ג'נטלמנים מובחרים ביקורת סרט

The League of Extraordinary Gentlemen Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "ג'נטלמנים מובחרים":
"ג'נטלמנים מובחרים הוא סרט אקשן מרהיב. עיצוב מופלא של תפאורות, תלבושות ואפקטים מיוחדים. תסריט שנון ומקורי וסיפור שאולי ישלח כמה מבני הנוער בחזרה לספריות הציבוריות."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The League of Extraordinary Gentlemen
משחק שון קונרי במאי/ת סטיבן נורינגטון  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לג'נטלמנים מובחרים מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"ג'נטלמנים מובחרים הוא סרט אקשן מרהיב. עיצוב מופלא של תפאורות, תלבושות ואפקטים מיוחדים. תסריט שנון ומקורי וסיפור שאולי ישלח כמה מבני הנוער בחזרה לספריות הציבוריות."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין הרבה בני נוער שיודעים מי הם אלן קוואטרמיין, מינה הארקר או דוקטור ג'קיל ומיסטר הייד. כעת מגיע לבתי הקולנוע שלנו הסרט "ג'נטלמנים מובחרים" שמאחד את כל אלו, וגיבורי ספרות אחרים כמו קפטן נימו והאיש הבלתי נראה, ושולח אותם למבצע הצלה מרהיב להנאתם של הצופים.שון קונרי הוא אלן קוואטרמיין, ההרפתקן הגדול בעולם, אשר מוביל את ליגת הג'נטלמנים המובחרים נגד "הפאנטום", אויב מסתורי שמאיים להטביע את וונציה. חבורתו של קוואטרמיין מורכבת מגיבוריה הגדולים של הספרות היפה. קפטן נימו, הערפדית מינה הארקר, האיש הבלתי נראה רודני סקינר, הסוכן החשאי תום סוייר, דוריאן גריי ודוקטור ג'קיל ומיסטר הייד. חברי הליגה, שלא מכירים זה את זה ולא בוטחים אחד בשני ללמוד איך לעבוד ביחד בניסיון להציל את וונציה.
הבמאי סטיבן נורינגטון שעשה את "בלייד מביא עימו חוש ויזואלי ייחודי שלא נראה כמותו בשנים האחרונות. קשה שלא להישאר עם פה פעור לנוכח העוצמה הויזואלית של הסרט. נורינגטון הבין שהרעיון הבסיסי של העלילה הוא מופרח ולא אמין ולכן לא לוקח את עצמו ברצינות. הוא משלב בסרט הרבה מאוד בדיחות פנימיות, גם מעולם הספרות וגם מעולמם המוכר של השחקנים. הוא בחר לקרוא לאדם אשר אסף את החבורה המדהימה הזו M, כך שמו של הבוס בסדרת סרטי ג'יימס בונד בה כיכב שון קונרי. כמו כן יש אזכורים לא מעטים לסרטי אינדיאנה ג'ונס וסרטי הרפתקאות אחרים שלא לדבר על בדיחות פנימיות הקשורות לעולם הספרות.ממש כמו שהתסריט משלב דמויות ספרותיות כך החליט הבמאי לשלב שחקנים הפונים לסוגי קהל שונים. שון קונרי הוא המבוגר שבחבורה ופונה לקהל הבוגר יותר. פיטה וילסון, המוכרת כניקיטה, בוודאי תביא את בני הנוער המתבגרים ואילו שיין ווסט, שמגלם את תום סוייר, ימשוך אחריו קהל של בנות טיפש עשרה
הסרט מבוסס על נובלה גראפית שכתב אלן מור, אחד הכותבים הבולטים בשטח הקומיקס. העלילה היא הזויה אבל מובילה לסצנת שיא מרהיבה שמתרחשת במבצר נטוש אי שם בערבות אלסקה. קשה שלא להיסחף לסרט שבנוי מסצינות מרהיבות, תפאורות ססגוניות, אפקטים מיוחדים שלא נראו קודם על המסך וחבורה מוזרה של סופר גיבורים. יש כאלו שטוענים שסרטי אפקטים הם סרטים שהילדים יכולים ללכת עם ההורים. במקרה הזה, הילדים יכולים ללכת עם הסבא והסבתא שבוודאי ישמחו לראות שנותנים במה לדמויות איתן בילו בתקופת ילדותם. מי ייתן והסרט הזה ישלח את בני הנוער בחזרה לספריות הציבוריות כדי שיוכלו לקרוא על הר פתקאותיהם של טום סוייר ואלן קוואטרמיין.לסיכום: "ג'נטלמנים מובחרים" הוא סרט בעל עוצמה ויזואלית נדירה שתשאיר את הצופה פעור פה. הסרט, שלא לוקח את עצמו ברצינות, מורכב מאקשן מקורי ואנקדוטות משעשעות. בסופו של דבר "ג'נטלמנים" הוא רכבת הרים מסחררת שמשלבת בצורה מוצלחת מדע בדיוני, ספרות יפה ואת עולמן הקסום של חוברות הקומיקס. 9 בסולם אלון.
ג'נטלמנים מובחרים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שלי טרוניגיל: 1424/07/2007 12:36:27
10/10אייקון ציון
הסרט גנטלמנים מובחרים הוא סרט מהנה במיוחד ונורא נורא נהנתי לראות אותו מומלץ ביותר
שם: שמרית מוזסגיל: 2421/01/2004 09:48:53
8/10אייקון ציון
סרט בדיוני עם רעיון מדליק לאוהבי הז'אנר (למרות שאני לא אוהבת) אבל אחלה סרט!!!
שם: עדי ריינבךגיל: 1416/12/2003 19:42:02
8/10אייקון ציון
סרט בן זונה!!! איזה סרט נדיר!!! מומלץ לכולם גם למי שלא אוהב מדע בדיוני (אני לא אוהב ועדיין אהבתי את הסרט)...ה-חצי שעה הראשונה שלו מגעילה אבל אחר כך מזה יפה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט