מחוז 9 ביקורת סרט

District 9 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מחוז 9":
"סרט חזק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר District 9
משחק שרלוט קופלי, ג'ייסון קופ, נטאלי בולט, ג'ון סאמר במאי/ת ניל בלומקמפ  
מדע בדיוני
ביקורת סרט למחוז 9 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סרט חזק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני מספר חודשים הוציאו אולפני דרים וורקס סרט אנימציה כושל בשם "מפלצות נגד חייזרים", אבל נראה שלקח קצת זמן כדי שסרט המפלצות והחייזרים האמיתי יגיע לבתי הקולנוע. הפעם המפלצות הן לא יצורים חביבים, מונפשים ומשעשעים אלא בני האדם ואילו החייזרים הם הקורבנות של המין האנושי. "מחוז 9" מתחיל כסרט מדע בדיוני בעל אג'נדה פוליטית וחברתית עכשווית המתאימה לא רק לדרום אפריקה שבה מתרחש הסרט אלא גם למדינות המערב וביניהן ישראל. אבל אל דאגה, גם חובבי האקשן הולכים לאהוב את הסרט הזה שהופך בחלקו האחרון לסרט הפעולה הטוב ביותר של השנה החולפת."מחוז 9", אחד משוברי הקופות המפתיעים של הקיץ החולף בארה"ב, בוים דווקא על ידי במאי צעיר ולא מוכר מדרום אפריקה בשם ניל בלומקאמפ. פיטר ג'קסון (סרטי "שר הטבעות" ו"קינג קונג") שכר את האוסטרלי לביים גרסה קולנועית למשחק מחשב אבל הפרויקט לא יצא אל הפועל ובמקומו הציע הבמאי הצעיר לביים סרט באורך מלא לפי סרט קצר שעשה קודם לכן. התוצאה היא יצירה קולנועית מקורית וחדשנית, שלא רק זכתה להצלחה ביקורתית אלא גם להצלחה כלכלית, מה שיפתח לבמאי דלתות גם בהוליווד. השאלה היא כמובן מה הוא עתיד לעשות שם והאם הוא יצליח להשאיר את חותמו האישי כיוצר כפי שעשה ב"מחוז 9".
חללית ענקית עוצרת מעל העיר יוהנסבורג. בני האדם ציפו שהחייזרים יתקיפו את כדור הארץ אבל במקום זאת מתגלה שהחייזרים חולים וחלשים. המבקרים הבלתי צפויים מועברים למגורים זמניים בתוך "מחוז 9", שכונת עוני מגודרת מחוץ ליוהנסבורג. הם ניזונים מאוכל לחתולים ומתגלים כיצורים די תמימים שבסך הכול רוצים לחיות בשקט את חייהם הקטנים בשכונת הפחונים שלתוכה נזרקו.לעומתם, בני האנוש מגלים אוזלת יד בכול הנודע לטיפול בחייזרים. הטיפול באוכלוסייה החדשה על פני כדור הארץ מוטלת על קואופרטיב שלא מעוניין ברווחת התושבים החדשים אלא בכיס הפרטי שלו ומתעניין בנשק המפותח שאותם חייזרים הביאו איתם לכדור הארץ. לצערו הרב של אותו ארגון, הנשק מופעל רק על ידי מגע ידם של החייזרים. לתוך הקלחת הזו נזרק ויקוס, חתנו של בעל החברה שאחראי להעביר את החייזרים לעיר אוהלים. כאשר ויקוס התמים נחשף לוירוס מסתורי הוא מתחיל לעבור טרנספורמציה קיצונית.
"מחוז 9" מעלה שאלות שיכולות לעניין גם את תושבי מדינת ישראל בקשר ליחס שלנו לזרים, בעיקר למהגרי העבודה ולדרך שבה ממשלת ישראל מתייחסת אליהם. אבל למי שלא רוצה להתעסק עם אמירות חברתיות נוקבות על עוולות המין האנושי בעולם שבו אנחנו חיים מוזמן ליהנות מאחד מסרטי הפעולה הטובים של השנה החולפת.
מחוז 9 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4625/01/2020 16:20:51
9/10אייקון ציון
הסרט ממש ריתק אותי למסך שעתיים. מצחיק, מרגש וגם עם אקשן נונסטופ. מוכיח שעם תסריט ובמאי טובים אפשר לעשות סרט מצליח בעשירית מהתקציב ההוליוודי המקובל. ויש פה גם משל על שנאת הזרים שטבועה בנו ועל זה שרק כשאתה סובל אתה יכול להבין את כאב הזולת. מחכה בכיליון עיניים ל"מחוז 10".
שם: מור רזגיל: 1324/02/2016 17:03:16
8/10אייקון ציון
סרט מעולה !!! השחקנים מושלמים, הצילום נהדר (גם במצלמת הראיון וגם ברגיל), הפס-קול מעולה, החייזרים נראים מציאותיים מאוד,הדיאלוגים מעניינים, המסר חשוב ועמוק והאקשן מהפנט אבל התסריט והעלילה לא הכי מקוריים ואלימים מדי לטעמי. בקיצור, סרט חובה בעל מסר חשוב שמזכיר את המצב בארץ.
שם: aloncoolגיל: 2023/12/2014 22:05:49
4/10אייקון ציון
בוא נגיד שהבמאי קצת אוהב יותר מידי דם מהאנשים שמתים ממש לא אהבתי את הסרט בכלל לדעתי הוא היה מיותר.
קישורים
חץ מחוז 9 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט