"טווין פיקס": ביקורת שני פרקי הפתיחה''

Twin Peaks Series Review

תמונת כתבדין קליין על ""טווין פיקס": ביקורת שני פרקי הפתיחה''":
"השעתיים הטלוויזיוניות הסוחפות ביותר שהיו לי בשנה האחרונה"
פוסטר Twin Peaks
משחק קייל מקלכלן  דיויד דוכובני  שרלין פן  אלישיה ויט  דיויד לינץ'  נעמי ווטס  מוניקה בלוצ'י  אלון אבוטבול  מייקל סרה  טים רות'  אדי ודר  ג'ניפר ג'ייסון לי  לורה דרן  אשלי ג'אד  
מסתורין
ביקורת סדרה ל"טווין פיקס": ביקורת שני פרקי הפתיחה'' מאת דין קליין | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"הציפייה השתלמה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"האם זה העבר או העתיד?", שואלת אחת הדמויות בפרק הפתיחה של העונה החדשה והמצופה כל כך של "טווין פיקס", ואותה שאלה המשיכה להדהד בראשי במהלך הצפייה בשני הפרקים הראשונים של אחד מהאירועים הטלוויזיוניים המצופים ביותר של השנים האחרונות. החזרה של דייוויד לינץ' לעיירה השלווה ועמוסת הצללים מרגישה טבעית למרות 25 השנים שחלפו מאז הפעם האחרונה שביקרנו בה. ביד האמן שלו הוא מוביל אותנו בחזרה אל המקומות המוכרים ומשתמש בנוסטלגיה שמצד אחד מגשימה את חלומותיהם הרטובים של המעריצים שהתגעגעו ומצד שני מאפשרת לו לצלול בביטחון לתוך העלילה המבוכית, שאמנם מתבססת על הסדרה המקורית אך מתפתחת לכיוונים חדשים ומסקרנים. לנוסטלגיה שתי פנים: מצד אחד יש תחושה מנחמת של הכרות ומצד שני היא מדגישה בצורה מלנכולית את הזמן שעבר – והאמביוולנטיות הזאת היא הטון שמשתלט על המסך.
דבר אחד בטוח: לינץ' חזר והוא היה חסר. הרבה דובר על כך ש,טווין פיקס" הייתה סידרה ששינתה את פני הטלוויזיה בכך שהיא הביאה אוטר קולנועי ייחודי למדיום שנחשב נחות ובכך עזרה ליצור שינוי שהביא את גל הזהב הטלוויזיוני שהתחיל בסוף שנות ה-90 – אבל לאחר יותר מ-25 שנה התרגלנו גם לטלוויזיה הסינמטית שהפכה לסטנדרט מסוים. מה שתפס אותי בצפייה בצמד הפרקים הראשונים זה שהסגנון הקולנועי של לינץ' מצליח לייחד את עצמו וגרם לי לחשוב על כמה שהסדרות האיכותיות דומות אחת לשנייה. אחרי עשור בו הוא לא ביים סרט, רק המחשבה על 18 פרקים של חוויית לינץ' טהורה הופכת את הסבלנות למשתלמת – תחשבו על זה כעל סרט חדש באורך 18 שעות, ואמנם זה נשמע הרבה אבל אחרי עשור ובידיעה שזאת כנראה היצירה המצולמת האחרונה שלו אני מוכן לזה.
"טווין פיקס" נראית ונשמעת כמו החלקים הכי מאתגרים ופוערי עיניים בפילמוגרפיה של לינץ' ובו זמנית מרגישה חדשה ומרעננת. הטון עדיין נע בשרירותיות מסוימת בין אימה מטאפיזית לאופרת סבון כאשר החלקים המגוחכים יותר אף פעם לא מצליחים להוציא את העוקץ מהרגעים המטלטלים (והשעתיים הראשונות מלאות בסצנות כאלה שמצליחות להיות איקוניות כבר בצפייה ראשונה) - ואי אפשר לטעות ולחשוב שאנחנו לא ביקום הלינצ'יאני. הקולנוע שלו עורר המון חיקויים ואף ביקורות במהלך השנים, אך הוא מוכיח שאי אפשר לרסן את הסגנון הייחודי שלו. האם הציפייה הכמעט בלתי אפשרית הייתה שווה את זה? לדעתי כן. אולי מוקדם מדי לצאת בהצהרות אבל אלו היו השעתיים הטלוויזיוניות הכי סוחפות שהיו לי בשנה האחרונה – "טווין פיקס" חזרה לעונה נוספת שוב, ואני לא יכול לחכות לעוד.
טווין פיקס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: השופט דרדדגיל: 3501/08/2017 13:52:16
2/10אייקון ציון
העונה הראשונה שהייתה מרתקת הציגה שאלה פשוטה, "מי רצח את לורה". תשובה לשאלה זו קיבלנו בפרקים הראשונים של העונה השנייה שלאחריה התחיל קשקוש מוחלט על הבקתה הלבנה והשחורה. לעונה השלישית נכנסתי מבלי לדעת מה העלילה שמניעה את העונה ומסתבר שאין קו כזה נראה לעין. משום מה דווקא אחרי 20 שנה יש צורך שקופר ייצא מהבקתה ומתברר שיש קופר טוב וקופר רע. הפרקים חולפים להם ואנו כבר בפרק 11 ולא נראה שקורה בסדרה יותר מידי. אם בעונות הקודמות הדמויות היו חביבות ופיתחת סמפטיה כלפהין בעונה הזו הדמויות הפכו לנטל. אני לא יוידע למה לינץ'' שונא נשים אבל כל הדמויות הנשיות בסדרה כועסות( אשתו של השריף, אשתו של דאג,דיאן) או חלשות/מיותרות שלא תורמות לעלילה (יתר הדמיות). הכי נורא מבחינתי הנה הדמות של קופר הטוב שמזה 8 פרקים מסתובב כמו אוטיסט (סליחה על הביטוי), אינו מתקשר כמו אדם נורמאלי ומבחינת הסובבים אותו זה נראה הגיוני. אינני סטודנט לקולנוע וכל הנושא הויזואלי לסוגיו השונים אינם מעניינים אותי. כל הפרקים עד כה היו משעממים, לא מובלים לשום מקום, מונעים על ידי דמויות מעצבנות שלא תורמות במאום לעלילה ככל שיש כזו. אכזבה!!!
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות מסתורין
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט