עיר מקלט: ביקורת פרקי הפתיחה''

Asylum Series Review

תמונת כתביוחאי גורלי על "עיר מקלט: ביקורת פרקי הפתיחה''":
"סדרת פשע טובה לסוגה"
פוסטר Asylum
משחק חני פירסטנברג  דורון בן דוד  מלי לוי  שונסלה מונגוזה  דביר בנדק  נתי רביץ  גל תורן  אסי לוי  אורי יניב  
מתח
ביקורת סדרה לעיר מקלט: ביקורת פרקי הפתיחה'' מאת יוחאי גורלי | כתב טלוויזיה
ציון המבקר
"מסקרנת ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
מדד פופולריות
3.8/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"עיר מקלט" היא סדרת מותחן פשע חדשה של yes המבקשת לדון בסוגיית הפליטים ולהסתכל מנקודת מבט דרמטית על חיי תושבי דרום תל אביב בפרט והפליטים בפרט. הסדרה מספרת על ענת, חוקרת צעירה שנוטה למרוד בממסד המשטרתי סביבה ו"לחטט היכן שהיא לא אמורה לחטט". היא מקבלת תיק חקירה שמאלץ אותה לנבור בעולם של פוליטיקאים מושחתים, פשע מאורגן ומעט מאוד מוסר. הסדרה מאופיינת בשפה הטלוויזיונית של דרמת פשע אמריקנית HBO קלאסית, אלמנטים מניאו נואר וסרטי פשע, אלמנטים מסדרות "קלילות" יותר של פשע כמו "חוק וסדר", משולבים ליצירת סדרת פשע רצינית וחמורת סבר תמיד שעדיין מושכת קהל. ראשית כל, הסדרה עושה את זה טוב. זו אחלה סדרה מהסוג הזה, וזה לחלוטין מה שהיא מנסה להיות. מבחינה טכנית היא משוחקת טוב, מצולמת טוב, בנויה טוב, כל מה שצריך ליצור טלוויזיה מסקרנת ומהנה. היא לא בדיוק "הסגנון" שלי, כי יש לי בעיה עם כל סדרה שמקפידה כל-כך לסגנן את עצמה כ"סדרה רצינית", באופן תמידי ועיקש. אבל אני ללא ספק אעקוב אחרי "עיר מקלט" כי היא טובה במה שהיא עושה ומתעסקת עם נושאים שמסקרנים אותי מאוד.
עם זאת, כשניגשים בשפה טלוויזיונית כזו לנושאים מורכבים, רגישים וטעונים רבים כל כך, כפי שמנסים לעשות כאן: פוליטיקת מגדר, גזענות, שחיתות משטרתית וממשלתית, פשע מאורגן ועוד לא מעט, עולים כמה סימני אזהרה בשבילי. ראשית כל, אני לא בטוח שהז'אנר הזה הוא המתאים לתפוס באופן מלא גם את הבעיות וה"שחיתויות" הניואנסיות יותר שמאפיינות את הנושאים הללו. אבל גם אם כן, יש בעייתיות אתית חלקית לפחות שחשוב לי להעלות בעצם השימוש הנצלני לעיתים בקונפליקטים ונושאים שמשפיעים על איכות החיים או על "החיים עצמם" של בני אנוש רבים לעיתים תכופות כל-כך, ליצירת סדרה מסחרית. יש משהו שבמקרה הטוב לא מריח לגמרי טוב ומקרה הרע הוא באמת לא אתי בייצור של סדרה שלא תהיה זמינה כנראה למרבית האנשים עליה היא מדברת (לכמה פליטים אתם מאמינים שיש את המותרות המאפשרות "יס" בבית?), וכן לייצר אותה כמוצר בעל משיכה מסחרית גדולה, ולייצר (כמו כל סדרה, כמובן) הון למעמד עשיר שדווקא מרוויח מכל הבעיות עליה הסדרה מדברת.
הסדרה הזו מדברת על אישה לבנה כעל הגיבורה שלה, והדמויות השחורות כאן הן משניות וכרגע לא אחראיות לגורל של עצמן, לא נלחמות יותר מדי, ופשוט לא מקבלות הרבה זמן מסך או פוקוס בסיפור. זה נרטיב שליברלים לבנים רוצים להזדהות איתו, לא כזה שהקורבנות האמיתיים של המערכת המדוברת יזדהו איתו בהכרח. אחזור ואומר שזו סדרה מוצלחת למדי מבחינה צורנית לפחות, ושחובבי הז'אנר יהנו ממנה. אבל חשוב בכל זאת להצביע על האלמנטים הבעייתיים שבה, שדווקא תורמים לעיתים לאותם המוסדות אותם היוצרים שואפים לבקר.
עיר מקלט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1615/01/2020 21:27:37
9/10אייקון ציון
סדרה ממש טובה על מה שמתרחש בדרום תל אביב ועם סיפור מעניין,שחקנים מעולים
שם: יוסיגיל: 6815/01/2019 14:25:14
8/10אייקון ציון
סדרה מרתקת ומסקרנת רצופת הפתעות ותפניות בעלילה ומעל הכל משחק מדהים של חני פיטסברג בתפקיד הראשי .
קישורים
חץ עיר מקלט (עמוד סדרה)
מלי לוי
ביקורות נוספות של סדרות מתח
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט