הכתם האנושי ביקורת סרט

Human Stain Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "הכתם האנושי":
""הכתם האנושי" הוא דרמה משכנעת עם משחק מצוין של הופקינס וקידמן. רוברט בנטון, אחד הבימאים הוותיקים של הוליווד הוא גם אחד המיומנים והמוכשרים שבהם. דרמה שמנוהלת כסרט מתח ומצליחה לרתק את הצופה לכסא מהרגע הראשון."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Human Stain
משחק אנטוני הופקינס, ניקול קידמן, אד האריס, גארי סיניז במאי/ת רוברט בנטון  
דרמה
ביקורת סרט להכתם האנושי מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""הכתם האנושי" הוא דרמה משכנעת עם משחק מצוין של הופקינס וקידמן. רוברט בנטון, אחד הבימאים הוותיקים של הוליווד הוא גם אחד המיומנים והמוכשרים שבהם. דרמה שמנוהלת כסרט מתח ומצליחה לרתק את הצופה לכסא מהרגע הראשון."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די41.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רוברט בנטון הוא אחד הבימאים הטובים שיש בהוליווד. למרות שעשה רק עשרה סרטים, חמישה מהם היו מועמדים לפרסי אוסקר. הוא זכה בפרס האוסקר על בימוי "קרמר נגד קרמר" ועל כתיבת "מקום שבלב" עם סאלי פילד. כעת חוזר הבמאי, שבספטמבר מלאו לו 71 עם דרמה חדשה, "הכתם האנושי".בסרט מוכיח בנטון כי הוא עדיין אחד הבימאים המוכשרים שיש. הוא בחר לספר את סיפור הדרמה האנושית כמו סרט מתח. הוא לא הולך באופן ליניארי אלא קופץ בזמנים, מוליך אותנו בדרך בה אנו נאלצים לאסוף כל הזמן את הרמזים שהוא משאיר. בסופו של דבר מתקבלת תמונה שלמה ונהדרת של סיטואציה טראגית.
בנטון הוא לא רק בימאי טכני מצויין, ואכן הצד הטכני הוא ללא כל פגם. בנטון הוא קודם כל בימאי של שחקנים. ולא יהיה זה פלא עם ניקול קידמן ואנתוני הופקינס יקבלו מועמדות לפרס האוסקר על משחקם. בנטון משתף פעולה עם התסריטאי ניקולאס מאייר שכתב את "חיזור גורלי". מאייר לקח את הרומן שכתב פיליפ רות' ונותן לו היבט מסתורי, מותח, בה הכתם האנושי נמצא אצל כל אחד מאיתנו. הצילום הקונטרסטי והמצויין של ג'אן אייבס אסקופייר, מוסיף רבות לתחושת המועקה והסוד האפל שכל אחד מהגיבורים סוחב איתו.הכתם האנושי, המבוסס על רב המכר של זוכה פרס פוליצר פיליפ רות, הוא סיפורו של קולמן סילק (הופקינס) פרופסור בקולג' בעיירה קטנה בניו אינגלנד, שמעורבותו בפרשיית אהבים שערורייתית עם יפיפייה מסתורית בשם פוניה, (קידמן) מאלצת אותו לחשוף סוד אפל, שהוא הסתיר כל חייו אפילו מהאנשים הקרובים אליו ביותר. קולמן רואה בפוניה הזדמנות אחרונה להיגאל ומוצא בקשר שלהם את האינטימיות הנחוצה לו כדי לגלות למישהו את סודו, חרף איומיו הבלתי פוסקים של בעלה לשעבר(אד האריס).
קידמן מוכיחה שוב שהיא שחקנית נהדרת ומצליחה להיראות ולהתנג באופן שונה לחלוטין מהאופן בו היא הופיעה בסרטים האחרונים שלה. נכון שלהכתיר את אנתוני הופקינס כאחד השחקנים הטובים של כל הזמנים זו קלישאה, אך בסרט הזה זו עובדה מוגמרת. גארי סיניס, שחקן מצויין גם כן, שנעלם קצת בשנים האחרונות, מופיע בתפקיד משנה מצויין ומרגש ואפילו אד האריס צץ לו לכמה דקות.מי שמצפה לדרמה סוחטת דמעות ייצא מאוכזב. מי שמוכן להיכנס לסרט שמושך אותך פנימה ומשאיר אותך עירני וסקרן מהדקה הראשונה, שיילך.לסיכום: "הכתם האנושי" הוא סרט מרתק מהדקה הראשונה שלו. מבויים במקצועיות נדירה ומצולם להפליא. משחק מצויין של קידמן, הופקינס וסיניס. מומלץ ביותר. 9 בסולם אלון.
הכתם האנושי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4428/11/2015 14:57:58
8/10אייקון ציון
את הסרט הזה צריך לשפוט לפי העיקרון ,שלא צריך למצוא בכל דבר הגיון. הסיפור מעניין, העלילה מתפתחת יפה, המתח נשמר לאורך הסרט, טוויסט לא צפוי במהלכו ועל השחקנים אין מה לדבר.
שם: Mגיל: 5415/02/2014 23:45:07
6/10אייקון ציון
מעניין, מותח, מקורי ומפתיע לכל אורכו... עד הסיום ההזוי. משוחק היטב על ידי כולם. אבל הסוף... הסיום ההזוי וחסר הטעם שממש מקלקל והופך את כל הסרט (אחרי שהוא מסתיים) לחסר פואנטה, מבולבל ומבחינת המסרים שבו... סתמי למדי...
שם: חגית מנדרובסקיגיל: 3219/07/2004 21:54:11
9/10אייקון ציון
הסרט הזה שבה את לבי מן ההתחלה. אהבתי אותו מאוד. הדבר היחיד שקצת השאיר לי טעם מוזר בפה ובלב, היה חוסר אמינות מסוימת לגבי אותו סוד אפל של הפרופסור...אבל דברים מוזרים מזה קרו בעולמנו. בקיצור, סרט טוב. משוחק היטב ומותח מן ההתחלה ועד הסוף.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט