, בתקציב קטן, 8 מיליון דולרים בלבד, הצליח בויל להפיק סרט מותח, מצמרר ומעורר מחשבה שנכון להיום הכניס 44 מיליון דולרים בתחומי ארצות הברית בלבד. אין הרבה שחקנים בסרט, ארבעה ראשיים בסך הכל, אף אחד מהם לא ממש מוכר. הכוכב הראשי, סיליאן מרפי, שמגלם את ג'ים, הוא לא רק שחקן צעיר ויפה תואר אלא שחקן מוכשר שלא מתבייש להתמודד עם תפקיד שהוא קשה גם פיסית וגם מנטלית.בויל, שמצלם את הסרט במצלמת וידיאו, משתמש בטכניקה החדשנית לטובתו, הסרט נראה לעיתים כמו כתבת חדשות, מה שמוסיף לאווירת האפוקליפטיות והאמינות העלילתית. אחת הסצנות המרכזיות, בא מסתובב ג'ים בלונדון הנטושה, היא אחת החזקות שנראו בקולנוע בשנים האחרונות, בייחוד לאור העובדה כי הבמאי לא השתמש בטכניקות מחשב אלא הצליח לרוקן את לונדון בשביל הצילומים.
כאמור, הסרט, שהוא אינו סרט אימה אלא סרט מדע בדיוני, נושא בחובו מסר, בניגוד לרוב סרטי הזאנר אותם ראינו בזמן האחרון שהמסר היחיד שלהם היה "תקנו את הכרטיס". את הסרט כתב אלקס גארלנד שכתב את "החוף" ודבר אחד ברור, גארלנד לא מתכוון לוותר לנו, הצופים. גם ב"החוף" וגם כאן מנסה גארלנד לחקור את האופי האלים של בני האדם. גלות מדוע אנחנו אלימים? האם ניתן לשלוט באלימות הזו? ומה בעצם, אם בכלל, מפריד ביננו לבין החיות? ב"החוף", היה זה ליאונרדו דיקפריו, הבלונדיני בעל החיוך המקסים שהפך לחיית ג'ונגל אלימה, כאן בסרט נאלץ, בעל כורחו, לעשות זאת ג'ים.לסיכום: 28 יום אחרי הוא סרט מדע בדיוני בעל רעיון עמוק ומסר. סרט מותח ששומר על קצב מצויין ומתח לאורך כל הדרך. הסרט עשוי נהדר. כדאי מאוד. 8+ בסולם אלון.
28 יום אחרי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3612/05/2012 18:48:38
6/10אייקון ציון
28 Days Later וירוס קטלני מתפשט ומשמיד את רוב האנושות,28 יום אחרי קבוצת ניצולים מנסה להגן על עצמה...מי שאוהב זומבים אלימים,דם,יהנה גם מהסרט הזה,סרט סביר שכולל מסר לגבי אופיים האלים של בני האדם,6+
שם: רון142 שוקוגיל: 2603/11/2008 17:34:55
10/10אייקון ציון
סרט מעלף מאוד מומלץ
שם: אליעד טלמורגיל: 1530/03/2007 12:36:40
9/10אייקון ציון
סרטי זומבים הם בדרך-כלל לא סרטים עם יותר מדי עומק, ואני יכול לומר זאת כשאני מסתמך על עשרות סרטים שראיתי, רובם בוימו על-ידי גורג רומרו, מלך סרטי הזומבים. עכשיו מגיע הסרט "28 יום אחרי", ומצליח לעשות מה שכל סרטי הזומבים האחרים לא הצליחו - ליצור עומק בסרט. 28 יום אחרי מספר על נגיף מסוכן ביותר שהחריב את לונדון, והפך את כל השורדים בעיר לזומבים רודפי אדם. הדבר הכי בולט בסרט והכי מעניין - האווירה - לונדון ריקה מאיש, וכאשר הדמויות הראשיות מגיעות למקום מסוים, מגיחים לפתע זומבים משום-מקום... האווירה מאוד מדכאת וזה מאוד מוסיף לסרט. המשחק בסרט מצוין, במיוחד של ברנדן גליסן שמשחק את הדמות האחראית יותר בקאסט. הסרט עצמו מפחיד, מצמרר ומאוד אלים ברגעים מסויימים, לפעמים אפילו מבחיל. גם כאשר הסרט אינו מפחיד, תמיד ישנה תחושה שמשהו אינו כשורה, ודבר כלשהו הולך להתרחש, מין תחושה לא נוחה. מדובר אולי בסרט הזומבים הטוב ביותר שראיתי, והוא מתחרה בסרט "שחר המתים" של גורג רומרו משנת 1978 על התואר הזה. מומלץ, לא לאנשים בעלי לב חלש או קיבה חלשה. 9 מתוך 10 בסולם טלמור.
קישורים
חץ 28 יום אחרי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט