קירות ביקורת סרט

Kirot Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קירות":
"אפקטיבי ומרשים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Kirot
משחק נינט טייב, אולגה קורילנק, זוהר שטראוס, לירון לבו, הנרי דוד, ולדימיר פרידמן במאי/ת דני לרנר  
ישראלי
ביקורת סרט לקירות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אפקטיבי ומרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע53.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
צעירה רוסיה שמחפשת אחרי עתיד טוב יותר מוצאת את עצמה עובדת בזנות אחרי שנקנתה על ידי המאפיה. כדי להשתחרר מהעבודה הלא סימפטית מציעים לה להפוך לרוצחת שכירה. במהלך הזמן היא מתיידדת עם שכנה צעירה שבעלה מכה אותה ובין סצנת אקשן מעולה אחת לסצנת אקשן מעולה שנייה יש גם המון דרמה ומתח. בתפקיד הראשי - אחת בשם אולגה קורילנקו שככבה גם בסרט ג'יימס בונד האחרון ובסרט הפעולה "היטמן". האם זה נשמע לכם כמו סרט קולנוע ישראלי?ובכן כן. מדובר בסרטו החדש של הבמאי דני לרנר, שלפני כמה שנים הפתיע עם סרט קטן ועצמאי בשם "ימים קפואים" שהיה רווי אווירה וסצנות פעולה מסוגננות שגרמו לבמאים הותיקים והמובילים בארצנו להחוויר לעומת הכישרון העצום של יוצרו הצעיר. הסרט עסק בסוחרת סמים קטנה ובלילה הזוי במיוחד שהיא חווה. מסתבר שאותו סרט שכבר הפך לאבן דרך בקולנוע הישראלי, היה רק יריית פתיחה למה שנראה כמו פוטנציאל לעתיד קולנועי מחוץ לישראל.
לעומת אותו סרט ראשון שעלה כמה עשרות אלפי דולרים, עלות סרטו השני נמדדת כרגע בכמה מיליוני דולרים. התוצאה היא סרט פעולה דרמתי עשוי היטב שנראה כאילו יצא מפס ייצור הוליוודי טהור ולמרות שהעלילה היתה יכולה להתרחש בכול עיר מודרנית, היא נטועה בחוזקה בתוך החברה הישראלית. דרום תל אביב שמרגישה כמו הארלם, זוהר ארגוב, הפושעים הערסים, התחנה המרכזית החדשה ואפילו המקווה שבו הגיבורות מבקרות.יש גם את הצילום המעולה של רם שווקי שצילם את סרטו הראשון של לרנר ויצר בו אווירה סוריאליסטית אורבאנית בתקציב מזערי בשחור לבן גרעיני מרשים. בסרט זה הוא יוצר סרט פעולה שנע בעדינות בין וירטואוזיות של מיליון דולר לריאליזם בוטה שמזכיר יותר את האחים דרדן. לרנר שגם כותב ביקורות קולנוע להנאתו ב"מעריב לנוער" יודע להשתמש נכון בכול סגנונות המבע הקולנועי כדי ליצור את האפקט הנכון בכול סצנה שנדרשת.
אפשר לראות ב"קירות" כסרט פעולה בלבד אבל הוא בעצם דרמה על נשיות בשולי העיר הגדולה. זהו סרט שכולו מחווה לנשים החזקות בהיסטוריה של הקולנוע מתקופת "ניקיטה", דרך "Kill Bill" ואפילו הנשים העצמאיות שנלחמות על חייהן בקולנוע הריאליסטי לדורותיו. זהו גם סרט על חברות ואחווה בין שני קצוות הלכודים באותה היררכיה חברתית שלא נותנת להן מנוס. עם זאת, מה שנראה לכאורה כהכרחי ליוצר אוהב הקולנוע כמו המחווה ל"קאבוי של חצות" מעוררת אצל ציניקנים כמוני תגובה הפוכה ממה שתוכנן. לדאבוני היא דווקא פוגמת בקתרזיס של סצנת הקרב האחרונה והמאוד מרשימה, והדקות האחרונות של הסרט מאבדות מעוצמתן."קירות" הוא סרט פעולה דרמתי עשוי היטב, עם משחק מרשים של כוכבת קולנוע הוליוודית זוהרת, שחקנית ישראלית מתחילה שהיא גם כוכבת נולדת, צוות שחקני משנה ישראלים מעולים, צלם כישרוני, במאי חכם שקולנוע זו תורתו ואמונתו ולכן חווית הצפייה ב"קירות" היא סוג של חוויה ראשונית לקהל המקומי. אחרי כול כך הרבה דרמות משפחתיות, סרטי מלחמה על הבוץ הלבנוני ומשבר ישראלי פלסטיני, מגיע סרט שמפתיע ומספק לנו בידור קולנועי בצורת סרט פעולה אפקטיבי והוא עושה זאת היטב.
קירות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אלירןגיל: 2022/02/2013 05:38:30
10/10אייקון ציון
קירות הוא הסרט פשע ודרמה הכי טובים שראיתי בחיים שלי סרט אדיר עם עוצמות אדירות יוצא מהכלל עשוי היטב משחק מדהים של השחקנים איכותי ביותר מומלץ מאוד לכל מי שלא ראה אין מילים זה הקולנוע האמיתי ככה עושים סרט כל הכבוד!!
שם: שלומי חןגיל: 2617/01/2011 21:07:15
4/10אייקון ציון
סימתי ליראות אותו ביום הרביעי, וברוך שפטרנו. סרט עלוב, דל ומבייש מבחינת משחק, מציאות צילום והרשימה עוד ארוכה! הפלוס היחיד בסרט זאת העלילה, השאר זבל! נינט טייב, מושישבילי וכל השאר בסרט הרבה רמות מתחת לשחקני פורנו.  
שם: אביב ישיגיל: 2206/12/2010 02:50:12
10/10אייקון ציון
סרט אדיר! שילוב פעולה של סרט ישראלי ורוסי יחד שמתקיים בארץ ! שילוב נהדר! משחק יוצא מן הכלל של טייב! יש עתיד די גדול באופק! גאה לשים 10 על סרט ישראלי!
קישורים
חץ קירות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט