החשוד האחרון ביקורת סרט

The Last Suspect Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "החשוד האחרון":
"שמיל בן ארי בהפגנת משחק מרשימה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Last Suspect
משחק שמיל בן ארי, רותי נבון, אוראל טימסית, ציון ברוך, אסנת חכים, רותם זיסמן, חיים זנאתי, נתן נתנזון, ירון לוי סבג, הראל נוף, ג'וני ערביד, אסי הנגבי, עודד מניסטר במאי/ת אריק לובצקי, מתי הררי  
ישראלי
ביקורת סרט להחשוד האחרון מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שמיל בן ארי בהפגנת משחק מרשימה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפעמים מתרחשים ניסים, והנס הגדול שהתרחש בסרטם העלילתי השני של צמד התסריטאים והבמאים, אריק לובצקי ומתי הררי הוא כוכב הסרט - שמיל בן ארי. השחקן הותיק הוא גם אחד השחקנים המצליחים והמבוקשים ביותר בישראל. כאשר בוחנים את מגוון התפקידים הרחב שלו מגלים שחקן אופי בלתי נשכח שמצליח לבלוט מעל כולם בכל סרט בהשתתפותו, אם זה ב"שמיכה חשמלית ושמה משה" ו"החיים עפ"י אגפא" של אסי דיין ותפקיד משנה נפלא ב"חולה אהבה משיכון ג'". בדיוק כמו ב"חשוד האחרון" גם ב"אהבה קולומביאנית", בן ארי הוא אחד הדברים הטובים הבודדים בסרט.בכל מקרה, "החשוד האחרון" הוא ניסיון מעורר הערצה של הצמד לובצקי את הררי לייצר מותחן משטרתי אפל, שעלילתו נוגעת בפילם נואר, (למרות שמבחינת ויז'ואל הוא רחוק מזה). מדובר במסע פנימי החושף את הצד האפל באופיו של גיבור הסרט. הצרה היא שבדיוק כמו בסרטם הקודם, "בלאק ג'ק" הבימוי שמרני ונטול מעוף והתסריט חובבני ולא מפתיע.
"בלאק ג'ק" עלה לכותרות לא בגלל איכותו אלא בגלל השחקן גדי סבן שגילם עבריין קטן. סבן נמצא אשם באונס ובתקיפת שוטר. עכשיו גדי עבריין אמיתי שיושב בכלא ואילו היוצרים ממשיכים ליצור סרטי פשע. למזלם כוכב סרטם החדש לא נראה בחדר השירותים במועדון ה TLV ולא נראה לי שהוא מתקוטט עם שוטרים או סוחר בסמים בזמנו הפנוי. אהה, ועוד משהו, "החשוד האחרון" הרבה יותר מוצלח מסרטם הראשון – אבל זה עדיין לא הופך אותו לסרט טוב."החשוד האחרון" צולם מיד אחרי "בלאק ג'ק" שהוצג לפני פחות משנה בקולנוע וזו עוד נקודה מעוררת הערצה. השניים מייצרים סרטים במהירות שיא – מצד שני אולי זו גם הבעיה. בבסיס התסריט בעל פוטנציאל רב אבל הוא צפוי ולמרות רמת העניין שהוא בכל זאת מצליח לעורר גם זו מתבדה לבסוף. המסע האפל שהגיבור עובר מתגלה כמובן מאליו ולבסוף לא מפתיע ורחוק מלעניין. עוד צרה היא הבימוי, הסרט לא באמת אפל, הוא פשוט עשוי רגיל כמו כל דרמה טלוויזיונית שגרתית. אין חזון קולנועי מאחורי המצלמה. אין שפה קולנועית מעניינת כמו שמותחן פסיכולוגי או פילם נואר מחויבים לו. בסרטים מסוג זה הצילום מוסיף רבדים לדמויות ולעלילה, ומחויב ליצור אווירה ולצערי לא הצילום ולא העריכה יוצרים אותה.
מה שאני חייב לציין הוא שיש שיפור משמעותי בין סרטם הראשון והמאוד בעייתי "בלאק ג'ק" לבין "החשוד האחרון". אם בסרט הראשון רק חיכיתי שהוא הסתיים, בסרט המדובר אפילו מצאתי את עצמי נהנה לרגעים. הסיבה להנאה היא שמיל בן ארי שנותן כאן הופעה ממגנטת ומצליח להרים את הטקסט התסריטאי בכמה רמות מעלה. זו הוכחה שיש כאן לא רק כוכב אלא שחקן מבריק. לצידו מופיעה השחקנית החביבה וכוכבת סרטם הקודם, אוראל טימסית המגלמת את אווה המאהבת של השוטר הנשוי (בן ארי).טימסית מנסה להתמודד עם תפקיד מורכב בצורה מכובדת אבל לא תמיד מצליחה. לעומתה רותי נבון מפתיעה במשחק צנוע וכובש שמזכיר יותר סגנון ריאליסטי שבגלל צורת הבימוי השגרתית מצליח להשתלב היטב בסרט. אפשר לציין גם את הופעתם החביבה של ציון ברוך כעבריין קטן ואסנת חכים כאחותה המטורללת של טימסית. השנים נותנים הופעות משנה מוצלחות שמחזקות במקצת את הסרט."החשוד האחרון" הוא קודם כל ניסיון אמיתי ונועז לקחת ז'אנר שהקולנוע הישראלי נמנע ממנו וליצור מותחן פסיכולוגי, משטרתי, אפל ורק על כך מגיע ליוצרים שפע מחמאות. לצערי, למרות הכוונות הטובות הביצוע די חלש, אבל יש תקווה כי אם בסרט השני הצמד השתפר פלאים, לכו תדעו איזו הפתעה מצפה לנו בסרט השלישי (נקווה שיגיע במהרה). בכל מקרה שמיל בן ארי יש רק אחד והוא מוכיח זאת גם בסרט בעייתי.
החשוד האחרון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: zuffגיל: 5108/11/2015 03:53:25
9/10אייקון ציון
לפעמים רעיון אחד מבריק יכול לעשות את ההבדל. זהו סרט שמבוסס על רעיון מבריק. המשחק והבימוי עושים את העבודה. עדיף לא להכביר מילים.
קישורים
חץ החשוד האחרון (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט