הומלנד 2

Homeland 2 Series Review

תמונת כתביאיר פרי על "הומלנד 2":
"העונה השנייה של הומלנד היא לא אחידה, אבל עדיין נותנת שואו מבדר וראוי."
פוסטר Homeland 2
משחק קלייר דיינס  דמיאן לואיס  מורנה בקארין  מנדי פטינקין  דיוויד הרווד  
מתח
ביקורת סדרה להומלנד 2 מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"עדיין אפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
מדד פופולריות
3.8/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זהירות ספויילרים! בימים אלו הטלוויזיה האמריקאית מתעסקת ללא הרף בבואו של חג המולד. דימויים אינסופיים מזכירים לנו שמדובר ביום מיוחד במינו, לו מחכים ומצפים כל השנה. לכריסמס יש יכולת מאגית להאיר ולתקף את שאר ימי השנה. כך, אפילו 364 הימים האפרוריים ביותר בשנה המשמימה ביותר הופכים להיות משמעותיים יותר בזכות יום אחד קסום וקדוש. בהשאלה מסויימת אפשר להסתכל על העונה האחרונה של "הומלנד", שאכזבה והרחיקה רבים מצופייה בשל קווי עלילה יבשושיים או מופרכים. אך אלו שנשארו וצפו בה, קיבלו כמה רגעי חסד קסומים, וביניהם הפרק האחרון המשובח והמדובר, אשר בזכותם העונה כולה נראית מעט יותר זוהרת.אז מה היה לנו השנה? העונה מתחילה כמה חודשים לאחר סיום העונה הקודמת. קארי מת'יסון (קלייר דיינס), לשעבר סוכנת סי.איי.אי מוכשרת אך מעוררת מחלוקת, עברה זה מכבר טיפולי הלם חשמליים אשר איזנו את נפשה הפגומה. היא מבלה את זמנה בטיפוח הגינה בבית אחותה והכנת לזניות צמחוניות. במקביל, ניקולאס ברודי (דמיאן לואיס) אשר וויתר על תוכניתו הזדונית להתנקש בסגן הנשיא, הוא עכשיו חבר קונגרס מכובד. איש אינו יודע את סודו מלבד עיתונאית המקשרת בינו לבין הארכי-טרוריסט אבו נאזיר, אשר עבורו הוא עוד עובד בסתר. למעשה, היחידה אשר יכולה לקשר בין ברודי לבין נאזיר היא קארי, אך המידע החיוני אשר בראשה נמחק ממנו בעת הטיפולים החשמליים. החיים בבית משפחת ברודי שטים על מי מנוחות ואשתו ג'סיקה (מורנה באקרין) מאושרת מתמיד.
הכל מתחיל להשתבש כאשר מודיעה של הסי.איי.אי בלבנון (קלארה חורי, אחת מרשימה ארוכה של שחקנים ישראלים המופיעים בעונה) מבשרת על מידע משמעותי, אך מוכנה לדבר רק עם הסוכנת שגייסה אותה- קארי. לאחר עימות עם הבוס\דמות אב שלה סול (מנדי פטינקין), מסכימה קארי להצטרף למבצע. אך במהלך השהייה בביירות (שצולמה ברובה בדרום תל אביב) קארי נכנסת חזרה לעניינים ובסופו של דבר מצליחה למצוא את העדות שתמיד קיוותה לה- שברודי הוא אכן בוגד. בינתיים, המטלות של נאזיר לקראת מתקפה חדשה על ארה"ב מערערות את חייו של ברודי אשר קרוע בין נאמנויות מנוגדות. מכאן מתחילה שרשרת אירועים שבמהלכה קארי חוזרת לקרב למניעת המתקפה הבאה ותוך כדי כך נאלצת לחזור להתמודד מול האויב הכי נורא שלה, שהוא גם הגבר שהיא אוהבת- ניק ברודי.ואכן העונה מלאה תהפוכות. אך לעומת העונה הראשונה, רוב התהפוכות האלו קצת עבשות, לא ממש 'טריות' ואף מעט מאולצות. אולי חלק מהבעיה הייתה הציפייה הכה-גדולה לעונה שעלתה זמן קצר לאחר מבול הזכיות ב'אמי', אשר ריגש במיוחד ישראלים רבים שציפו בהתאם גם לחזרתה של סדרת-האם "חטופים". לאחר התחלה מוצלחת, הסדרה התקשתה להמשיך בקצב ההפתעות והטוויסטים אליהם הורגלנו בעונה הראשונה, אך גם לא חדלה מלנסות להדביק את הקצב של עצמה. לפעמים זה עבד טוב יותר, לפעמים פחות. העלילה המעיקה ביותר, ללא ספק, הייתה סיפור האהבה המשמים בין ביתו של ברודי לבנו של סגן הנשיא וההתמודדות העייפה שלהם עם תאונת פגע וברח סטייל "ילדי ראש הממשלה". גם מערכת היחסים בין ברודי ואשתו נותרה רוב העונה שיר של תו אחד, מרגיז.
לעונה השנייה של הומלנד הייתה 'בטן רכה'- אמצע חסר תכלית שמרגיש שהוא נמשך ונמשך. הסדרה איבדה צופים רבים אשר התעייפו, התאכזבו, השתעממו, או פשוט התרגזו מחוסר האמינות. שני פרקים לפני האחרון, למשל, מגיעה הסדרה לשפל של אמינות כאשר קארי נאבקת אחד מול אחד עם נאזיר בעצמו והם מנהלים שיחה ערכית שטחית להחריד. למרות ששתי הדמויות הראשיות נותרות תמיד מעניינות (אלא אם כן אתם לא סובלים את קלייר דיינס, בעיה לא קטנה של צופים רבים), "הומלנד" הוכיחה שוב שהיא לא מטאפורה אנושית עמוקה. כאשר היא ניסתה לחפור לעומק הדמויות המשניות או לערכים מוסריים, קיבלנו, לרוב, מישמש בינוני.אבל, יש אבל. קודם כל, כמה מהטוויסטים במהלך העונה היו מעניינים ובאמת מפתיעים. למשל- הרגע בו קארי סוף סוף רואה את הסרטון שמוכיח שהיא לא משוגעת ושיש לה ערך לא רק כחוקרת, אלא גם כבן אדם. עוד טוויסט מפתיע הוא עימות הירי בחנותו של התופר בפנסילבניה. אבל הרגע המכריע של אמצע העונה היה הפרק המצוין בו ברודי יושב לחקירה ארוכה ואלימה כשבמקביל מופעל לחץ כבד על הסי.איי.אי להגיע להכרעה בנושא לפני שהעולם יגלה שהוא נעדר. הסצנה בה קארי וברודי יושבים זה מול זה כאשר כל הקלפים על השולחן מאתגרת את הצופה, המיומן כבר בעלילות מתח, לחשוב על כל מה שהוא יודע מחדש- אתגר תסריטאי מהמעלה הראשונה.ואז מגיעים לפרק הסיום. "הומלנד" תפסה את כל מי שפקפק בה כל העונה והראתה לו שהיא יודעת לפרוט על מיתרי הרגש כשהיא חוזרת להתמקד במה שבאמת מעניין אותנו - יחסי השנאה-אהבה הקיצוניים בין קארי וברודי. היא הראתה שהיא יודעת לייצר סצינות קטנות, אמינות ואנושיות ודרמה רומנטית מרגשת וששני השחקנים הראשיים יודעים טוב מאוד מה הם עושים. היא גם הוכיחה, שוב, שהיא יכולה למתוח אותנו במתח בלתי מתקבל על הדעת ולגרום לנו לנוע בחוסר נוחות ובפחד בכיסא. כל זה הוא פרי ההצלחה הגדולה ביותר של "הומלנד"- להפתיע אותנו כשאנחנו לא מצפים לכך. בפינאלה של העונה השנייה, "הומלנד" משתמשת בתחושה הזו כדי להשאיר אותנו דרוכים כי הכל, באמת הכל, יכול לקרות. הפרק האחרון, כנראה הרגע הטלוויזיוני הכי חשוב בעונת השידורים האחרונה, גרם לכולנו להזכר בכך, ולחכות בקוצר רוח לעונה הבאה.
הומלנד - עונה 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות מתח
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט