בת הים הקטנה ביקורת סרט

The Little Mermaid Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בת הים הקטנה":
"לא חידוש מושלם אבל מבדר מסוגו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Little Mermaid
משחק האלי ביילי, ג'ונה האוור-קינג, חוויאר בארדם, מליסה מקרתי במאי/ת רוב מרשל  
מוזיקלי
ביקורת סרט לבת הים הקטנה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חביב וארוך"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
איך מתאימים סרט אנימציה תמים של דיסני משנת 1989, שמבוסס על אגדה מיושנת מאת הנס כריסטיאן הנדרסן למציאות העכשווית? קבלו את גרסת הלייב-אקשן החדש של אולפני דיסני לאחד מסרטי האנימציה המצליחים בכל הזמנים, "בת הים הקטנה". דיסני הביאו במאי שההתמקצעות שלו היא במחזות זמר בברודווי והפיכתם לסרטים מוזיקליים מצליחים פחות או יותר - הבמאי רוב מרשל שהגרסה הקולנועית שלו למחזמר המבריק של בוב פוסי, "שיקגו" זכתה באוסקר לסרט הטוב ביותר. מרשל גם ביים סרטים מוזיקליים קצת פחות מוצלחים כמו "אל תוך היער", “Nine” וכמובן את הדרמה התקופתית האיומה "זיכרונותיה של גיישה".בשנים האחרונות הוא בעיקר מתפקד כבמאי בית של אולפני דיסני עם "שודדי הקאריביים: זרמים זרים" ו"מרי פופינס חוזרת". נראה שהפעם הקולנוען קיבל לידיו פרויקט המתאים ליכולותיו כבמאי כמו כפפה ליד. ואכן ההצלחה המרכזית של "בת הים הקטנה" היא הרגעים המוזיקליים המוכרים מהסרט הראשון שגרמו לקהל במהלך הקרנת העיתונאים שנכחתי בה למחוא כפיים מספר פעמים. בסצנה נוספת שהשאירה את חותמה אקוופינה (המדבבת את השחף סקוטל) ודויד דיגס (המדבב את הסרטן סבסטיאן) מבצעים קטע ראפ מוצלח ומצחיק במיוחד.
הרגעים הנ"ל עדיין עובדים אפילו כאשר Under the Sea מרגיש עמוס CGI עם כל מיני צורות חיים מימיות מרקדות בתוך העולם הצבעוני במעמקי האוקיינוס, על אף שלכאורה אותם מעמקים דווקא חשוכים ואור שמש לא מגיע אליהם. מרשל יודע שהקהל הגיע בגלל השירים והרבה פחות בגלל העלילה, והוא נותן להם את מרכז הבמה. נראה שכל סצנה מוזיקלית ממוקדת מטרה - לסחוט ממנה את המקסימום עם כוריאוגרפיות מרשימות. זה בהחלט הביג פלוס של הסרט. המינוס המרכזי הוא עדיין העלילה הרזה והמאוד בעייתית.אז איך יוצרים סרט על נערה נטולת ניסיון חיים שמתאהבת בנסיך המבוגר ממנה שעבר כמה וכמה הרפתקאות במהלך חייו? אז נכון, מדובר בקאסט מגוון אתנית, אבל בסופו של דבר מדובר בסיפור על בתולת ים שנשלטת ביד רמה על ידי אביה המלך ומעבירה את השליטה על חייה לנסיך. גם אם היא לכאורה בוחרת זאת נראה שזאת בחירה תסריטאית תמוהה מאחר ואריאל היא דמות סקרנית שרוצה לחקור את העולם ולא להיות תלויה בגורמים מבוגרים ממנה שיקבעו לה איך היא צריכה לחיות את חייה. הבעיה היא שאם היא לא תקריב את חייה ותהפוך לנסיכה, לא יהיה כאן סיפור רומנטי קיטשי למכור להמונים. ואכן הרגעים נטולי המוזיקה הם הרגעים החלשים בסרט.
הליהוק של האלי ביילי מושלם. יש לה קול נפלא והביצועים המוזיקליים שלה מרשימים. היא גם שחקנית בעלת נוכחות מלאת חן שקל להתאהב בו, אך יש בה גם ממזרות, חוצפה ותשוקה. קל מאוד להאמין שהיא מתלהבת מכל חפץ אנושי שמגיע לקרקעית האוקיינוס מספינה טרופה. עם זאת, לא ברור למה היא בכלל מתאהבת בנסיך בעל אפס נוכחות. השחקן ג'ונה האוור-קינג הוא בחור נאה וכנראה שחקן מוכשר, אבל כנסיך הוא די נטול אופי והשחקן הבריטי/אמריקאי לא מצליח לעורר עניין בשום אופן שהוא.חוויאר בארדם המגלם את אביה של אריאל, המלך טריטון, הגיע לקבל משכורת ותורם את הנוכחות המרשימה שלו, אך לא מעבר לכך. מליסה מקארתי מגלמת את מכשפת הים אורסולה בשמחה מרושעת. חבל שאין לדמות שלה נוכחות הרבה יותר מאסיבית בסרט. סצנת השיר בכיכובה היא אחד השיאים של הסרט. דויד דיגס ואקוופינה מספקים את הסחורה ואילו ג'ייקוב טרמבלי כפלונדר לא תורם דבר מאחר והדמות של פלונדר די נטולת אופי. שאר השחקנים בסרט פחות מוכרים לקהל הרחב וגם ככה אין להם נוכחות חשובה.אורכו של הסרט המקורי היה 83 דקות, אורכו של הסרט הנוכחי הוא שעתיים ו- 15 דקות, והיה עדיף אם היה קצר יותר. סצנות הכרכרה והשוק, לדוגמה, נמתחו מעבר לנדרש. השירים המקוריים של אלן מנקן והווארד שרמן שעברו התאמות לתקופתנו עדיין קלאסיים ובלתי נשכחים. לעומתם השירים החדשים למילים של לין מנואל מירנדה חביבים עד תפלים (במיוחד שירו המיותר של הנסיך) חוץ משיר הראפ המפתיע בביצוע אקוופינה ודיגס. בתוך הסרט הארוך והמתיש הזה מסתתרת אגדת עם מקסימה ואסקפיסטית. חבל שהסרט עצמו אינו מהודק יותר כדי שגם נוכל להנות ממנה.
בת הים הקטנה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מאיהגיל: 4406/08/2023 23:33:48
10/10אייקון ציון
סרט מקסים ויפה ,ציבעוני ,מרגש ,מצחיק ,אני חושבת שאני יותר נהנתי מהילדים חחח ,אפקטים מדהימים ,קול שירה מדהים ,מומלץ
שם: דניאלה פלאחגיל: 2617/07/2023 14:58:31
4/10אייקון ציון
הסרט חביב מאוד, טיפה משעמם ציפיתי קצת ליותר ובאיחוד חברה גדולה כמו דיסני אחרית לזה, את הסיפור כולנו מכירים וקראנו אותו היטב.. אבל היה מסטיק מידי בלי רצון להמשיך ליראות.. מרגישה ששילמתי סתם 45 שקלים לכרטיס מלא!
שם: אבי ברגיל: 4427/06/2023 20:18:57
8/10אייקון ציון
הסיפור המוכר באריזה נהדרת. ילדים קטנים מדי עלולים לפחד מהמכשפה, אבל בגיל המתאים כולם יהנו. גם ההורים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מוזיקלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט