בוגד: ביקורת פרקי הפתיחה''

Traitor Series Review

תמונת כתבלירן יושעי על "בוגד: ביקורת פרקי הפתיחה''":
"מתח נמוך ומשחק בינוני "
פוסטר Traitor
משחק ליאור אשכנזי  ניב סולטן  עוז זהבי  דקלה  אורנה בנאי  גל פרידמן  ריימונד אמסלם  
מתח
ביקורת סדרה לבוגד: ביקורת פרקי הפתיחה'' מאת לירן יושעי | כתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"לא ממריאה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.4/10
?
מדד פופולריות
4.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין צורך לתאר כמה מורכבת המציאות הישראלית היומיומית. יחסי יהודים-ערבים, הסכסוך הישראלי-פלסטיני והבדלי המעמדות הברורים. בסדרה החדשה "בוגד", מבית HOT בשיתוף פעולה ראשון עם חברת ההפצה 'WEST END MEDIA', היוצרים רון לשם ("בופור", "אופוריה") ועמית כהן ("כפולים") מנסים להעלות אל פני השטח את המורכבות הזו תחת מעטה של סדרת מתח, המושפעת בבירור מאירועים אמיתיים ומסדרות מצליחות בנושא מטוסים נעלמים ומתרסקים כמו "מניפסט" ו"אבודים". העלילה סובבת סביב היעלמות מטוס עם 225 נוסעים, אשר עשה את דרכו מתל אביב למומביי ובאופן פתאומי ולא ברור נעלם מהרדאר והקשר עמו נותק. את החקירה מובילים אנשי שירות הביטחון הכללי, בזמן שמשפחות הנוסעים מנסות להבין מה קרה ליקיריהם. מרגע זה כל נוסע הוא חשוד פוטנציאלי לחטיפה ומעשה טרור. דעות קדומות צפות על פני השטח, כולם נמצאים תחת חקירה מתמשכת והיחסים העדינים בין הקבוצות השונות באוכלוסייה הישראלית עומדים למבחן בכל רגע.
במבט ראשון, "בוגד" לא מרשימה במיוחד. היא אמנם לוקחת השראה ממקרים אמיתיים (היעלמות המטוס המלזי בשנת 2014) ומסדרות פופולריות, אך המוצר שמתקבל נכון לזמן הצפייה בשני הפרקים הראשונים הוא די בינוני. כל פרק נפתח ומסתיים עם מונולוג של דן מלכה (עוז זהבי), סוכן שב"כ צעיר ואמביציוזי, המשמש בין היתר גם כמספר. לא ברור בשלב זה לשם איזו מטרה הוא מקליט ולמי הוא פונה, אך זהו טריק ידוע ומוכר ליצירת מסתורין וציפייה להמשך – באופן מאוד דומה למה שעשה זהבי בסדרה "זגורי אימפריה". בילד אפ כזה מצריך הצדקה טוטאלית ובסדרת מתח כמו "בוגד", אם זה לא יקרה, זו תהיה מפלה. ליאור אשכנזי מגלם בכישרון רב (כהרגלו) את ג'ורג'י, סוכן שב"כ ותיק שנפלט מתפקידו לאחר פציעה קשה שהותירה אותו לקוי ראייה. ג'ורג'י מצטרף לצוות החקירה לאחר שמתגלה כי גם אשתו וילדיו נמצאים בין הנוסעים. אשכנזי הוא שחקן מעולה אבל גם הוא לא מצליח להרים, נכון לכתיבת שורות אלו, את "בוגד" לרמה שמצופה ממנה. קאסט הסדרה מתהדר בשורה של שחקנים מוכשרים עם רפרטואר עשיר. לצידם של זהבי ואשכנזי נמצאות גם ניב סולטן, אורנה בנאי ואפילו הזמרת דקלה. הבעיה היא שהמשחק מרגיש על גבול המאופק בואכה בנאלי ועם דמויות שטאנץ גנריות: האמא הדואגת, סוכן צעיר שרוצה להוכיח את עצמו ומנהלת יבשושית. כל אחד מהשחקנים האלו עושה עבודה טובה בנפרד, אך כששתי דמויות או יותר נמצאות יחד על המסך, התוצאה לא משכנעת והדיאלוגים נראים מאולצים.
על פניו ל-"בוגד" יש את כל הכלים להצליח: שחקנים טובים, יוצרים מוכשרים מאחורי המצלמה וסיפור טוב, אך צריך לבחון אותה עד לסופה כדי לראות אם היא מצליחה להמריא. כרגע היא משייטת בנוחות בין העננים וכדי להיות טובה ומעניינת יותר מעוד סדרת מתח גנרית, היא תצטרך להפעיל מנועים ולטוס אל עומק היצרים שמבעבעים בחברה הישראלית. אחרת, הכול ייראה כנגיעות קטנות ביחסי יהודים-ערבים המסתכמות בטקסטים מביכים, משחק בינוני ובעיקר תחושת מיצוי של נושא חרוש ותלוש, כשכל מה שרצינו בסך הכל זה לצפות בסדרת מתח טובה כמו שעושים מעבר לים. קשה כרגע לדעת לאיזה כיוון "בוגד" הולכת. שני הפרקים הראשונים לא מותירים חותם וציפייה למה שיקרה בעתיד. מצד שני, רון לשם ועמית כהן כבר צברו קליומטראז' בטלוויזיה ובאמתחתם לא חסרות יצירות מצוינות. הרושם הראשוני מ"בוגד" לא מלהיב במיוחד ואם רמת העניין בה והמתח לא יעלו, היא תתרסק כמו מטוס על צלע הר.
בוגד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4031/03/2023 11:16:06
9/10אייקון ציון
סדרה מצוינת!
קישורים
חץ בוגד (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות מתח
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט