משחקי ילדים ביקורת סרט

mean creek Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "משחקי ילדים":
"דיוקן אמין ומטלטל של תמימות נעורים אבודה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר mean creek
משחק רורי קאלקין, סקוט משלוביץ, ריאן קלי, טרוור מורגן, גוש פק,קרלי שרודר, חגי שוהם במאי/ת ג'ייקוב אהרון אסטס  
דרמה
ביקורת סרט למשחקי ילדים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"דיוקן אמין ומטלטל של תמימות נעורים אבודה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע30.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות50.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
השאלה הראשונה שהתעוררה בי כבר בדקות הראשונות של הסרט והלכה והתחזקה במהלכו היא "בני כמה הילדים האלה?", ששת השחקנים הראשיים של הסרט נותנים כאן הופעת אנסמבל עמוקה ונטולת פשרות החריגה בקולנוע האמריקאי ודי קשה למצוא אותה גם מחוץ לארה"ב.סרט הביכורים של ג'ייקוב ארון אסטיס הספיק להשתתף בפסטיבל שטקוהולם 2004 ולזכות בפרס הסרט הטוב ביותר ולקחת חלק בשבוע הבמאים בפסטיבל קאן. הוא התמודד בתחרות הרשמית בפסטיבל סאנדנס ולאחרונה זכה בפרס רוח החופש על "אנסמבל השחקנים הטוב ביותר". העלילה עוקבת אחרי מסע של חבורת צעירים, חלקם בתחילת שנות העשרה לחייהם, היוצאים לטיול לכאורה תמים כאשר כוונתם המקורית היא לנקום בילד המתעלל בהם ללא הפסקה. הם גונבים סירת משוטים ושטים להם במורד הנהר - שישה מתבגרים עמוסי אדרנלין, אשר חמישה מהם עומדים לחצות את הקו הדק בין נקמה ילדותית למעשה פשע מחריד.
רורי קאלקין ("מישהו לסמוך עליו", "סיינס"), ריאן קלי ("סמולוויל"), סקוט מקלוביץ ("יורו-טריפ"), טרבור מורגן ("פארק היורה 3"), ג'וש פק, קרלי שרודר ("ליזי מגווייר הסרט") הם הצוות שמצליח להציע לנו מבט יוצא דופן אל תוך הלך רוחם של בני הנוער בימינו. בעזרת בימוי חכם ותסריט מוצלח הם יוצרים דמויות המנפצות את הסטריאוטיפים המקובלים של בני נוער ומצליחים בעזרת רגישות ועדינות רבה להביט פנימה אל תוך נפשם הסוערת של בני הנעורים, כך ליצור דמויות המתפתחות באופן טבעי לחלוטין. כולם מעולים, אבל מתעלה עליהם הוא ג'וש פק השחקן הצעיר יוצר דמות בעלת רבדים רבים בשם ג'ורג', נער שמן הסובל מליקוי למידה, ממציא סיפורי פנטסיה כדי להימלט מהמציאות המרה ובדרך מתאכזר ומתעלל בחבריו לכיתה.הקהל שבתודעה שלו זוכר היטב את הקלאסיקה "אני והחבר'ה" ואת הסרט העצמאי של לארי קלארק, "ילד רע", עלול לטעון שמדובר בחיקוי של אחד מהסרטים. אין ספק שמדובר בטעות גדולה. בסרטו של רוב ריינר הדילמות לא קרובות בכלל לסוג הלבטים שגיבורי הסרט החדש צריכים להתמודד איתם. נכון ששני הסרטים מתרחשים בטבע בזמן טיול אבל המבט של רוב ריינר על גיבוריו הוא נוסטלגי לחלוטין וטעמו הוליוודי לחלוטין. בסרט "ילד רע" אנחנו לא מסוגלים להזדהות עם דמות הנער המרושע ואילו כאן אנחנו מרחמים עליו. כמו כן קבוצת הצעירים ב"ילד רע" כול כך מנוונים שממש לא אכפת לנו מה יעלה בגורלם, אין להם לבטים בקשר להמשך הפעולה שלהם והם מבצעים אותה בקור רוח ובאכזריות שלא תיאמן.
הצילום הפסטוראלי של הטבע המבוצע בכישרון רב על ידי הצלם הישראלי שרון מאיר, מחפה על מה שמתרחש מתחת לפני הקרקע בנפשם של הגיבורים. בניית המתח והדילמה המוסרית שמתפתחת במהלך הסרט היא ניגוד מוחלט ליופי האימפרסיוניסטי של שמורות הטבע באורגון ופורטלנד. לעומת שידורי החדשות המציגים בדרך כלל מעשי פשע ואלימות של בני נוער כאילו מדובר בדמויות חד ממדיות וכלל לא מנסים לחקור מאיפה מגיע המעשה הנתעב המסוים, אסטיס מצליח ליצור דמויות עגולות המפתחות חוש אחריות, מערכות יחסים רגישות ונאלצות לעמוד במועקה היום יומית של עולמם הבורגני."משחקי ילדים" הוא סרט המיועד לא רק לצעירים המחפשים קולנוע מרתק ומאתגר אלא גם להורים המעוניינים לדעת קצת יותר על הדילמות שמעסיקות את בני הנוער בתחילת המאה העשרים ואחת.
משחקי ילדים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דור בביוףגיל: 1326/01/2010 20:31:36
5/10אייקון ציון
עצוב ומזוויע, אבל כל כך מאולץ ומחנך שבא להקיא.
שם: רון142 שוקוגיל: 1824/04/2009 05:12:48
9/10אייקון ציון
איזה סרט מצחיק קורע חבל על הזמן כדאי לראות
שם: G Kגיל: 1930/09/2006 02:58:14
2/10אייקון ציון
גרוע! אלוהים מה מי שנתן לסרט הזה ציון גבוהה חשב?? פשוט סרט בדיחה, לא אמין בשיט, מלא שטויות ופלצנות, ממש עלוב, נראה כמו חיקוי לBully. גרוע. (משחקי ילדים)
קישורים
חץ משחקי ילדים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט