צעד קטן ביקורת סרט

Small Step Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "צעד קטן":
"צעד קטן, סרטו הראשון של שחר סגל הוא סרט קטן, מקסים וקסום. תסריט מרגש ומשחק מצוין של הילדים. לו הקהל הישראלי הוא קהל חכם ורגיש הוא יהפוך את הסרט לאחד המצליחים של השנה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Small Step
משחק אבי נשר, חלי גולדנברג, לימור גולדשטיין, רוברט הניג, ברק גרינברג, אדם הירש, יואב כורש, יונתן גרובר, עדה רגימוב במאי/ת שחר סגל  
ישראלי
ביקורת סרט לצעד קטן מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"צעד קטן, סרטו הראשון של שחר סגל הוא סרט קטן, מקסים וקסום. תסריט מרגש ומשחק מצוין של הילדים. לו הקהל הישראלי הוא קהל חכם ורגיש הוא יהפוך את הסרט לאחד המצליחים של השנה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע23.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די64.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין לנו בארץ תקציבים לסרטי פעולה מרהיבים או לדרמות היסטוריות סוחפות. עובדה זו מאלצת את התסריטאים להשקיע שעות נוספות ומאמץ מיוחד לעשות מה שכל סרט קולנוע טוב עושה לצופיו, לרגש אותם. "צעד קטן" שביים שחר סגל על פי תסריט של גיא מאירסון מצליח לעשות זאת בצורה כל כך מקסימה ופשוטה שיש להוריד בפני השניים את הכובע.סהר – נער בן 14 שאביו עובד כמהנדס ראשי בפרויקט תעופה יוקרתי של התעשייה האווירית - צופה בחוסר אונים ביחסיהם המתפוררים של הוריו. במקביל הוא מתעד את חייו בסיפור שהוא כותב לתחרות סיפורים קצרים – תחרות שהפרס המוענק בה הוא כרטיס למשלחת התלמידים לאושוויץ. סהר וחבריו עוסקים במה שעוסקים נערים בגילם – מדברים על בנות וחולמים על מין, אבל במקביל הם גם מלווים את התמודדותו של חברם עם מחלת הסרטן המתפשטת בגופו. את המוות לא יוכלו לנצח, רק לדאוג לכך שילד בן 14 לא ימות בבתוליו.
שחר סגל, אחד מבימאי הפרסומות הבולטים בארץ, מצליח לעשות מה שמעט מאוד בימאי פרסומות מצליחים לעשות, לרגש. נראה כי הוא ליהק לתפקידים הראשיים את הילדים הכי מוכשרים בארץ ואכן, כל חבורת הילדים משחקת בצורה אמינה ומשוחררת ממניירות. סגל לוקח את תסריטו הקטן של מאירסון ומצליח להעניק לו חיים חדשים. הדיאלוגים המצוינים נשמעים כאילו הבמאי נתן לשחקנים חופש פעולה על הסט והם פשוט אמרו מה שהיה להם בלב ולא מה שהם למדו בעל פה לילה קודם.סגל לא נוטש לדקה את הצד הויזואלי והסרט נראה כאילו הוא צולם בתקציב של כמה מיליוני דולרים. הגימור בסרט הוא מהמושלמים שנראו בארץ. התאורה בה מאיר הצלם עמנואל (מנו) קדוש את הסרט נראית כאילו לקוחה מאחת הפרסומות של סגל. תאורה מדויקת, כמעט סוריאליסטית שמעניקה תחושה של אגדה לסיפור הכל כך מציאותי שסגל מספר.
בסרט יש מספר שחקנים מבוגרים כמו איציק ויינגרטן, חלי גולדברג לימור גולדשטיין והבמאי אבי נשר. כולם ממלאים את התפקיד בצורה הטובה ביותר וכל מה שנותר הוא להצטער כי גולדברג וגולדשטיין לא מופיעות בהרבה יותר סרטים. אולם, מי שגונב מהם את ההצגה, ובגדול, הם הילדים המקסימים. ברק גרינברג שמגלם את סהר, הוא מעין גרסה גברית צעירה של אלי מקביל, מיוסר מאהבה, מיוסר מהחיים, מיוסר מהמציאות הכל כך קשה וההפכפכה. אדם הירש, שמגלם את דובה, חברו הקרוב, הנמוך והדי מעצבן, גורר אחריו פרצי צחוק עזים מהקהל. כל סצינה בהשתתפותו היא פנינה ומועמדותו לאוסקר הישראלי הייתה מוצדקת לחלוטין. הירש הנמוך עוד גדול יהיה. יואב כורש, שמגלם את נועם, לא מדבר הרבה, אבל פניו התמימות יוצרות מייד הזדהות ויונתן גרובר, שמגלם את אייל חולה הסרטן, מצליח לגעת בלב הצופים בשנייה הראשונה שהוא מופיע על המסך."צעד קטן" הוא לא סרט ילדים, הוא סרט מקסים וקסום. אחד הסרטים הישראלים המרגשים שנראו כאן בשנים האחרונות. בימוי מהוקצע, תסריט מרגש שכתוב היטב, משחק מצוין של צוות שחקנים המורכב משחקנים צעירים, וצילום מדויק הופכים אותו לסרט חובה. אם הקהל הישראלי הוא חכם ורגיש, הוא יהפוך את הסרט לאחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של השנה. 9+ בסולם אלון.
צעד קטן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אניגיל: 1415/10/2006 13:38:42
10/10אייקון ציון
הסרט היה נורא יפה, כאילו לא ראיתי אותו בקולנוע, אלא בקשת, ערוץ 2. הסרט היה מרגש וסוחף, וניראה כאילו עשו אותו באולפנים של "הוליווד" ואני ממש לא מגזים, העלילה גם יפה נורא, אחד הסרטים הישראליים הטובים של השנה, ובכלל,, המשחק של הילדים היה מצוין, סרט מאוד מרגש (כבר אמרתי), וסוחף, שנישארים לחשוב עליו כמה ימים אחר- כך, המלצה רצינית! תיבדקו אולי יש מצב להשכיר אותו בDVD...
שם: ירון א.גיל: 2913/02/2004 22:43:00
9/10אייקון ציון
אולי הושפענו מכך שראינו את הסרט בהקרנת בכורה עם השחקנים...אבל נהננו באופן שלא זכור לנו מסרט ישראלי אחר. סיפור מרגש, סרט מקסים. חובה לראות.יצאנו מרוצים.
שם: immortalגיל: 2001/11/2003 20:42:58
10/10אייקון ציון
וואוו! אני פריק של הסרטים הישראלים האחרונים שיצאו לקולנוע, אבל עכשיו בדיוק חזרתי מעזריאלי וראיתי את הסרט הזה והוא פשוט גדול ! הילדים הקטנים האלה יודעים לשחק מצוין, שחר סגל הוא במאי ממש מוכשר והפסקול של אביב גפן ודניאל סולומון פשוט הופך את הסרט לענק ! אהבתי-ממש אהבתי. לכו תראו !
קישורים
חץ צעד קטן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט