אנתוני זימר ביקורת סרט

Anthony Zimmer Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אנתוני זימר":
"קצבי וסוחף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Anthony Zimmer
משחק איוואן אטאל, סופי מרסו, סמי פריי, דניאל אולבריצסקי במאי/ת ז'רום סאל  
זר
ביקורת סרט לאנתוני זימר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קצבי וסוחף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כשנגמר הסרט לא האמנתי שהוא עבר כל כך מהר. אמרתי לאחי, "לא יכול להיות שעברו תשעים דקות, עובדים עלינו, הסרט קצר יותר". אבל אז הסתכלתי בשעון והופתעתי לגלות שבאמת חלפה לה שעה וחצי במהירות מסחררת ובלתי צפויה, במיוחד כשמדובר בסרט צרפתי. אין סרט צרפתי אחד משנת 2005 שראיתי בבתי הקולנוע בישראל והיה ראוי מבחינתי. כולם היו פטפטניים ומעצבנים בטירוף. "אנתוני זימר" הוא בדיוק ההפך.מדובר במותחן קצבי המתרחש על רקע נופיה המרהיבים של הריביירה הצרפתית. אנתוני זימר הוא פושע מתוחכם במיוחד. האנשים ששוכרים את שירותיו והשוטרים שרודפים אחריו לא יודעים איך הוא נראה. יותר מוזר מזה, אפילו אהובתו קיארה לא יודעת איך הפושע הבינלאומי הזה נראה. למה אתם שואלים? כי אנתוני זימר עבר ניתוח פלסטי ששינה את פניו לבלי הכר. בדיוק כאשר קיארה עומדת לפגוש לראשונה את אהוב ליבה היא מתבקשת על ידו למצוא אדם זר לחלוטין ברכבת ולהעמיד פנים שהוא המבוקש. כך המשטרה והפושעים יהיו עסוקים בלרדוף אחרי האלמוני החף מפשע.
זה בדיוק מה שקיארה עושה. היא מנצלת את יופיה כדי לפתות את פרנסואה, בחור פשוט שזה עתה אשתו זרקה אותו מכול המדרגות. פרנסואה נוסע לכפר להתאושש אבל קיארה משכנעת אותו להצטרף אליה לסופשבוע. פרנסואה לא עומד בפיתוי ומה שאמור להפוך לבילוי לוהט הופך למרדף לוהט כאשר אנשי מאפיה רוסיים ושוטרים צרפתיים עצבניים דולקים אחריו. קיארה מרגישה שהיא עשתה מעשה איום ולא מוסרי ויוצאת להגן על הבחור שנפל קורבן ליופייה ולאט אבל בטוח מפתחת כלפיו רגשות.למען האמת זו לא חוכמה שפרנסואה מפתח במהירות כל כך רבה רגשות כלפי קיארה. מגלמת אותה אחת השחקניות היפות ביותר עלי אדמות, סופי מרסו. הכוכבת הצרפתייה שנולדה בשנת 1966 תחגוג השנה ארבעים, מה שלא מפריע לה להיות אחת השחקניות היפות ביותר בתבל. השחקנית הזו לא יודעת להצטלם רע. לא משנה באיזו זוית מצלמים אותה - היא מהממת ביופייה. עוד לא ראיתי תפקיד דרמטי רציני שהיא עשתה אותו בצורה מושלמת, אבל כאן היא רק צריכה להיות נוכחת ואת זה היא בהחלט יודעת לעשות.
לעומתה השחקן איוואן אטאל התנסה בשלל תפקידי אופי גם בקולנוע האירופאי וגם בקולנוע האמריקאי ("מזימות זרות", "מינכן"). הוא גם במאי מצליח למדי. סרטו הראשון כבמאי "אשתי השחקנית" הציג בהצלחה בבתי הקולנוע בארץ. הוא גם נשוי לשחקנית שארלוט גינזבורג ("למינג"). חוץ מזה הוא עושה את תפקידו על הצד הטוב ביותר. בתור אחד שראה יותר מדי סרטים בחייו אני נוטה לנחש את הסוף. כאן הטוויסט פשוט לא עלה במוחי. כל הסרט ניסינו לנחש מיהו "אנתוני זימר". אני כבר קבעתי עובדה בשטח כאשר האמת המפתיעה נזרקה לי הישר בתוך הפנים. "אנתוני זימר" מצליח להפתיע וזו כבר סיבה מספיק טובה לקנות כרטיס וללכת לבית הקולנוע.הבמאי ז'ארום סאל עושה את עבודתו בצורה מקצועית שאיננה מזלזלת לרגע בקהל ותמיד דואגת להראות טוב כמו צילום אופנה במגזין. "אנתוני זימר" הסרט לובש ומסיר מסכות בקצב מסחרר כמו הגיבור הבלתי נלאה שלו ולכן מדובר במותחן פעולה אלגנטי עשוי היטב שעוד עלול להפתיע ולסחוף את חובבי הז'אנר אל בתי הקולנוע לצפות בסרט צרפתי, כי הקולנוע האמריקאי מזמן לא סיפק מותחן פעולה פופולארי כל כך מבדר.
אנתוני זימר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 3622/12/2010 16:12:43
10/10אייקון ציון
מותחן מעולה כמו שרק צרפתים יודעים לעשות. סופי מרסו מהפנטת . הסרט מותח לכל אורכו. והסוף, או..הסוף..
שם: משה אליגיל: 3502/02/2006 09:58:36
9/10אייקון ציון
אין מה לומר. מותחן מעולה. כזה שרק צרפתים יכולים לעשות. סופי מרסו מהפנטת . הסרט מותח מתחילתו ועד סופו.
שם: אוהד קגיל: 2518/01/2006 22:51:49
7/10אייקון ציון
מותחן צרפתי עשוי טוב . צילומים יפים מלווים ברגעי אקשן . סופי מרסו , בהחלט מרשימה ומדהימה והיא מוסיפה המון לסרט , הסרט מנסה למשוך אותנו במתח עד לסופו אבל לעיתים נדמה שהרמז ברור מידי . בסה"כ שעה וחצי של מתח מלווה באקשן טוב .
קישורים
חץ אנתוני זימר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט