נער החורף ביקורת סרט

Winter Boy Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "נער החורף":
"דרמה חזקה ומרגשת על התבגרות והתגברות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Winter Boy
משחק פול קירשר, ג'ולייט בינוש, וינסנט לקוסט, ארוואן קפואה פאלה, כריסטוף הונורה במאי/ת כריסטוף הונורה  
דרמה
ביקורת סרט לנער החורף מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"בינוש נפלאה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
התמודדות עם אובדן של קרוב משפחה הפכה לנושא מדובר יותר ויותר בקולנוע ובטלוויזיה בשנים האחרונות עם שורה של סרטים כמו "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי", "סיפור רפאים" ו"מכאן אני ממשיך" וסדרות כמו "בשבילי אתם מתים", "טוני נולד מחדש" ו"Shrinking". אפילו סרטי אימה כמו "תורשתי", "נגעת נרצחת" ו"המכשפה" טיפלו בנושא בדרכם. כעת גם הבמאי הצרפתי הנודע כריסטוף הונורה ("בפריז", "שירי אהבה", "גבר באמבטיה") מטפל בנושא האבל והתמודדות עמו, אך נוגע בנושא דרך סיפורו האישי וסיפור התבגרותו בדומה לאופן שעשה פיט דיווידסון בסרט "המלך של סטטן איילנד", אך באופן דרמטי ולופת רגשית יותר.העלילה עוקבת אחר לוקה (פול קירשר), נער בן 17 שלומד בפנימייה שבה יש לו בן זוג. יום אחד באמצע הלילה מעיר אותו צוות הפנימייה ומודיע לו בשורת איוב – אביו מת בתאונת דרכים קשה שקרתה במפתיע לאחר שסטה ממסלולו והתנגש חזיתית במשאית. עולמו של לוקה חרב עליו באחת. הוא חוזר לעיירה אליה חוזר גם אחיו הגדול קוונטין (וינסנט לקוסט) שלומד אמנות בפריז. הוא רוצה לתמוך באמו איזבל (ז'ולייט בינוש האגדית), אך הוא שבור מבפנים בעצמו.
אחיו שרואה את מצבו של לוקה מזמין אותו לבלות עמו שבוע בפריז כדי להתרענן. בתחילה נדמית החוויה כגילוי עולם חדש ומסעיר שמצליח להקהות במעט את כאב האובדן. אולם לוקה השביר והרגיש, נער יפהפה וצעיר בעיר הגדולה, מחפש מזור במקומות שמהם קל להידרדר לניצול. הוא מתחיל במפגשים מיניים ברחבי העיר, מתאהב בחברו בן ה-29 של אחיו ואינו יודע כיצד להתמודד עם הדחייה, דבר שמוביל אותו חזרה למסלול ההידרדרות.הונורה מציג בסרט ביד רגישה ובטוחה את חוויית ההתבגרות ובעיקר ההתגברות. נסיבות מותו של האב שנותרות לוטות בערפל (האם הייתה זו תאונה או שלא), מובילות את הבן לא רק לאיבוד עוגן משמעותי בחייו אלא גם לאובדן היציבות הפנימית שלו. בניגוד לסרטים אחרים מהעבר שבהם ההתמודדות של הנער עם הנטייה המינית נמצאת במרכז, כאן היא רק חלק מהמאפיינים שמעצבים את הנער שנמצא בתהליך התבגרות מואץ בעקבות האובדן הפתאומי והנושא המרכזי עמו מתמודד הסרט הוא כיצד אנו יכולים להמשיך הלאה, להתגבר על הכאב ולהפוך אותו לחלק מהחיים ולא לדבר ששובר אותנו פיזית ורגשית.
הסרט נעזר בהופעת משחק מצוינת של פול קירשר בתפקיד הראשי, שנע בין שיאי רגש ושמחה לדיפרסיה ותוגה, ממש כמו הנעורים עצמם. בינוש ("הפצוע האנגלי", "שוקולד") מצוינת כהרגלה כאם שמתמרנת בין הצורך להמשיך ולהוות אם תומכת לבניה לבין הכאב והתהיות לגבי ההמשך שהיא חווה בעצמה. אמנם ישנן מספר סצנות שפוגמות ברצף הליניארי של הסרט ובמיקוד העלילתי שלו, אך למרות זאת "נער החורף" הוא דרמת התבגרות מרגשת וחזקה.
נער החורף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4110/12/2023 07:27:39
7/10אייקון ציון
דרמה משפחתית עצובה. סרט יפה אך מדכא.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט