חדשות קולנוע וסרטים

איש הנצח בבירת הצפון – ראיון עם כריסטופר למברט בפסטיבל חיפה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

במסגרת מסעות רון בארץ הקודש הגעתי הפעם לפסטיבל הסרטים בחיפה. הסיבה המרכזית להגעתי לפסטיבל הייתה נוכחותו של השחקן הצרפתי כריסטופר למברט שהגיע עם בת זוגתו, השחקנית (וכיום במאית) היפיפייה סופי מרסו שמציגה בפסטיבל את סרטה השני "הנעלמת מדוביל", מעין פילם נואר שבו היא ולמברט מככבים בתפקידים הראשיים.

למרות שמפגש עם הגברת מרסו (לצידי בתמונה למטה) לא היה בתוכניות המקוריות שלי, מצאתי את עצמי נשאב למסיבת העיתונאים שנערכה לה וללמברט בשגרירות הצרפתית בעיר. שאלתי את מרסו האם השימוש שנעשה בסרט בסממנים קולנועיים (כגון אובססיה של אחד הגיבורים לצלם בוידיאו) נובע מניסיונה כשחקנית וההשפעה שהייתה לעולם הקולנוע עליה. מרסו - שעד לאותו רגע הייתה מלכת הנינוחות - פצחה בנאום מרגש ובו סיפרה על ילדותה "הגנובה" על העובדה שמכיוון שהפכה לשחקנית בגיל צעיר, נשלל ממנה עולמה הפרטי והיא הפכה לנחלת הכלל.

[*]

לפי מרסו, גם הבחורה הצעירה שבסרט, שמצולמת נון סטופ בווידיאו, חשה שפרטיותה אבדה לבלי שוב והסיפור של אותה בחורה הוא בעצם הסיפור האישי שלה וגם אם הסרט אינו אוטוביוגרפי הרי יש בו בוודאי נגיעות אישיות מעולמה של מרסו.

הסרט של מרסו מצולם בין עיירת הנמל דוביל לעיר הקייט לה הוורה. לשאלתי בעניין ההחלטה על הצילום במקומות יפים אלו ענתה מרסו כי היא רצתה להציג את הניגוד בין עיר הנמל האפורה וקשת היום לבין עיר הנופש ההדורה. בעיני מרסו עיר הקיט היא דווקא המקום המחניק והמאיים ואילו עיר הנמל, על צוקיה וחופיה מסמלת את החופש ואת המרחבים הפתוחים.

[*]

אבל עזבו אתכם מפילם נוארים מתחכמים, אני נסעתי בשביל לורד גרייסטוק ("טרזן"), קונור מקלאוד ("איש הנצח") או אם תרצו "לורד ריידן" מ"מורטל קומבט" אני מתכוון לאיש עם הקול המחוספס והמבט העצבני - כריסטופר למברט.

למברט הוא מסוג השחקנים שאני מחבב, אותם כוכבי פעולה שחלק גדול מסרטיהם יוצאים ישר ל- DVD ונחשבים על גבול הטראש. אבל עם יד על הלב, מה תעדיפו לראות בשלוש בלילה את ג'וזף פיינס באיזו דרמה תקופתית או את מייקל דודיקוף מפליא מכות ב"נינג'ה האמריקאי". בשבילי מה שעושים למברט ודומיו הוא כיף טהור, קולנוע בלי התחכמויות וכזה שאני תמיד שמח לחזור אליו.

[*]

פגשתי את למברט (הבחור שבצד השמאלי של התמונה ששנראה נפלא לגילו, הוא בן 50) בגינה החיננית שליד הסינמטק החיפאי, הוא היה חביב ונינוח ורק גרם לי להעריך אותו יותר.

בחלק גדול מסרטיך, עושה רושם שאתה עצבני קשות. האם זהו חלק מאישיותך, או שאלו דרישות התפקידים?

ראשית כשחקן, אני תמיד מנסה לתעל את רגשותיי בצורה הטובה ביותר לדמות שאני מגלם. שנית, ההגדרה המדויקת לדמויות שהזכרת היא לא "עצבני וכועס" אלא "נחוש". תמיד ניסיתי לגלם את הדמות שלי בצורה שקטה, מה שנראה הרבה יותר מאיים מאשר אם הייתי צועק כל הזמן. לגבי המבט החודר שלי - אני קצר ראייה ולכן כמעט לא ראיתי דבר ונאלצתי לכווץ את העניים. תודה לאל (למברט צוחק) שסופי (מרסו), הסכימה שארכיב משקפיים בסרטנו המשותף.

[*]

בסרטו של ג'ון גלן משנת 2001 "the point men" גילמת סוכן ישראלי הרודף אחרי טרוריסט פלסטינאי, עד כמה אתה מעורב בכל מה שקורה אצלנו?

הייתי בישראל לפני כ - 14 שנים, את הסרט שהזכרת צילמנו בלוקסמבורג וחלק קטן מהסרט צולם בישראל. אני לא יודע הרבה על המצב הפוליטי באזור וראיתי את התפקיד יותר כדו קרב בין שני יריבים ולווא דווקא במישור הפוליטי, למדתי מושגים בסיסיים בטרמינולוגיה של האזור אבל לא הרבה מעבר לכך. במבט לאחור,הסרט היה מצליח יותר עם היה מביים אותו במאי יותר חדשני בדעותיו ולא ג'ון גלן, שביים בעיקר סרטי ג'יימס בונד (והביא את מרים ד'אבו כוכבת "the living daylight" לככב בסרט לצידי). בסך הכול אני נהניתי לעבוד על הסרט.

לפני כמה ימים יצא החמישי בסדרת סרטי "איש הנצח" וזו הפעם הראשונה שאתה לא משתתף בסרט בסדרה, מדוע?

מדובר בסרט דל תקציב שלדעתי היה לו גם תסריט לא משהו. אני היום במצב שאני יכול להיות בררן לגבי בחירת סרטים. הרגשתי שאחרי הסרט הרביעי בסדרה מיציתי אותה סופית - highlander: end game was end game for me!.

[*]

מה דעתך על מי שגילם את קונור בסדרת הטלוויזיה, אדריאן פול?

במקור הייתי אמור לגלם את קונור מקלאוד גם על המסך הקטן, אבל כשהתחילו לדבר על הסדרה, לא הרגשתי שאני רוצה לעבור לטלוויזיה. אדריאן הוא בחירה מצוינת לדעתי - הוא יודע אומנויות לחימה, הוא נראה מצוין והוא הצליח להעביר היטב לקהל הצופים את הדמות המורכבת לדעתי של "איש הנצח".

חלק לא מועט של סרטיך היו מאתגרים גופנית,האם אתה שומר על כושר ?

אני מאמן בקביעות בחדר כושר, אבל לא באופן אובססיבי. בחלק מסרטיי עשיתי גם חלק מהפעלולים ואני בכלל טיפוס שאוהב פעילות פיזית.


[*]

לסרט "איש הנצח" לקחת שיעורי סיף במשך כמה חודשים, בחלק מסרטיך אתה מפגין תנועות קרטה. האם אתה מיומן באומניות לחימה?

התאמנתי קצת בג'ודו ואני מסייף עדיין פה ושם אבל לצערי אני לא עוסק באומניות לחימה באופן קבוע.את הקרבות מבצעים הכפילים המיומנים שלי .

יש שמועות שעומד לצאת "מורטל קומבט 3" ואתה אמור להשתתף בו

אכן, אני והמפיקים מדברים כבר כמה שנים שאחזור לגלם את דמותו של לורד ריידן ב"מורטל קומבט" חדש. הסרט הראשון היה פשוט כיף. אני מרים את היד ויוצאים ממנה ברקים....אהבתי גם את עולמו החזותי של הבימאי פול אנדרסון ("הנוסע השמיני נגד הטורף") שכמו ראסל מלקיהי (איש הנצח) השכיל ליצור עולם עם דימוים חזותיים מדהימים ועם אווירה מיוחדת.לי ולאנדרסון היה קליק ואחת הסיבות שלא הייתי מעוניין לככב בסרט ההמשך היא העובדה שהוא לא היה הבימאי (חוץ מזה התסריט נראה לי לא מעניין). בכלל הייתה הרגשה מאד שמחה בקרב כל הצוות ולמרות שמדובר בסרט שמבוסס על משחק וידיאו הייתה הרגשה שהצלחנו להעביר לקולנוע משהו מעבר למשחק.

[*]

בעבר אמרת ש"בעצם אני שחקן של סרטי פעולה ופנטזיה" האם גם היום אתה חושב כך?

ממש לא! בשנים האחרונות אני מגלה את הצד הדרמתי שלי. אני היום מחפש פרויקטים שיאפשרו לי להפגין מנעד רחב של רגשות ממש כמו הסרט שמוצג כאן בפסטיבל. לשמחתי הפרויקטים האחרונים שלי כוללים בעיקר תפקידי אופי ואני ממש נהנה לא להרביץ לשם שינוי.

אתה כיום שחקן, מפיק, בעל מסעדות וגם יקב, האם תמשיך להתרכז במשחק?

בוודאי! אני עדיין הכי נהנה ממשחק, רק עכשיו חזרתי מאפריקה שם צילמתי סרט ובקרוב יצא סרט צרפתי חדש שלי. בראש ובראשונה אני שחקן ואשחק כל עוד יש לי כוח!

זהו זה, למברט פנה לראיון נוסף ואני דמיינתי אותו נאבק עם קלנסי בראון על גגות העיר ואומר בקול חלוד there can be only one!
תגובותהוסף תגובה
1כתבה נהדרת, לדעתי כ. למברט הוא לא שחקן שראוי לציון ועם זאת הראיון מרתק. ניר (34) | 15/10/2007 21:53:00
 
חיפוש בארכיון 2007
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט