סילביה ביקורת סרט

Sylvia Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סילביה":
"לא מספיק שהתאבדה, עכשיו ממש רצחו אותה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Sylvia
משחק גווינת' פלטרו, מייקל גמבון, דניאל קרייג, בליית' דאנר, ג'ארד האריס, אמירה קאסאר במאי/ת קריסטין ג'פס  
דרמה
ביקורת סרט לסילביה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"לא מספיק שהתאבדה, עכשיו ממש רצחו אותה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מסכנה המשוררת האובדנית, סילביה פלאת': לא מספיק שהיתה חולה בנפשה, התחתנה עם גבר שחיבב יותר מאשה אחת ולא זכתה להערכה אומנותית בתקופת חייה הקצרצרה, עכשיו הבמאית קריסטין ג'פס החליטה לעשות עליה סרט ולרצוח את סיפור חייה המרתק כשהיא הופכת אותו לדרמה משעממת עד מוות.הסרט מתאר את סיפור אהבתם של שניים מהמוחות הספרותיים המבריקים של המאה ה20-: המשוררת והסופרת האמריקאית סילביה פלאת' והמשורר האנגלי טד יוז. תשוקתם המשותפת לספרות, שירה וכתיבה סחפה אותם לרומן סוער שסופו טרגי. לאנשי הקולנוע שהם גם חובבי שירתם יש הזדמנות להציץ אל אחורי הקלעים של הטרגדיה ולהיחשף לסיפור אהבה גדול ודרמטי שיש בו תקווה, ייאוש ויצירה.
השניים התפרסמו בתור כותבים פוריים ויצירותיהם נחשבות לקאנון בעיני רבים וטובים. לעומת יצירתם מלאת התשוקה, סיפור אהבתם זוכה לעיבוד קולנועי פושר שהוא יותר הצצה רכלנית עשויה בקור שמרני שאפיין את הקולנוע הבריטי של שנות השמונים. נראה כי היוצרים פחדו להכניס לסרט טיפה אחת של רגש אמיתי. התשוקה והטירוף לא נראים כמו תשוקה וטירוף, הם מזכירים יותר שחקנים שחושבים שהם משחקים בתשוקה ובטירוף.לאורך כל הסרט יש תחושה של ליד. כדי להיכנס לנעליה של אישיות כגון סילביה פלאת' זקוקים לשחקנית שיכולה ללכת לאיבוד בתוך הדמות, גווינת' פלטרו נראית מודעת למעמד שבו היא נמצאת. ישנה תחושה שהיא משחקת כאילו היא סילביה פלאת'. גם דניאל קרייג לא הצליח לעבוד טרנספורמציה, מרגישים שהשחקן לא בדיוק מצא את עצמו על הסט.
הבימוי של קריסטין ג'פס בעיקר משעמם. אין רגע אחד של איבוד חושים, הכל קר, מחושב, לא סוחף, לא מרגש. מאחר והמצב הנפשי של סילביה פלאת' מזכיר בצורה חשודה את וירג'יניה וולף מעניין היה לראות כיצד ניקול קידמן המעולה היתה מגלמת אותה. לבטח סטיבן דאלדרי היה עושה עבודה הרבה יותר טובה במקום הבמאית הניו-זילנדית שהיתה צריכה להישאר בחווה שלה ולהמשיך לטפל בסוסים.נראה כאילו החליטו לחסל לא רק את סיפור חייה אלא גם את מעריציה של המשוררת הדגולה בעזרת תסריט שבלוני, בימוי שמרני ומשחק שרחוק מלגעת. בקיצור, הסרט משעמם עד מוות, לכן הוא מיועד לאנשים שרוצים לשים סוף לחייהם. למי שנשארה קצת תשוקה לחיים תמצאו לכם סרט אחר לצפות בו.
סילביה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יעל גרטיגיל: 3418/10/2004 19:25:47
8/10אייקון ציון
סרט יפה , נוגה ואיטי, עושה חשק לקרוא עוד על דמות מיוחדת זו, משחק טוב, כדאי,אך לא חובה.
שם: יניב שקדגיל: 2418/07/2004 01:41:06
9/10אייקון ציון
סרט בלתי רגיל, טראגי, עצוב, נוגע ללב. הרגשתי כל כך רע בגלל כל העוול שנעשה לאישה הזו מהבעל המנוול שלה ועוד אחרי שהיא הייתה גם ככה מעורערת בנפשה. משחק מצויין של גווינית' פאלטרו היפה, שחקנית נהדרת.
שם: יניב שקדגיל: 2417/07/2004 20:09:49
9/10אייקון ציון
מעפן הראש שלך דניאל גואטה, גוינית' פאלטרו היא האישה הכי יפה בעולם והיא שחקנית מצויינת אז חבל שאיזה ילד בן 14 שלא יודע כלום מהחיים שלו ירד עליה ככה. בכלל, זה לא סרט לבני גילך אז חבר שהלכת לראות אותו, לך לראות את "המורדים", או את "שרק". אולי תהנה שם.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט