סופרמן חוזר ביקורת סרט

Superman Returns Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סופרמן חוזר":
"סופר-קלאסי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Superman Returns
משחק ברנדון רות, קווין ספייסי, קיית בוסוורת', ג'יימס מרסדן, פרנק לאנגלה, פרקר פוסי, אווה מרי סיינט, מרלון ברנדו במאי/ת בריאן סינגר  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לסופרמן חוזר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סופר-קלאסי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די55.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות27.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יום שלישי אחה"צ הגעתי לקולנוע Lowes לינקולן באפר ווסט סייד של מנהטן. רציתי לקנות כרטיסים להקרנה של שבע בערב ב IMAX ופשוט לא היו. למחרת התייצבתי בשעה מוקדמת, עשר וחצי בבוקר ליתר דיוק כדי לקנות כרטיסים להצגת הערב, אבל הכרטיסים אזלו גם להקרנה הזו. לכן החלטתי לעשות מעשה סופר אמיץ וקניתי כרטיס להקרנה של אחד עשרה בבוקר. מעשה שיכולתי לשלם עליו מחיר כבד ביותר מלבד המחיר הכרטיס עצמו שהוא יותר יקר מהרגיל (15 דולר). האולם שהתמלא במהירות שיא כמעט לחלוטין הכיל בעיקר ילדים חביבים מהשכונות שמקיפות את מנהטן כמו קייטנה של ילדים מהארלם או קייטנה של ילדי שוטרים. הקהל בכלל היה מגוון לרוב מחרדים שנמלטו מהישיבה, זוגות עם ילדים ותינוקות (כן, תינוקות), ואפילו זוגות של קשישים, אבל ממש קשישים, שבאו לצפות בגיבור הילדות שעליו הם גדלו מאז שנות השלושים המאוחרות.אני בטוח שחוויית הצפייה בארה"ב הרבה יותר מרגשת מאחר ושם לגיבורי קומיקס ובמיוחד לסופרמן יש ערך היסטורי ונוסטלגי, מה שלא בדיוק אפשר להגיד על קהל הצופים הציני והספקני בישראל. אני בספק אם תשבו באולם ורגע לפני שיחשיך זאטוטים יפרצו בשיר הנושא המפורסם "זו לא ציפור, זה לא מטוס, זה סופרמן", שורה לפני פצחה בשיר ילדה בת ארבע שאביה היה נרגש לפחות כמוה. נכון ש"סופרמן" לא הפך ללהיט הגדול שכולם ציפו שהוא יהיה, (כנראה המחסור בסצנות אקשן הרודפות אחת אחרי השנייה פגעו בהצלחתו), אבל לשמחתי אני יכול לכתוב כאן שבריאן סינגר הצליח להחזיר את סופרמן אל המסך ואיתו את התמימות הנוסטלגית שאפיינה את הקומיקס המקורי וכמובן את שני הסרטים הראשונים בסדרה.
לעומת סרטי הקיץ מרובי הפעלולים ונטולי התסריט, (לדוגמה "שודדי הקריביים"), הסרט הזה נשען על התסריט. סינגר יצר אולי את סרט הרטרו היקר ביותר בתולדות הקולנוע בסכום של 260 מיליון דולר. סיכון כלכלי עצום במיוחד כאשר אתה מחליט ליצור סרט נוסטלגי, מיושן ותמים לחלוטין. שלא תבינו לא נכון, הפעלולים נמצאים בסרט אבל הם לא העיקר אלא הרוח הנושבת מתוך הסרט היא הסיבה האמיתית שלשמה התכנסנו כאן. סינגר מחזיר עטרה ליושנה ובעיקר נשען על הנאיביות של סוף שנות השלושים אותם ימים שדמותו של המושיע לבוש הטייטס הובאה לאוויר העולם.ברנדון רות, השחקן האנונימי לשעבר שהתפקיד הכי גדול שלו עד היום היה להיות ניצב ב"וויל וגרייס", נכנס לחליפה הצמודה ומצליח למלא אותה בכבוד רב וזאת למרות השמועות העקשניות שהוא זכה בתפקיד רק בשל הכרות אינטימית מוקדמת עם במאי הסרט. רות' מתגלה כשחקן צעיר חביב לחלוטין שבדיוק כמו כריסטופר ריב יש לו כישורי משחק דלים או כאלו שלא מגיעים ממש לידי ביטוי בסרט אבל עם זאת הוא עובר מסך בצורה מרשימה ומכובדת למדי. בכל מקרה, אחרי הצפייה בסרט קשה לדעת מה הולך להיות עתידו של השחקן הצעיר. עתידם המקצועי של זוכה פרס האוסקר קווין ספייסי ומלכת הקולנוע העצמאי פרקר פוסי, המגלם את צמד המרושעים, לקס לותר וזוגתו קיטי, מובטח גם אחרי סרט זה. השניים פשוט גונבים את ההצגה ולמרות שפע ההומור הם אף פעם לא הופכים לבדיחה מביכה.
"סופרמן חוזר" לא רק אל מסכי הקולנוע אלא גם לעולם הרבה פחות תמים שבאמת זקוק לאיזה גיבור על שיציל אותו מרשעים הרבה יותר מורכבים, מסובכים ומפחידים מהרשעים שהוא נאבק בהם בחוברות הקומיקס. אם ייווצרו סרטי המשך אני מקווה שאחרי סרט נוסטלגי אחד היוצרים יחליטו להתמודד עם המציאות ולהתאים את הגיבור למציאות העכשווית ולבעיות קצת יותר מורכבות. הייתי מצפה מהם שבדיוק כמו בסרטי "ספיידרמן", גם סופרמן יתמודד עם דילמות מוסריות מורכבות, שדמותו תתפתח ותהיה עמוקה, מורכבת ומסעירה יותר. בסך הכול מדובר בגיבור שיש לו את הפוטנציאל להיות שליט יחיד על כול העולם. סינגר כבר אעלה סוגיות מורכבות של זהות ופוליטיקה בשני סרטי "אקס-מן" אותם ביים במקצועניות מעוררת הערצה, עכשיו אחרי שהחזיר את מרלון ברנדו אל המסך הגדול (וזאת אחרי שהוא מת), הגיע הזמן להתקדם הלאה ולהוכיח שסופרמן רלוונטי גם למאה החדשה ושעדיין יש לו מה להגיד.בקשר לחוויית ה IMAX , אם זכרוני אינו בוגד בי, ישנם אולי חמישה קטעים בכל הסרט שיש שימוש בטכניקה הייחודית. כמובן שמדובר בקטעי הפעולה והטכנולוגיה הופכת את הסצנות המרשימות גם ככה למרהיבות עין. הפלשבק לילדותו של סופרמן, המטוס עם החללית, המעוף של סופרמן עם לויס ליין, וכמובן רצף סצנות הפעולה המרשימות המסיימות את הסרט. החוויה הקולנועית הרבה יותר מרשימה ומבדרת ולצופה ניתנת הזדמנות לחוות תחושה ייחודית בצורה בלתי אמצעית. אז אם אתם נמצאים במקרה במנהטן או באיזו שהיא עיר גדולה ברחבי ארה"ב ויש בקולנוע שלכם IMAX לפי דעתי הצפייה בסרט בתנאים הנ"ל יכולה לתרום רבות להשלמת החוויה הקולנועית. שווה לנסות.
סופרמן חוזר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אייל דניאלגיל: 3124/07/2007 12:33:14
1/10אייקון ציון
אין ספק הסרט הגרוע ביותר של העשור הנוכחי מחזור סרטים של סופרמן ללא חידוש חוץ מהילד שלא מספק את הסחורה חבל שבשביל זה הבמאי הרס את אקס מן 3 ....
שם: שני שפיראגיל: 1303/10/2006 17:02:13
9/10אייקון ציון
סרט ממש ממש חמוד.. ההתחלה קצת פחות טובה אבל השאר מדהים! שווה ללכת..
שם: עדי וייסמןגיל: 1403/10/2006 16:53:04
9/10אייקון ציון
נהניתי מאוד! 35 השקלים שווים את זה.. נתתי את הציון 9 ולא 10 בגלל שבהתחלה הסרט קצת משעמם ולא מובן אבל אחרי קצת זמן הסרט נהיה יותר ויותר מעניין.. מומלץ!
קישורים
חץ סופרמן חוזר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט