נפש אחת ביקורת סרט

One Life Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "נפש אחת":
"סיפור שלא ייאמן הופך לאנדרסטייטמנט בריטי"
  שתף/י
פוסטר One Life
משחק אנתוני הופקינס, הלנה בונהם-קרטר, לנה אולין במאי/ת ג'יימס האוז  
דרמה
ביקורת סרט לנפש אחת מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"דידקטי ואפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
מדד פופולריות
6.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע81.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטון שרץ כבר שנים ביוטיוב מראה אדם קשיש מוזמן לתוכנית אירוח באנגליה ואז מתברר לו שכל מי שנמצא באולם קשור אליו בדרך זו או אחרת. הקשיש הוא סר ניקולס וינטון, סוחר מניות אמיד, שב-1938 הצליח להציל 669 ילדים מציפורני הנאצים ולשלוח אותם ברכבות לבריטניה.הבמאי הותיק ג'יימס הוז, שמביים סדרות טלוויזיה כבר למעלה משלושים שנה ("רכבת הקרח" ,"מראה שחורה" ) ביים בעברו גם באותה סדרת טלוויזיה בריטית "אלו החיים" שאליה הוזמן וינטון ומהווה את שיאו של הסרט החדש "נפש אחת".
הוז, שזהו סרטו הראשון על המסך הגדול, מביים את הסרט ביבשושיות בריטית שמנסה להציג סיפור של אדם רגיל שעשה מעשים בלתי רגילים. העלילה נעה בין שנת 1938 כאשר וינטון הוא סוחר מניות צעיר הנוסע לפראג לעזור לחבר הנמצא ב"ועדת הפליטים הבריטית למען צ'כוסלובקיה" ונשאב למאמץ להצלת כמה שיותר ילדים לבין שנות השמונים כשוינטון הוא כבר פנסיונר שעברו לחלוטין לא ידוע ומצפונו מייסר אותו על כך שלא הצליח להציל יותר ילדים.קטעי הפלאשבק בצ'כיה הם הפחות מוצלחים בסרט ונדמים דידקטיים מדי וחלק מהסצנות הן על גבול של מה שמכונה "פורנו-שואה" ומנסות בכוח לסחוט דמעות מהקהל. ישנה גם סצנה הכוללת את מאמצי אמו של הגיבור בגילומה של הלנה בונהם קרטר לגייס את עזרת משרד ההגירה הבריטי שגם היא סוג של מסחטה רגשית צפויה. ג'וני פלין מספק הופעה סבירה כוינטון הצעיר והאידיאליסט שנפשו יוצאת לעזור לילדים הקטנים האומללים.
חוזקו של הסרט הוא בתיאור חייו של וינטון בשנות ה-80 בבריטניה כאשר השחקן זוכה שני פרסי האוסקר סר אנתוני הופקינס מגלם את וינטון המיוסר, שמדי פעם מציץ באותה מחברת שבה שמר את תמונות כל הילדים שהציל וגם את התמונות של אלו שלא הספיק להציל. הופקינס משחק באיפוק ראוי לציון שמכבד את הדמות שאותה הוא מגלם.שיאו של הסרט הוא כמובן הזמנת וינטון לאותה תוכנית טלוויזיה שבה נחשף סיפורו המדהים לעיני העולם. מי שלא יזיל דמעה באותן סצנות כנראה שאין לו דופק. "נפש אחת" הינו סרט שואה המספר עוד סיפור מרגש מיני רבים על עזרה ואנושיות בתקופה אפלה של האנושות. האם הוא מעט נצלני? ייתכן וכן. האם הוא יוצא דופן? לא בטוח. מה שכן, הסרט הזה אפקטיבי ומאוד חשוב שסיפורו של וינטון יסופר ויקבל תהודה רחבה במיוחד בתקופה זאת.
נפש אחת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אמירגיל: 5610/04/2024 20:11:48
6/10אייקון ציון
האמת שהתאכזבתי . תמיד טוב לראות את אנטוני הופקינס והאיש יודע לשחק מעולה, אך הסרט לא ממש ריגש או נגע . שאר הדמויות בזמן המלחמה לא ממש בלטו ולא התחברתי אליהן.
שם: אלוןגיל: 5609/04/2024 20:56:24
10/10אייקון ציון
סרט מעולה, אנטוני הופקינס עושה עבודה נפלאה בתיעוד היסטורי מטורף,סרט מרתק מרגש , לצפייה חובה
שם: שלומיגיל: 7409/04/2024 19:33:28
9/10אייקון ציון
סרט מרגש המבוסס על סיפור אמיתי ניקולס "ניקי" ווינטון, יועץ מניות בבנק באנגליה, נוסע לפראג ורואה את מצוקת הפליטים כתוצאה מכיבושי הנאצים באירופה. הוא מחליט ביחד עם כמה חברים להעביר ילדים לאנגליה, הוא נשלחם בבירוקרטיה מארגן משפחות אנגליות שישמשו כמשפחות אומנות ובכך מציל 669 ילדים. מומלץ מאד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט