פעם אחת ביקורת סרט

Once Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פעם אחת":
"צנוע וקסום"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Once
משחק גלן האנסרד, מרקטה אירגלובה, ביל הודנט, דאנוס קטרסטובה במאי/ת ג'ון קרני  
מוזיקלי
ביקורת סרט לפעם אחת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"צנוע וקסום"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פעם אחת, לפני שנים רבות, בחור פגש בחורה. הם ניגנו יחד, יצרו שירים חדשים, ואפילו זכו בפרס האוסקר לשיר הטוב ביותר. העלילה הפשוטה בצורה מופלאה של הסרט האירי הקטן והקסום בבימויו של ג'ון קרני היא אחד התענוגות הקולנועים הנדירים מהסוג שגורמים לך להרגיש אושר עילאי בזמן הצפייה בהם ולא להרגיש אשם שאתה נהנה מיצירה קולנועית שמטרתה העיקרית היא לבדר. בעונה של קולנוע אמריקאי אפל ואלים (ארץ קשוחה, זה ייגמר בדם) כיף להתרענן "פעם אחת" עם ממתק אירלנדי על אהבה, ידידות ומוסיקה."פעם אחת" הספיק לזכות בפרס חביב הקהל בפסטיבל סאנדנס 2007 ולמרות הצילום הריאליסטי, הדמויות השייכות למעמד הפועלים והמהגרים, לא מדובר ביצירה קולנועית חמורת סבר. זהו מחזמר מודרני עם מאפיינים של אגדה, המתרחש ברחובותיה האפרוריים של דבלין. הגיבור חסר השם מתפרנס מתיקון שואבי אבק בחנות הקטנה של אביו ובזמנו הפנוי הוא מתפקד כנגן רחוב. מהגרת מצ'כיה בעלת כישורים מוסיקליים הנאלצת לעבוד בעבודות מזדמנות ניגשת אליו ושואלת אותו על פשר שיר פרידה שהוא כתב. בין השניים תתפתח ידידות לא שגרתית אך מלאת חמלה ואהבה.
העלילה הקטנטנה הזו מצליחה לסחוף לא רק בשל המוסיקה והבימוי הקורקטי, אלא בעיקר בגלל נוכחותם הטבעית לחלוטין של צמד הכוכבים המזמרים: גלן האנסרד ומרקטה אירגלובה שכתבו ומבצעים את כול השירים שבסרט.הכימיה בין השניים פשוט מקסימה. כנראה אחד היתרונות המרכזיים הוא השילוב המוצלח בין ז'אנרים וסגנונות קולנועים. בדרך כלל סרטים מוסיקליים נותנים תחושה של סיפור גדול מהחיים. ואילו "פעם אחת" מייצר תחושה של כאן ועכשיו.העשייה ב"פעם אחת" ריאליסטית לחלוטין, צילום גרעיני, מצלמת כתף, הדמויות משולי החברה, אבל יש בו עוצמה קטנה כזו הפועמת בחוזקה לאורך כול הסרט. יש בו עוצמה של סיפור אהבה בלתי אפשרי, יש בו עוצמה על אנשים שאבדו את התקווה אך לומדים להאמין בה מחדש. בעיקר יש בסרט המון צניעות, חום ומוסיקה טובה. לא פלא שההפקה דלת התקציב שעלתה אך ורק מספר עשרות אלפי דולרים כבר גילגלה כמה מיליונים. הסרט הזה מצליח לגרום לקהל להתאהב בגיבוריו בזמן שהם מתאהבים אחד בשני. שום קומדיה רומנטית אמריקאית לא הצליחה לעשות זאת כבר עשרות שנים.
"פעם אחת" הוא אולי לא הסרט החשוב ביותר של השנה החולפת אבל הוא אחד הסרטים המקסימים ביותר שראיתי בשנה האחרונה, מסוג הסרטים שמצליחים לחמם את הלב, ולהעניק תחושה שלמרות שהכול חרא בחוץ יש סיכוי שיהיה פעם טוב ומלבד זאת מדובר בסרט הרומנטי/מוסיקלי הטוב ביותר שראיתי מזה שנים.
פעם אחת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיטל רפפורטגיל: 3222/04/2010 00:59:11
10/10אייקון ציון
רק בגלל שעכשיו מקרינים אותו עוד פעם. פנינה מרגשת ואמיתית. תחושה של התאהבות השאירה אותי אחרי.
שם: יואב גגיל: 3604/06/2008 11:06:29
6/10אייקון ציון
עודף מוגזם של שירים - חלקם בינוניים ובעיקר אאוט אוף פאשן - פוגע מאוד בסרט רגיש ואיכותי. שני השחקנים הראשיים עושים עבודה מצויינת, בעיקר השחקנית הצכית החמודה. סצנה אחת - שהיא פוסעת ברחוב בחושך ושרה - מעולה! הסיום לא מספיק מרגש לטעמי. לסיכום, סרט מומלץ - בעיקר לדייט.
שם: שירה שירהגיל: 2208/04/2008 16:14:07
8/10אייקון ציון
סרט מתוק ומרגש .. מאוד מיוחד, לא כמו שאר הסרטים בזמן האחרון.. לא לאוהבי אקשן . אחלה מוזיקה לא בטוחה ששווה קולנוע בשביל זה, עדיף לחכות לdvd
קישורים
חץ פעם אחת (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מוזיקלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט