המפיקים - המחזמר ביקורת סרט

The Producers: The Movie Musical Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המפיקים - המחזמר":
"מצחיק בקושי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Producers: The Movie Musical
משחק נתן ליין, מת'יו ברודריק, אומה ת'ורמן, וויל פארל, רוג'ר בארט, גרי ביץ' במאי/ת סוזן סטרומן  
מוזיקלי
ביקורת סרט להמפיקים - המחזמר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מצחיק בקושי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי ההצלחה המסחררת של המיוזיקל, "שיקגו" האולפנים בהוליווד זינקו על מחזות הזמר המצליחים ביותר בתפוח הגדול והעבירו אותם אל המסך. כולם קיוו שהכסף, הביקורות הטובות ופרסי האוסקר ידבקו גם אל הפרויקטים החדשים. אבל אז כריס קולומבוס המשמים והילדותי נבחר לביים את "רנט" מחזמר האיידס והסמים הפופולארי משנות התשעים. "הארי פוטר" זה לא היה. זה יותר הזכיר את הטיטניק, יותר את האסון והרבה פחות את הסרט. הסרט שנמנעתי מלכתוב עליו ביקורת היה אחד הסרטים המביכים ביותר שראיתי בשנה האחרונה.היה לי קשה להאמין שהתחושה המסוימת הזו תחזור בשנית באותו הקשר, אך לפעמים אסונות טבע משחזרים את עצמם. המחזמר "המפיקים" בגרסתו הקולנועית הוא טעות אחת גדולה ומאוד, אבל מאוד מביכה. הסרט שהיה צריך להיות מועמד לאוסקר לפי כול הציפיות הוא אסון קולנועי כמעט מהרגע הראשון. אם זה המשחק התיאטרלי לחלוטין של צמד הכוכבים שכלל איננו מתאים למסך הגדול, דרך הבימוי המשמים של סוזאן סטורמן (הבמאית והכוריאוגרפית המקורית מברודווי) ועד התסריט העילג של תומאס מיהאן ומל ברוקס.
דווקא שחקני המשנה מצליחים להציל במקצת את הסרט ואני מתכוון לאומה תורמן המדהימה המגלמת את אולה, השבדית הבלונדינית שאיננה מבינה מילה אחת באנגלית. ויל פארל כמחזאי הנאו-נאצי פרנץ ליבקינד. גארי ביץ' המגלם את הבמאי ההומו חובב בגדי הנשים, רוג'ר דה ברי על אסופת העוזרים המשעשעים שלו. הסצנות המוצלחות ביותר בסרט הם דווקא בזכות שחקנים אלה שמצליחים לעבור מסך בלי לצעוק או להשתולל יתר על המידה. נכון שכולם יוצרים דמויות סטריאוטיפיות רדודות אבל בסרט הרדוד הזה גם ככה אין הרבה למה לצפות.אז בשנת 1968, מל ברוקס ביים לראשונה סרט והוא זכה באוסקר על התסריט. לסרט קראו "המפיקים". בשנת 2001 "המפיקים" עולה על במות ברודווי וזוכה ב 12 פרסי טוני, (המקבילה לאוסקר בברודווי). ברגע ש"שיקגו" התגלה כלהיט שובר קופות שגם זוכה לביקורות טובות לא לקח הרבה זמן וסרטי קולומביה החליטו ליצור גרסה קולנועית למחזמר המצליח. כמה מצליח אתם שואלים אותי? לפני שנתיים הייתי בניו-יורק ורציתי לקנות כרטיס. כול מה שלקופאי היה להציע לי הוא כרטיס בעמידה באולם במאה דולר. לעמוד, ותמורת מאה דולר. פלא שאולפני קולומביה חשבו שיש להם להיט ביד. ובכן הם טעו.
הקומדיה החביבה שהתיישנה במקצת משנת 1968, לא מצליחה לעבור הפעם מסך. את האשם אפשר להטיל על מספר גורמים. הראשונה היא סוזאן סטורמן, שהובאה הישר מבימות ברודווי, לגבעות הוליווד והתגלתה כאשת קולנוע משמימה ונטולת קצב. במקום לחתוך בבשר החי היא לא ויתרה אפילו על שיר אחד מהמחזמר המקורי. הסרט ארוך ולעיתים השירים נוראיים והמונולוגים/דיאלוגים פשוט מתישים. ישנםן מספר סצנות שלא תורמות לפיתוח העלילתי ואפילו מאטות את הקצב של הסרט שהיה אפשר להעלים או לפחות לקצר. עוד עושה הרושם שהיא כמעט ולא ביימה את השחקנים, לפחות לא את שני הכוכבים של הסרט: נתן ליין ומתיו ברודריק.המון דברים אפשר לכתוב על שני השחקנים הכול כך מוכשרים הנ"ל. פשוט קשה לי להאמין שמעכשיו אפשר לכתוב שהם פשוט נותנים כאן הופעות גרועות, אפילו גרועות במיוחד. את נתן ליין ראיתי בברודווי לפני כשש שנים במחזה, " The Man Who Came to Dinner" והוא שחקן ענק ששולט בקהל בעזרת פאתוס נטול כול רסן. על מסך גדול זה פשוט לא עובד. מילא זה היה עובר כהופעה קומית נטולת גבולות אבל הופעתו צעקנית למדי. לעומתו מתיו ברודריק מגוחך עם שלל מחוות תיאטרליות מוגזמות של עלוב נפש וביישן. הוא משחרר מגרונו קול מעצבן לאורך כול הסרט.אין ספק שלמחזמר היה פוטנציאל קולנועי, הרי מדובר בסרט שהפך למחזמר תיאטרלי שהפך בחזרה לסרט מוזיקלי. "המפיקים" למי שאינו יודע עוקב אחרי מפיק כושל ורואה חשבון מיואש, שמרימים מחזמר בשם "אביב להיטלר". הם משקיעים בו את המינימום ומקווים שהוא יהיה כשלון עצום ממדים כדי להשאיר את כספי המשקיעים בכיסם. הגורל מתכנן להם הפתעה והמחזמר מתגלה בטעות כהצלחה היסטרית. באופן מפתיע במיוחד דווקא הקטעים בתיאטרון הם המצחיקים ביותר בסרט. ההסבר היחיד הוא שאולי הבמאית צריכה לחזור לברודווי כי כנראה היא צריכה לעבוד על במה חיה בניו-יורק ולא באולפן בהוליווד.
המפיקים - המחזמר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עדי אנהנגגיל: 1310/09/2006 16:44:00
10/10אייקון ציון
הסרט מדהים ומי שלא מסכים הוא טיפש זאת הסיבה שאני לא רוצה להיות מבוגרת כי מבוגרים ישראלים הם טיפשים סרט גרוע הסרט הזה עצום
שם: AAגיל: 2929/03/2006 23:01:51
1/10אייקון ציון
לאחר תכנונים מרובים סחבתי את בנזוגי שיחיה והלכתנו לסרט בהתלהבות רבה (אני לפחות) - כי מה יכול להיות יותר כייף מלצפות במחזמר שאמור להיות מעולה?! -כגודל הציפיה כך האכזבה בנזוגי נרדם כבר לקראת ההתחלה אני החלטתי לתת לסרט צ'אנס אך מכיוון שהסרט ארוך ומתיש לאחר כשעה (עדיין לא הגענו להפסקה)התייאשתי ויצאנו מהקולנוע... לסיכום: תתרחקו סרט רדוד מעייף משחק גרוע של השחקנים ובכלל חסרה בסרט עלילה... מומלץ לאנשים שקשה להם להירדם בלילה בלבד ראו הוזהרתם!
שם: אביה אהרוןגיל: 1818/03/2006 11:50:16
9/10אייקון ציון
הסרט טוב מאד! מושקע, תפאורה מדהימה תלבושות מדהימות הכל מדהים! בחירת השחקנים מצוינת אומה תורמן למרות שהיא עשתה דברים די רציניים בעבר, הצליחה להעלות חיוך על שפתי מה שכן היה מיותר זה ויל פארל שלא היה משהו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מוזיקלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט