אבק כוכבים ביקורת סרט

Stardust Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אבק כוכבים":
"הרפתקה קסומה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Stardust
משחק צ'ארלי קוקס, קלייר דיינס, רוברט דה נירו, מישל פייפר, סיינה מילר, ג'ייסון פלמניג, פיטר אוטול, רופרט אווארט, ריקי גראוויס, איאן מקלן במאי/ת מתיו וואהן  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לאבק כוכבים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הרפתקה קסומה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די72.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו של הבמאי הבריטי, מתיו וואהן הוא פנטסיה קומית משפחתית המזכירה את המודעות העצמית והאירוניה שהיו קיימים ביצירה קלאסית מפורסמת בשם "הנסיכה הקסומה". בעולם דיגיטלי שבו הפעלולים עולים בחשיבותם על פני התסריט ושחקנים זניחים ואיומים נבחרים לתפקידים ראשיים כדי שיהיה יותר תקציב לאנימציה ממוחשבת - "אבק כוכבים" הוא שינוי מרענן. סרט הרפתקאות מושקע ויזואלית בעל תסריט שנון וצוות שחקנים מפואר. בדיוק מה שסרטי ההמשך של "שודדי הקריביים" היו צריכים להיות ואינם.באופן טראגי, כנראה שגורלו של "אבק כוכבים" עתיד להיות בדיוק כגורלו של אחיו הבכור "הנסיכה הקסומה" - להיכשל בקולנוע ולהפוך ללהיט בשידורים החוזרים בטלוויזיה ובסינמטקים. הסרט השנון והנפלא הזה נכשל בבתי הקולנוע בארה"ב וזאת למרות הביקורות החיוביות. בכל מקרה, אם אתם חובבי סרטי פנטסיה "אבק כוכבים" הוא הסרט המושלם בשבילכם.
עלילת הסרט מבוססת על הנובלה המצוירת של ניל גיימן. מאחר ולא קראתי את היצירה המאוירת, אני יכול להתייחס ישירות אך ורק לסרט ואין ספק ש"אבק כוכבים" הוא סרט קולנוע מרהיב עין שיוצריו לא שכחו שתסריט שנון, מצחיק ומותח יכול רק לעזור להם. צוות השחקנים מרשים מעטר את הסרט: רוברט דה-נירו כפיראט קשוח עם טוויסט מרענן עושה כאן את תפקידו הטוב ביותר מזה שנים. מישל פייפר ממשיכה את הקאמבק המסעיר שהתחילה עם "היירספריי" ומגלמת מכשפה מזדקנת. למרות שכבות של איפור כבד המכער אותה, פייפר עדיין מתנועעת כישות הסקסית ביותר עלי הדמות.עוד ניתן למצוא הופעה קצרה ומשעשעת ביותר של פיטר אוטול כמלך מרושע המעודד את בניו לחסל אחד את השני. סיינה מילר כנערה מפונקת שגיבור הסרט מבטיח לה כוכב נופל. ריקי ג'ארוויס הוא סוחר ערמומי שבעיקר תפקידו הוא לגלם את ריקי ג'ארוויס. קלייר דיינס היא הכוכב הנופל המשנה את חייו של גיבור הסרט, טריסטיאן בגילומו של צ'רלי קוקס (שחקן משנה ב"קזנובה" ו"הסוחר מונציה"). טריסטיאן הוא מסוג הגיבורים הצעירים והתמימים שנסחפים להרפתקה ומתמודדים איתה בגבורה. פניו התמימות בעלות החן הנערי רק תורמים לו להפוך לגיבור הרומנטי האולטימטיבי. אפשר למצוא גם את רופרט אוורט, ג'ייסון פלמינג ועוד מספר פנים מוכרות בתפקידים קטנים יותר.
איאן מקלן מלווה בקולו את עלילותיו של טריסטיאן שאת כול שנות חייו העביר בכפר אנגלי מנומנם. לפי האמונה חומה חוצצת בין תושבי הכפר ליקום אחר שבו חיים זה לצד זה מכשפות מרושעות, נסיכים ערמומיים, פיראטים שספינותיהם מתעופפות באוויר וכוכבים נופלים. אין זה יקום לבני אנוש רגילים אבל טריסטיאן מאוהב בנערה היפה בכפר ומבטיח לה שהוא יביא לה כוכב נופל. כדי לממש את הבטחתו הוא חייב לעבור את החומה ולעבור לעולם שכולו פנטסיה. הוא רק לא מתאר לעצמו שהכוכב זו נערה בלונדינית צעירה ועקשנית הנרדפת על ידי בני המלך תאבי הכוח ומכשפה אכזרית המעוניינת לעקור את ליבה כדי לחיות חיי נצח.הבימוי של מתיו וואהן והתסריט שלו ושל גאני גולדמן מצליחים לשלב בחוכמה בין תחכום לתמימות. הסרט תמיד נשאר פשוט מבחינה עלילתית אבל ברקע ההומור שלו עמוס קריצות אך נטולות ציניות. באופן מפתיע, "אבק כוכבים" הוא בסך הכול סרט עם לב טוב, המזכיר ברוחו של "הנסיכה הקסומה". אולי יהיה קצת מוגזם אבל בהחלט אפשר לכתוב על "אבק כוכבים" שהוא הנסיכה הקסומה של המאה החדשה. קצת קשה להאמין שדווקא הבמאי של סרט הפשע האלים והמדמם "Layer Cake" והמפיק של "לוק סטוק ושני קנים מעשנים" ביים את הסרט הקסום הזה.בסרטו השני כבמאי וואהן מצליח ליצור שילוב מנצח של זוהר ההוליוודי עם שחקנים מהדרגה הראשונה, הקסם של האגדות של פעם, הפאר שעולם הפעלולים מציע ותסריט שנון ושובה הלב. כול האלמנטים האלה הופכים את "אבק כוכבים" לאחד הסרטים המענגים ביותר שמוקרנים היום בבתי הקולנוע בארץ.
אבק כוכבים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הודגיל: 2816/02/2022 21:45:40
10/10אייקון ציון
רומן רומנטי קסום ראיתי אותו בוולנטייז דיי שנה שעברה בנטפליקס מה שאני רציתי לומר שזאת הפנטזיה הכי יפה שראיתי מעודי! קלייר דיינס מקסימה וקסומה עם אגדת יוצאת דופן מהאחים גרים כשילוב של "אגם הברבורים" מדהים ונהדר!
שם: יוסי בגיל: 3110/05/2016 13:26:40
8/10אייקון ציון
אין כמו סרטי רומנטיקה ומדע בדיוני יחד. סרט קסום ומופלא. הרגשה שהוא מעט ארוך והזמן נמרח אך בסופו של דבר שווה צפיה.
שם: יואלגיל: 3210/02/2013 21:42:54
10/10אייקון ציון
סרט קסום, מופלא, מדהים... הסרט בהחלט מהפנט ושואב אותנו לתוך פנטזיה מדהימה של רומנטיקה, אקשן, דרמה וגם לעיתים קצת קומדיה. שווה!
קישורים
חץ אבק כוכבים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט