שבעה צעדים ביקורת סרט

Oldboy Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שבעה צעדים":
"מתחרה כבד על תואר הסרט הטוב ביותר לשנת 2004."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Oldboy
משחק מין סיק צ'וי, ג'י טה יו, היי ג'ונג קאנג במאי/ת פארק צ'אן ווק  
זר
ביקורת סרט לשבעה צעדים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מתחרה כבד על תואר הסרט הטוב ביותר לשנת 2004."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע11.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חברת ההפצה הישראלית, "חמישה כוכבים" היתה זריזה וקנתה את הזכויות של הסרט "Oldboy" לאחר שזכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן האחרון. שיקול כלכלי טהור שעם קצת תושייה ישנה את תפיסתם המרובעת והשמרנית של מפיצי הסרטים בישראל ואולי נזכה לסרטי פעולה ואימה נוספים מהתעשייה הפורחת אי שם במזרח הרחוק, שהקהל הישראלי, מלבד כמה מביני עניין, כלל אינו מודע לה.המפיצים שינו את שמו בישראל ל"שבעה צעדים" שלכאורה מזכיר את "שבעה חטאים" האמריקאי. בין הסרט האמריקאי לסרט הקוריאני אין קשר אולי מלבד האלימות ואגב, בסרט החדש יש הרבה יותר אלימות והיא הרבה יותר מזעזעת. עלילתו הקפקאית משהו של הסרט מתארת את סיפורו של אדם הנכלא בחדר מסתורי למשך חמש עשרה שנים. מדוע נכלא? אין לו מושג. הוא מנסה לחשוב האם חטא למישהו אבל הוא לא מצליח להעלות שם אחד של אדם שישנא אותו עד כדי כך. אחרי חמש עשרה שנים הוא משוחרר וחוטפיו מציידים אותו בארנק מלא בכסף וטלפון סלולרי. הוא מנסה לגלות מי האיש שהרס את חייו המאושרים ובינתיים מתאהב בטבחית צעירה במסעדת מאכלי ים. יום אחד החוטף מופיע ומציע לו לשחק משחק: אם הוא יגלה את הסיבה לכליאתו תוך חמישה ימים החוטף יתאבד. אם הוא לא יגלה, החוטף יהרוג את חברתו החדשה. במהלך חמשת הימים הנותרים נחשפים סודות נסתרים מעברם של החוטף והנחטף.
הבמאי צ'או ווק פארק שובר את הנוסחה הפשוטה של סרט נקמה רגיל ועושה בה ככול העולה על רוחו. במהלך מבריק הוא יוצר משחק עקוב מדם, שלא ברור מי מהצדדים ראוי לבצע את נקמתו אם בכלל. מה שכן, המשחק הזה גורם לשני הצדדים לצאת למסע עצמי אל מחוזות הנפש הנסתרים, אל מסע רווי אלימות. הבמאי לא חוסך בעקירת, קטיעת וכריתת איברים מול המצלמה הוירטואוזית תוך כדי צווחות כאב."שבעה צעדים" הוא סרט נקמה אבל בניגוד ל"להרוג את ביל" אין כאן גיבור שיוצא למסע חיסולים בעקבות חיסול יקיריו. הסרט הקוריאני, בהתאם למוחו הקודח של הבמאי הגאון, איננו עוסק בנקמה אמיתית; הנוקמים בסרט עושים את מעשיהם האכזריים כי הם אינם מוכנים להודות באחריותם ומטילים את האשמה לפעולות שלהם על האחרים. זהו סרט על אנשים שאינם יכולים להתמודד עם רגשות האשמה שלהם ולכן הפתרון הקל ביותר מבחינתן הוא לנקום. בעולם שהרגשות בו מודחקים והרצון לנקום נחשב ליצר בסיסי ולא תרבותי, אנשים מחביאים את אותו יצר עמוק בתוכם. כאשר הזעם והשנאה מתפרצים בסופו של דבר הם אלימים וכואבים יותר מתמיד.
אחד הנושאים המרכזים שמעסיקים את יוצר הסרט הוא שפתו הויזואלית. על אף שהיא סוחפת ומקורית, היוצר עצמו מטיל ספק בקיומה: האם מה שאנחנו רואים אכן קיים? האם האלימות המזעזעת שאנו צופים בה אכן מתרחשת על גבי המסך או שאולי היא מתרחשת אך ורק בראש שלנו? "שבעה צעדים" הוא אודיסיאה אלימה שאי אפשר להסיר ממנה את העיניים לרגע ובו בעת הוא מסע פילוסופי מדכא, עמוק ורב ורבדים על אופיו האכזרי של המין האנושי. סרט שאין בו טוב לב, רק רוע: גיבוריו שוחים ברוע, באכזריות, בשנאה - הם לא מכירים שום דבר אחר, הם גם לא רוצים להכיר. בקיצור, למי שיש בעיה עם אנשים רעים, זה לא הסרט בשבילו.למי שרוצה להיחשף לעוד סרטים של הבמאי הקוריאני צ'או ווק פארק, אפשר להשיג בספריות ה DVD המובחרות את "אזור בטחון" - מותחן מעולה ומפתיע על חיילים משני צדי הגבול בין קוריאה הדרומית לצפונית וכמובן חובה לראות את הסרט "סימפטיה למר נקמה". אבל לפני הכול רוצו עכשיו לקולנוע לראות את "שבעה צעדים", את הסרט הזה אתם לעולם לא תשכחו, כנראה גם בזכות איזשהו תמנון.
שבעה צעדים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רון פורמןגיל: 2014/12/2019 05:04:38
9/10אייקון ציון
סרט מצויין, גאוני. הסרט מציג את הצד האמיתי של הנקמה, מראה כמה היא יכולה לכאוב גם לצד הנפגע ממנה וגם לצד שגרם לה. הסרט גם מראה את הצד הכואב והטרגי של האהבה. אלים מאוד אך גם מראה אמפתיה מסויימת למצב של הדמות הראשית.
שם: דב ישראליגיל: 3706/06/2013 16:47:55
9/10אייקון ציון
Oldboy יום אחד מוצא עצמו אדם כלוא בחדר במלון במשך 15 שנים,הוא לא יודע איך ומדוע הגיע לשם,וכשהשחרור סוף סוף מגיע הוא יוצא למצוא את מי שעולל לו את כל זה...אחלה סרט,עשוי טוב,מאוד אהבתי את העלילה החזקה,אחלה סרט.
שם: אלון אלאלוףגיל: 2017/12/2005 12:00:22
1/10אייקון ציון
בדרך כלל אני לא מבקר סרטים, אבל הפעם אני מוכרח לכתוב משהו בקשר לסרט המזעזע הזה. הסרט הוא עגום, מבלבל, מאבד את ההקשר מנקודה לנקודה בצורה כל כך קלילה... אני יכול אולי לתת לסרט הזה קרדיט על זויות צילום שהוא מכיל. ובנוסף השחקן הראשי יודע לדמות מצבים פסיכוטיים שדורשים פסיכיאטר. אמליץ עליו לblacklist התמידי של הסרטים שנעשו אי פעם. במידה ויש לכם שישי בערב להעביר, ואתם מוכנים להתפשר על סרט שקצת פחות לטעמכם, ויש לידכם חבר עם טעם... גרוע, אל תעשו את הטעות שאני עשיתי, ותסכימו לשכור את 7 צעדים. שלא נדבר על לראות אותו בקולנוע. אחד הסרטים המזוויעים של תעשיית הקולנוע, הקוראנים האלה פסיכוטיים, אין ספק... שאת הסרט הזה, היה צריך לשרוף עוד לפני העריכה. תודה על ההקשבה, מקווה שעזרה לכם הביקורת
קישורים
חץ שבעה צעדים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט