קרב אוויר ביקורת סרט

Air War Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "קרב אוויר":
""אהבה בשחקים" ישראלי שמצליח להרשים"
סרט חדש   שתף/י
פוסטר Air War
משחק מאור שוויצר, דניאל ליטמן, ליהי קורנובסקי, גילי איצקוביץ, אמיר שורוש, גל אמיתי, יונתן עוזיאל במאי/ת רועי הורנשטיין  
ישראלי
ביקורת סרט לקרב אוויר מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"בידור כהלכתו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
מדד פופולריות
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטים על טייסים ועל קרבות אוויר פופולריים מאד בקולנוע העולמי וגם על המסך הקטן, בין אם אלו סרטים המתארים את עלילות הטייסים בזמן מלחמת העולם השנייה כ"מפצחי הסכרים" או בין אם זהו סרטו המבריק של יוצר האנימה מיאזאקי, "פורקו רוסו". גם היו מספר סרטים על הטייסים השחורים הראשונים בזמן מלחמת העולם השנייה כמו The Tuskegee Airmen (1995) ואותו סיפור כמה שנים לאחר מכן עם Red Tails (2012). ועכשיו הגיע זמנם של הישראלים להוכיח שגם הם מסוגלים ליצר סרט בסגנון "הרפתקה בשחקים".הקולנוע הישראלי כמעט ולא תיאר את עלילותיהם של חיל האוויר וטייסי הקרב. ייתכן והסיבה לכך היא תקציבית כי על פניו עלות צילום קרבות אוויר יקרה מאוד. לאור זאת הסרט "קרב אוויר" של רועי הורנשטיין שעולה כעת לאקרנים צועד על קרקע כמעט בתולית. הסרט מציג את הנעשה בטייסת של חיל האוויר בימים שקדמו למלחמת ששת הימים שבוצע בה מבצע מוקד המהולל, שבו השמידו טייסי חיל האוויר את רוב מטוסי צבאות ערב כשאלו עוד על הקרקע.
סרטים על לוחמים נעשים בדרך כלל במסגרת מאוד מסוימת. ישנם הסרטים שנועדים לספק בראש ובראשונה בידור ולהרים את המורל הלאומי כמו "אהבה בשחקים". בסרטים אלו אין התלבטויות של הגיבורים לגבי דרכם והאויב בקושי נראה על המסך. צריך הרבה יותר תעוזה כדי ליצור סרטים המציגים קולנוע רב רבדים, כמו שיצר איסטווד ב"גיבורי הדגל" וב"מכתבים מאיוו ג'ימה" שם הציג את מורכבות המלחמה ואת הכאוס השורר בה תמידית. כך גם יצירת המופת של פרנסיס פורד קופולה, "אפוקליפסה עכשיו" או "פלאטון" של אוליבר סטון המתארים את התופת של וייטנאם."קרב אוויר" צועד בדרך בטוחה וגנרית של סרטים בסגנון "אהבה בשחקים". מאור שוויצר ודניאל ליטמן המצוין הם שני טייסי קרב קשוחים. שוויצר לוקח סיכונים של ממש כמו דמותו של טום קרוז ב"אהבה בשחקים" ואילו ליטמן הוא השקול יותר. בטייסת שבה הם נמצאים יש מפקדים קשוחים וחיילות נאות שמזילות ריר על בחורינו המצוינים ויש גם את דמותו של האיש הטכני (המעט נלעג) הוותיק שמתפקד לעיתים כאתנחתא קומית.
שני הטייסים יריבו ובסוף (הפתעה) ישלימו ויהפכו לצוות מנצח. אין צורך לחפש עומק בסרט כי הוא לא מתיימר לספק כזה. מה שכן הוא מציע לצופה ובשפע אלו קרבות אוויר מרשימים והרבה גאווה לאומית. רק בזכות סצנות הקרב המרשימות שווה לצפות בסרט ולהבין שזוהי דוגמה מצוינת איך ניתן לעשות בישראל סרט שלא חסר לו הגרוש ללירה. "קרב אוויר" בהחלט מזכיר סרטים כמו "נשר הברזל" וומצליח לספק לצופה בידור מהודק ומקצועי.15 שנים רועי הורנשטיין התסריטאי/במאי ניסה להביא את הסרט אל המסך הגדול עד שהוא קיבל מימון. אודיסיאה של ממש שבסופה נמצא סרט ראוי שמעורר אופטימיות לגבי עתיד הקולנוע הישראלי. אין כאן אמירה או קולנוע יוצא דופן ויתכן שעודף הפטריוטיזם יצרום לחלק מהצופים, אבל "קרב אוויר" הוא בדיוק מה שהקולנוע הישראלי צריך - מוצר בידורי שלא מתבייש בהיותו כזה ואם הוא גם קצת יעשה טוב לצופים במישור הלאומי - מה רע בכך?
קרב אוויר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שירליגיל: 4126/04/2024 09:49:01
9/10אייקון ציון
סרט סוחף וכיפי! ילדים מעל גיל 12 מאוד נהנו.
שם: נחוםגיל: 4821/04/2024 12:14:26
9/10אייקון ציון
top gun בעברית,אחלה סרט מאוד מהנה. סיפור אמיתי. מאוד ממולץ
שם: effectivyגיל: 7020/04/2024 10:22:02
1/10אייקון ציון
סרט גרוע. לא אמין. שחקנים אמנם משתדלים אבל התוצאה לא מצדיקה את המאמץ. מציע להימנע מלראות את הסרט הזה. לא תפסידו דבר - כן תרוויחו זמן.
קישורים
חץ קרב אוויר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט