מתנה משמים - ביקורת DVD ביקורת סרט

Gift From Above Movie Review

תמונת כתבטמיר כהן על "מתנה משמים - ביקורת DVD":
"באסקימו לימון הגיבורים היו צעירים שטופי הורמונים, פה הם מבוגרים ונראים כמו חבורת ניאנדרטלים."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Gift From Above
משחק יובל סגל, מוני מושונוב, בקי גריפין, ליאור אשכנזי, מנשה נוי, רמי הויברגר במאי/ת דובר קוסאשווילי  
ישראלי
ביקורת סרט למתנה משמים - ביקורת DVD מאת טמיר כהן
ציון המבקר
"באסקימו לימון הגיבורים היו צעירים שטופי הורמונים, פה הם מבוגרים ונראים כמו חבורת ניאנדרטלים."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די63.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי ההצלחה של סרטו הראשון של דובר קוסאשווילי, "חתונה מאוחרת", סרט שאכן הביא משהו אחר לקולנוע הישראלי (אם כי אפשר להתווכח כמה ישראלי זה היה), קוזאשווילי קיבל מהר מאוד כסף מהמפיקים של סרטו הראשון, לעשיית סרט נוסף. מטבע הדברים סרטו השני עורר המון ציפיות.הסרט הוא הסיפור של מספר משפחות, בהן הגברים עובדים במחלקת המטענים בנתב"ג ושותפים לתכנון שוד יהלומים גדול. הסרט מתאר את מערכות האישיים בתוך ובין המשפחות ובעיקר את הקנאות, הבוגדנות, היצרים העזים, האהבות והאכזבות. משפחה אחת, חמישה סבלים, ארבעה קילו יהלומים ושני פראיירים. סיפור שיכול היה להיות שוד קלאסי, אלמלא היו גיבורי הסרט שבויים ביצרים של עצמם. מפקד המבצע, "בחו" ( רמי הוייברגר), לא שולט על הזין שלו, מבקש לתקוע את אברו בכל אישה שהיא לא אישתו, יד ימינו, אחיו- ואז'ה (יובל סגל), שרוי באמצע ההכנות לנישואיו, כאשר אהובתו האמיתית היא לאו דווקא הכלה המיועדת (בקי גריפין), אלא אמה האלמנה היפה (רונית יודקביץ').
סרטו הראשון של דובר קוסאשווילי, "חתונה מאוחרת", הכניס לקולנוע הישראלי קצת יותר תעוזה וזעזע אותו עם אלימות וסקס בוטים ובנוסף הביא ניחוח אחר, ניחוח גרוזיני, בסרט שעוסק לצד עלילתו המרכזית גם בדמות האחר, השונה. בגלל כל זה הסרט זכה להצלחה וגם העלה את סף הציפיות מדובר קוסאשווילי, שחלק מיהרו והכתירו אותו כבר כגאון קולנועי.כמה רחוק מהאמת זה נראה אחרי צפייה בסרט הזה שיותר מכל אפשר להשוות אותו לאסקימו לימון בגרסא הירודה ביותר שלו. בעוד באסקימו לימון היה מדובר בחבורת "מתבגרים" שטופי הורמונים, הרודפים בצורה אובססיבית אחרי עירום והכל היה מתובל ברוח קיצית, הומוריסטית והרבה מוזיקה תקופתית, דובר לוקח את אותו עיסוק אובססיבי בערום ותופר אותו על חבורה של אנשים מבוגרים, מה שהופך אותם להראות כמו חבורת ניאנדרטלים. הוא גם מאמין שהוא יוצא נאור, רק בגלל שהוא חושף אברי מין זכריים בכל עבר, בלי כל סיבה כמעט.
אם אחרי "חתונה מאוחרת" אומרים שהיה כעס של חלק מהעדה הגרוזינית על אופן הצגתם, מה הם יאמרו הפעם ? האם אנחנו כצופים אמורים להתרשם מהעובדה שהוא לקח סוללה מכובדת של שחקנים ודוגמנים ישראליים והכריח אותם ללמוד גרוזינית ולדבר לאורך רובו של הסרט בגרוזינית? העלילה של הסרט הזה כל כך קלושה, כל כך מופרכת, עד שהיא מאבדת כל עניין עוד בהתחלה. העירום לכל אורך הסרט, רובו תוצאה של התנהגות הגיבורים של הסרט בצורה שמתאימה מנטלית לילד בן 6 או למתבגר בן 14. אין בסרט הזה כמעט כלום ולמען האמת נראה כי רוב השם שלו יצא בגלל שמבטיחים הרבה עירום, למשל של בקי גריפין שנראית פה בערך כמו ילדה בת 12, לא מושכת בכלל. נקודות האור היחידות שבכל זאת מצאתי בסרט הן מוני מושונוב שנפלא כתמיד בתפקיד ראש המשפחה המופרע והאלים ורונית יודקביץ', שגורמת לכל הנשים הסובבות אותה להחוויר אל מול יופייה (כן, גם בקי גריפין ! תתפלאו) וגם משחקת טוב.אפשר להאשים את סף הציפיות באכזבה הגדולה מהסרט הזה, אבל לדעתי יותר מכל, על במאי שהלך עוד יותר רחוק עם העירום והאלימות, עד כדי שהוא מצלם את עצמו בעירום פרונטלי עם זקפה מלאה ומדבר בכל הראיונות על הזין הגדול שלו ושוכח פרט חשוב כמו להכניס לסרטו עלילה מעניינת, אפשר רק לומר שיש פה אכן קשר כלשהו לזין של דובר, אבל שהקשר הוא בדוגמת השתן שעלה לו לראש. אם כל מה שיש לסרט הזה לספק זה עלילה הזויה והרבה עירום, כל סרט פורנו דרגה ז' (תרתי משמע) יכול לספק את זה. אם בא לכם סרט שטוף הורמונים, תראו שוב את אסקימו לימון הראשון, הוא לפחות דובר עברית. לסיכום, אם זה עוד לא ברור, מהסרט הזה עדיף לכם להתרחק, בזבוז זמן משווע.מבחינת תוספות, אין בהוצאה זו יותר מדי, והיא מכילה בעיקר קטעים של מאחורי הקלעים וקדימונים. לא יותר מדי מעניין. למען האמת שום תוספת לא הייתה מצילה את הסרט.
מתנה משמים - ביקורת DVD - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עמליה ג.גיל: 3325/02/2004 12:10:31
1/10אייקון ציון
חשבתי שכבר הורד.המלצה חמה להימנע מלראות. הכתרתי את הסרט כגרוע ביותר בו צפיתי עד כה (לא מעט שנים ולא מעט סרטים). סרט שהוא בגדר הונאה. עשויים להנות מהסרט חובבי סרטים פורנוגרפיים והנהנים מצפיה באנשים מושפלים.
שם: ליהיא מגיל: 005/02/2004 15:43:13
1/10אייקון ציון
קולנוע כחול ירוד. מרבית הסרטים הפורנוגרפיים שתוכלו לשכור בכל ווידאומט שכונתי, עולים על זה עשרות מונים, אף בתשריט ובבימוי.
שם: רוית מגןגיל: 2822/01/2004 23:01:09
1/10אייקון ציון
מאכזב! מאכזב! מאכזב! סרט רדוד מאד, משחק גרוע, עלילה משעממת, אין קשר בין הסצנות. הרבה זמן לא ראיתי סרט כה גרוע. בלי טעם וריח.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט