יהלומים: ביקורת סדרה

Rough Diamonds Series Review

תמונת כתביעל מאורר אליאב על "יהלומים: ביקורת סדרה":
"סדרת מתח משפחתית שלא מצליחה להשאיר חותם משמעותי"
פוסטר Rough Diamonds
משחק קווין יאנסנס  טינה יאושטרה  דודו פישר  יונה אליאן  
מתח
ביקורת סדרה ליהלומים: ביקורת סדרה מאת יעל מאורר אליאב | כתבת סדרות
ציון המבקר
"דם חם"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.5/10
?
מדד פופולריות
4.2/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"משפחה זה חזק", אומרת עדינה (איני מאסז), אחותו של גיבור הסדרה "יהלומים" לאחיה האובד, נוח וולפסון (קווין יאנסנס) שעזב את הקהילה החרדית באנטוורפן ושב אליה בעקבות התאבדותו של אחיו. בסדרה, שיצרו רותם שמיר ("בני ערובה") ויובל יפת, שאלת הנאמנות למשפחה תופסת מקום מרכזי. "יהלומים" נוצרה בשיתוף של "קשת" עם חברת הפקה בלגית והופצה בנטפליקס, שם היא זוכה להצלחה רבה ואף כבשה לאחרונה את המקום הראשון בישראל. הסדרה, שצולמה ברובע היהלומים באנטוורפן, אכן משדרת אותנטיות ומראה בין השאר גם את חילופי המשמרות בתעשיית היהלומים, שנשלטה על ידי יהודים וכעת עוברת לידי ההודים. הבורסה ליהלומים מסתבר היא מקום לאינטריגות פוליטיות שמעורבים בהם גם גורמים שלטוניים שרוצים להשאיר על כנם את היחסים הנוחים עם קהילת העסקים שמגלגלת כל כך הרבה כסף. והיכן שיש כסף, יש גם כמובן פשע ושחיתות. "יהלומים" נוגעת בכל אלה, אבל הלב של הסדרה נותר המשפחה ויחסי הכוחות בתוכה.
נוח, האח שהתפקר ומצא את מקומו בלונדון, מעורב בעסקים מפוקפקים ונתון למרותה של החותנת שלו, קירה (טינה יאושטרה), שמנהלת את העסקים הללו. בשלב מסוים בסדרה שואלת קירה את נוח אם היא אינה גם בת משפחה שלו. שאלת השייכות למשפחה והנאמנות לה היא מרכזית. לכן כשמסתבר שהאח שהתאבד היה קשור גם הוא לעסקאות בעייתיות עם פושעים, או ליתר דיוק אנשי המאפיה האלבנית, נוח נחלץ לעזרה בדרכו הייחודית. כמובן שאין סדרת מתח בלי תובעת משטרתית קשוחה אך בודדה (אלס דוטרמס) המתעמתת עם הבוסים שלה ונחושה לתפוס את הפושעים בכל מחיר. בדרך יש גם סיפור אהבה מהעבר בין נוח לאלמנתו של אחיו, גילה (מארי וינק), שאמור להוסיף לסדרה נופך רומנטי. אבל הדילמה הרומנטית מרגישה די חלולה ולמרות שלב הצופים יוצא לגילה המסכנה, קשה לומר שנוח מעורר אותה אמפתיה. סדרות שבהן הפושע הוא הגיבור יש רבות, אבל הקסם האישי של הדמות חייב להפוך אותה למעוררת הזדהות. בהופעה עצית וגנרית משהו, קווין יאנסנס אינו ממלא את המשבצת הזאת היטב.
נקודת אור בסדרה הוא בנו הקטן והמקסים של נוח, טומי (קספר קנופף), שמגיע עם אביו לאנטוורפן ומגלה שם את הקסם של המשפחה החרדית החמה. ואכן, כמה מהרגעים היפים בסדרה מגיעים מתיאור ההווי של המשפחה החרדית אליו נחשף הילד בפעם הראשונה. דודו פישר בתפקיד אב המשפחה ויונה אליאן כאם מצוינים בתפקיד. סצנות ההתחברות בין הסב לבין הנכד (הלא יהודי) שלו, יפים במיוחד. גם דמותו של אלי (רובי קליירן), האח הלא מועדף במשפחה, היא דמות מורכבת והשחקן המגלם אותו מפגין כאן משחק משכנע. הדמות שלו גם משתנה ומתבגרת במהלך הסדרה, מה שאי אפשר לומר על דמותו של נוח. בסופו של דבר, נדמה שיש כאן מעין מאש-אפ של שתי סדרות שלא תמיד עובדות יחד. האחת היא סדרה על משפחה חרדית שמתמודדת עם נטישה של בני משפחה ועם הצורך להצליח בעסקים, בשילוב המאבק בין האחים והאחות הדומיננטית על השליטה בעסק. מעין גרסה של סדרת הלהיט "יורשים" ביידיש, פלמית וצרפתית. הסדרה השנייה היא סדרת פשע בה מעורבים סמים, יהלומים, פריצות נועזות לכספות ומאפיונרים גנריים. הצופה נשאר עם תהייה מה היה קורה לו התמקדו היוצרים בסיפור המשפחתי ללא הוספת עלילות הפשע. נדמה שהסדרה הייתה יוצאת נשכרת מכך. בלב סיפור משפחתי על כסף, יצרים, ומאבק על בכורה, יש תמיד יותר דרמה מאשר בכל סרט מתח שגרתי.
יהלומים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ יהלומים (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות מתח
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט