המדור מארח השבוע את השחקן עמית מורשת ("אחותי קפצה כיתה, "תמונת הנצחון", "היהודים באים") והבמאי תום שובל ("הנוער", "הד קולך", "הסירו דאגה מליבכם") שבוחרים את חמשת הסרטים האהובים עליהם
הבחירות של עמית מורשת
הספר הירוק (2018) – "סרט טוב באמת הוא סרט שאתה מרגיש חלק ממנו בעצם הצפייה בו. כשאני נזכר בצפייה שלי ב'ספר הירוק', אני בעיקר מרגיש שהייתי שם, חלק מהסיפור וחלק מהמוזיקה, ישבתי איתם שם באוטו, בין צמד השחקנים הווירטואוזים בנסיעות בפאתי אמריקה. המוזיקה של דון שירלי התנגנה לי אחרי הצפייה בסרט בטלפון מספר חודשים, ולו רק כדי להרגיש טיפה את התחושה הטובה והשלמה שעוטפת אותך בזמן הצפייה בסרט".
על הסרט: זוכה האוסקר לשנת 2018 בבימויו של פיטר פארלי מספר את הסיפור האמיתי של המסע לדרום ארצות הברית בשנת 1960 של הפסנתרן הג'מייקני-אמריקאי דון שירלי )מהרשלה עלי) ושומר ראשו הניו יורקי ונהגו, טוני ליפ (ויגו מורטנסן).
המסע המופלא הביתה (1993) – "אבא שלי הוא וטרינר, והסרט הזה הוא אחת הסיבות מדוע האחים שלי ואני כל כך אוהבים כלבים וחתולים. גדלנו מול הסרט הזה, היינו חרדים כילדים קטנים לשלום חיות הבית האהובות בסרט והגענו לקתרזיס מופלא יחד איתן בסוף הסרט".
על הסרט: סרט לייב אקשן של דיסני שמספר את סיפורם של שני כלבים וחתולה, שחושבים שהבעלים שלהם נטשו אותם ומחליטים לצאת לטיול ברחבי אמריקה עד אשר יחזרו הביתה.
הדיקטטור הגדול (1940) – "צ'ארלי צ'פלין הוא הדבר הכי טוב שקרה לשחקנים. כל שחקן צריך לראות אותו ולשאוב ממנו כל מה שהוא יכול, כל מה שרק אפשר. אני מעריץ אותו על האומץ שלו, ומעריץ את היותו מתמידן במולטי-טאסקינג בכל היצירות שלו".
על הסרט: יצירת המופת של צ'פלין שיצאה בזמן מלחמת העולם השנייה ולועגת למשטרים פאשיסטיים בכלל ולהיטלר בפרט, כאשר צ'פלין מגלם את שתי הדמויות הראשיות – הספר היהודי והדיקטטור האנטישמי הינקל.
בחזרה לעתיד 1,2,3 (1985, 1989, 1990) - " אני מעריך את 'בחזרה לעתיד' כאילו היא קודש הקודשים של עולם הפנטזיה. אלו סרטים פורצי דרך, קלאסיקה שידעה לכלול בתוכה גם את יצר הנעורים, גם את הפחד מהזקנה, אהבה לא מתפשרת למשפחה, לסובבים ולאהובה שלך, בשילוב רפרנסים מדויקים בין הסרטים ומוטיבים חוזרים שהם תאווה למעריצים. אם הייתי חי בשנות ה-80, הייתי בוודאות גיק של מרטי ודוק".
על הסרטים: הטרילוגיה האהובה של רוברט זמקיס על הנער מרטי והמדען דוק בראון שנוסעים לעבר במכונת זמן.
טיטניק (1997) – "סרט נחמד, לא כל כך מוכר. ממליץ".
על הסרט: הקלאסיקה המודרנית של ג'יימס קמרון שזכתה ב-11 פרסי אוסקר והכניסה מעל 2 מיליארד דולר בעולם ומספרת סיפור התאהבות על ספינת הפאר, רגע לפני האסון הנורא.
הבחירות של תום שובל
הרשימה הזו משתנה כל הזמן על פי מצב רוחי, משקל חיי וסרטים חדשים וישנים שאני נחשף אליהם.
המשרה (1961) – "הסרט האהוב עליי כי הוא מצליח לכלוא את כל הנעורים, על כל מורכבותם".
על הסרט: סרטו השני של ארמנו אולמי שעוסק בצעדיו הראשונים של נער בשוק העבודה בשנות השישים באיטליה המעמדית".
ג'קי בראון (1997) – "הסרט הכי עמוק על זקנה, שהרדיקליות שלו נובעת מכך שהאש החיה בבני האדם היא לא מוגבלת בזמן. סרט מבריק ועמוק בו זמנית שמגיע לקרשנדו רגשי מוחץ לב".
על הסרט: סרטו השלישי של קוונטין טרנטינו הוא מחווה אוהבת לסרטי הבלקספלויטיישן שמספרת את סיפורה של דיילת (פאם גריר) שמבריחה כסף עבור פושע ונאלצת לעבוד עבור המשטרה בכדי ללכוד אותו.
מלהולנד דרייב (2001) –"בעיני זו עבודה פילמאית טהורה. נדירים ההישגים האלה. בכל צפייה הוא עדיין נחווה עבורי כאילו אני רואה אותו בפעם הראשונה".
על הסרט: הסרט שנבחר לגדול ביותר במאה ה-21 במשאל מבקרי BBC וזיכה את דיוויד לינץ' בפרס הבימוי בפסטיבל קאן מספר את סיפורן האניגמטי של שחקנית מתחילה בלוס אנג'לס ובחורה אלמונית שאיבדה את זיכרונה בעקבות תאונה.
אני רעבה וקר לי (1984) – סרט קצר שנעשה על ידי אחת ממכוננות השפה הפילמאית. הסרט הזה הוא בעיני העסיס – כל מה שגרם לי להתאהב במדיום הזה. שנטל אקרמן היא במאית פורצת דרך בליגה של מחוללי המדיום השביעי- גריפית, וולס והיצ'קוק.
על הסרט: סרט קצר בן 12 דקות על פריז של הבמאית הבלגית האוונגרדית.
הרקיע השביעי (1927) - "סרט אילם שהוא כל מה שקולנוע יכול להיות - מודרני, מרגש, טרנסצנדנטי וחוויה שנצרבת והופכת חלק ממך. אני לא צריך לקחת איתי שום סרט לאי בודד. אני פשוט יכול לעצום עיניים ולהריץ את הסרט הזה בראשי הלוך ושוב".
על הסרט: סרטו של פרנק בורזאג' שזכה בפרס האוסקר לבמאי הטוב ביותר בטקס הראשון שהתקיים אי פעם.