סיפורו של האלאם פ ביקורת סרט

Hallam Foe Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סיפורו של האלאם פ":
"סקסי ומותח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hallam Foe
משחק ג'יימי בל, סופיה מיילס, קלייר פורלני, קיראן הינדס, יואן ברמר, ג'יימי סיבס, מוריס רובס במאי/ת דיוויד מקנזי  
דרמה
ביקורת סרט לסיפורו של האלאם פ מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סקסי ומותח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שני סרטי התבגרות מוצלחים במיוחד מגיעים אל בתי הקולנוע בישראל. הראשון הוא סרט בריטי אפלולי עם המון הומור שחור ומטען מיני מצמרר. השני זו הקומדיה האמריקאית העצמאית "ג'ונו" בעלת התסריט השנון. בכול מקרה הביקורת הזו עוסקת ב"סיפורו של האלאם פו" האפרורי והמקסים. האלאם פו עוסק באחד הנושאים הטעונים ביותר בתולדות ההיסטוריה, מערכות יחסים בין בנים לאמהות שלהן. כאן יש לגיבור שתי אמהות. אחת מתה המתעוררת לתחייה בעזרת כפילה וכמובן אמא חורגת-מכשפה. זאת הכאילו ביולוגית, בלונדינית, בעלת מראה תמים אבל מוח מלוכלך והחורגת פאם פאטאל, בעל שיער שחור ומניעים נסתרים.המרוויח הגדול מכול העסק הוא ג'יימי בל. מי שהיה הילד המתוק מ"בילי אליוט" זוכה לתפקיד ראשי רציני כאשר מצד אחד הוא מתעסק עם סופיה מיילס המנסה בכול הכוח להיות מסתורית בלי הרבה הצלחה כי היא פשוט משדרת מתיקות פשוטה וכנה. מצד שני קלייר פורלני שכאילו זה עתה יצאה מפילם נואר משנות הארבעים אבל אין לה שום בעיה לעשות את זה עם נער מבולבל עם תסביכים מפה עד להודעה החדשה, רק כדי שייתן לה להישאר לבד עם אבא שלו ובעלה הטרי. בעצם עד סוף הסרט המניעים שלה נשארים בלתי מפוענחים, ולא ברור האם היא באמת אוהבת את אביו של האלאם או לא.
את הסרט ביים הבריטי המסקרן ביותר בעולם הקולנוע, ואולי אחד החביבים עלי, דיוויד מקנזי, שאחראי למותחנים הפסיכולוגים הארוטיים "הזר" ו"השיגעון שבאהבה" שהוקרנו בעבר בבתי הקולנוע בישראל. בסרטיו מצליח מקנזי לתאר צדדים אפלים באופים של גיבוריו אבל אף פעם לא שופט אותם, גם אם המעשים שלהם בלתי מוסריים ואכזריים. להפך, הוא רוצה לגרום לקהל להבין שאותן מגרעות הקיימות בגיבוריו בעצם קיימות בכל אחד. בדיוק כמו סרטיו האחרים, גם בסרט זה ישנה אווירה דיכאונית אבל לעומת סרטיו האחרים שדרשו המון סבלנות מהקהל, " האלאם פו", הוא סרט קליל יותר. עם זאת, קשה לטעון שמקנזי התפשר ועדיין מדובר ביצירה מורכבת ורבת עוצמה.העלילה עוקבת אחר האלאם פו, בן עשירים, צעיר ויפה מראה המנסה לגלות האם אמו המנוחה הטביעה את עצמה או שמישהו אחר דאג למותה. אולי האחראית למותה של אמו היקרה היא אשתו החדשה של אביו הארכיטקט. אין ספק שהאם החורגת היא החשודה המרכזית מבחינתו. כשפורצת מחלוקת ומריבה עם האם, האלאם בורח מהטירה המשפחתית ומגיע לאדינבורו. שם הוא פוגש בקיית הדומה דמיון מפתיע לאמו. האלאם מתחיל לעקוב אחריה ומחליט להשיג עבודה גם בבית המלון שבו היא מנהלת את מחלקת כוח האדם.
מלבד הדמיון ל"חלון אחורי" ברגעים מסוימים, כשהאלאם מציץ לתוך חייה האינטימיים של קיית, הסרט עצמו מצולם בצורה קלסטרופובית, בתוך מסדרונות המטבח, מסדרונות הטירה, מסדרונות בית המלון, החדרים בטירה ובית העץ. אפילו גגות אדינבורו נראים כמו מלכודת. היער שבו נמצא בית העץ של האלאם נטול צבעים, נטול חיים ורק לעיתים נדירות ישנה תאורה חמימה שמייפה את העולם הקר והמנוכר שבו האלאם חי.את הסרטים של מקנזי תמיד מלווה מוסיקה טובה. בסרט "הזר" דייוויד ביירן ("ראשים מדברים"), היה אחראי על הפסקול ואילו כאן אפשר למצוא את פרנץ פרדיננד, ג'ואנה מולינה, פראם, וודביין ועוד יוצרים בריטיים אלטרנטיביים מוצלחים. ג'יימי בל נותן כאן הופעה אנרגטית וסוחפת וגם השחקניות שלצידו מרשימות, כך ש"סיפורו של האלאם פו" הוא יצירה קולנועית אולי לא מושלמת אבל בהחלט מצדיקה את קניית הכרטיס לקולנוע.
סיפורו של האלאם פ - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מאור בלומנפלדגיל: 3120/02/2008 01:15:06
9/10אייקון ציון
סרט עשוי טוב המשלב יפה בין דרמה, הומור ורגש. מומלץ בחום.
שם: מורפיאוס מורפיאוסגיל: 3201/02/2008 00:41:18
9/10אייקון ציון
סרט נעורים מתוק,דרמה מרתקת וסוחפת על ילד שמגלה את עצמו בעקבות מותה של אמו.מרגש,ארוטי מעט,מוסיקה טובה,משחק מעולה של גימי בל. 9 בסולם מורפיאוס
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט