חדשות קולנוע וסרטים

לב פראי בתל אביב - מפגש תיכוניסטים עם דיוויד לינץ'

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

במסגרת ביקורו בארץ של הבימאי יוצא הדופן דיוויד לינץ' ערכו שלושת הסינמטקים הגדולים מפגשים בינו ובין תלמידי ובוגרי מגמות לקולנוע. ביום רביעי האחרון התקיים המפגש בסינמטק תל אביב שהיה צר מלהכיל את כל הקהל שרצה לבלות קצת זמן במחיצתו של אחד האנשים היותר מרתקים בתעשיית הקולנוע בימינו.

בניגוד למסיבת העיתונאים ההזויה משהו של לינץ' בתחילת השבוע, הפעם היה הבימאי משוחרר ומשתוקק לענות לשאלות הצעירים הנלהבים. במשך שעה וחצי לא הפסיקו הקולנוענים הצעירים להמטיר על לינץ' מכל הבא ליד. המדיטציה שלינץ' מטיף לה באדיקות כמעט ולא הוזכרה בכלל.

[*]

לינץ' ציין את פליני, בילי ווילדר ז'אק טאטי וקובריק כמקורות ההשראה הקולנועיים שלו ואת הסרט "שדרת סנסט" כחביב עליו ביותר.

מהספרות הוא במיוחד מחבב את קפקא ומעולם הציור הוא בעד העבודות של פרנסיס בייקון. לינץ' בכלל טוען כי ציור היא דרך מעולה לקבל השראה ורעיונות. רעיון טוב אצל לינץ' הוא הבסיס להכל, רעיון טוב מוביל לתסריט טוב ותסריט טוב מוביל לסרט טוב (כן ,לינץ' נשמע לפעמים כמו יודה).

לאחרונה צפה לינץ' בכל סרטיו מחדש יחד עם בנו בן ה 14. והוא סיפר שזה היה מאד מעניין לראות במיוחד את עבודותיו המוקדמת ולהבין כמה שהוא השתנה והתפתח במהלך השנים. לינץ' מתייחס לכל סרט שלו כאל ילד ומבחינתו "חולית" הוא הילד הרע שבחבורה. לפי לינץ' "חולית" היה כישלון מפואר וסרט שבמהלך הפקתו הוא סבל קשות, במיוחד לאור העובדה שלא היתה לו שליטה על המוצר המוגמר.

[*]

אפקט החלום בסרטיו מאפשר לו לשחק כל הזמן בין האמיתי ללא אמיתי. לינץ' מודע לעובדה שסרטיו לא תמיד מובנים לקהל וטוב לו עם זה. את חלומותיו שלו הוא לא מעביר לסרטים (הוא בדרך כלל לא זוכר מה הוא חלם).

לשאלתי בעניין המוסיקה בסרטיו והאם יהיה המשך ל"סימפוניה תעשייתית מספר אחד", הופעה מוסיקלית של ג'ולי קרוז שלינץ' ביים והפיק, ענה הבימאי כי המוסיקה מגיעה בדרך כלל בשלב מאוחר במכלול הפקת הסרט אך יש לה תפקיד מכריע ביצירת האווירה המתאימה. הוא ישמח לחזור ל"סימפוניה התעשייתית" פרויקט שהוא מאד נהנה להרים (ואני מוסיף, כל מה שג'ולי קרוז מופיעה בו שווה זהב).

הוא אוהב להיות מעורב טוטאלית בכל סרטיו ומבחינתו היה עושה את כל התפקידים על הסט, המעורבות שלו מאפשרת לו להיות עם יד על הדופק כל הזמן ולחוש את הסרט תוך כדי שהוא מתקדם. סט טוב בעיניו הוא סט ידידותי ורגוע, כזה שיאפשר לשחקנים לנבור עמוק בתוך עצמם ולהוציא את אותה הופעה עוצרת נשימה שהוא מחפש כל הזמן.

[*]

לינץ' יהיה מוכן לביים סרט פעולה או קומדיה אם יתאפשר לו. הוא לא פוסל שום דבר. לשאלה בדבר היות הסרט "סיפור פשוט" סרט "מיינסטרימי" ענה לינץ' כי דווקא סיפור פשוט הוא בעיניו אחד מהנועזים בסרטיו והוא הרגיש שהוא ממש ניסיוני וחדשני - במוסיקה, בהעמדת השחקנים ובצילום. לינץ' ציין את ריצ'ארד פרנסוות (שנפטר מאז) כאחד השחקנים המדהימים ביותר שהוא פגש, במיוחד בשל הכנות והיושר שלו.

לינץ' הסביר איך נולדה אשת בול העץ מ"טווין פיקס". מסתבר שהשחקנית היתה מחברות הצוות הותיקות של לינץ' והוא השתעשע בהפקת סדרת טלוויזיה שבה היא תגלם אישה שבעלה נפטר והיא שומרת את אפרו בתוך בול עץ קטן. הסדרה לא יצאה לפועל, אבל כשלינץ' ביים את "טווין פיקס" נראה לו מתאים ביותר להכניס תפקיד מוזר שכזה לסדרה והשאר הוא היסטוריה.

[*]

ללינץ' יש תחביבים רבים: הוא אוהב לעשות עבודות נגרות, לפסל, לצייר, לשיר ו..גם להעלות דברים באש (ועל זה נאמר "טווין פיקס-fire walk with me)

את הערב סיים לינץ' באיחולי בריאות ושלוות נפש לקהל וכעת לא נותר אלא לרוץ לספרייה הקרובה ולנסות להבין את "כביש אבוד", אולי הפעם זה יצליח.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2007
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט