חדשות קולנוע וסרטים

לכבוד הבחירות: מהם מצעי המפלגות בתחום התרבות, הקולנוע והטלוויזיה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יום הבחירות הגיע, ובין כל הסוגיות הבוערות אותנו גם מעניין מה מציעות המפלגות בתחום התרבות, בדגש על תחום הקולנוע והטלוויזיה. איגדנו עבורכם את המצעים השונים של המפלגות בתחום זה - אלו מפלגות מבטיחה להילחם בחוק "נאמנות בתרבות", מי מבטיחים להגדיל את סכומי התמיכה בחוק הקולנוע, איזו מפלגה טוענת כי על האמן לממן את פעילותו התרבותית מכספו או מתרומות ולאלו מפלגות אין כלל התייחסות לתחום התרבות במצע שלהן או כלל אין מצע?
כחול-לבן

המפלגה מאמינה כי יצירה תרבותית מגוונת ועשירה היא נכס צאן ברזל חברתי וחלק חיוני מקידום מעמדה של ישראל בעולם. תפקידה של הממשלה הוא לסייע לתרבות ולעזור לה לשגשג, ואסור לשלטון להתערב בתוכני התרבות ולנסות להכפיף אותם לרצונו.

יעדי המפלגה בתחום התרבות:

קידום תרבות מגוונת וחופש יצירה מתוך הכרה בחשיבות התרבות לקידום השיח והחשיבה בחברה הישראלית. הגדלת התמיכה באומנים ובמוסדות התרבות ודאגה לייצוג של רפרטואר מגוון ותמיכה באופן מיוחד בפריפריה. מיסוד הסיוע להפצתה בחו"ל של התרבות הישראלית, המשמשת כשגרירה מעולה של ישראל. תמיכה בשידור הציבורי שיהיה חופשי, דעתני ואיכותי. תמיכה בקולנוע ישראלי חופשי, ער ותוסס והגדלת סכומי התמיכה הקבועים בחוק הקולנוע.

הליכוד

אין מצע. שרת התרבות מירי רגב ניסתה לקדם את חוק נאמנות בתרבות שנגנז בסופו של דבר, לפיו השרה תוכל לבטל תקציב תמיכות או לקצץ את חלקו עבור מוסדות תרבות ואמנות ש"פועלים נגד עקרונות המדינה", בהם אופייה היהודי או הדמוקרטי של מדינת ישראל.

העבודה

התרבות הישראלית מהווה בעת ובעונה אחת מקום מפגש של הקולות השונים בחברה הישראלית וגורם מעורר שיח, חשיבה וביקורת עצמית. טיפוחה של התרבות הישראלית ברמה הקהילתית והלאומית, הנגשתה לציבור הרחב ושמירתה מפני התערבות פוליטית דורסנית חיוניים לחיזוקה של החברה הישראלית כחברה דמוקרטית ופתוחה, אשר מממשת גם את החזון הציוני בדבר תחייתו התרבותית של העם היהודי בארצו.

יעדי המפלגה בתחום התרבות:

עצירת כל ניסיון נוסף לקידום חוק “נאמנות בתרבות”, הבטחת חופש היצירה והביטוי האומנותי בישראל ומניעת התערבות פוליטית לא ראויה במוסדות התרבות, בתכני יצירתם ובתקצובם. קידום התרבות הישראלית על מגוון מופעיה וביטוייה כביטוי מרכזי לרוחה של החברה הישראלית ולריבוי פניה וקולותיה. הגברת הנגישות של אזרחי ותושבי המדינה למוסדות התרבות ולמוזיאונים ולאירועי ולתכני תרבות מתחומי הספרות, המוזיקה, התיאטרון, המחול והקולנוע והבטחת חוסנם של מוסדות אלו באמצעות הגדלה ניכרת של התמיכה הממשלתית בהם, תוך מתן סיוע מיוחד למוסדות התרבות הפועלים בפריפריה.

שימור המורשת התרבותית של החברה הישראלית לדורותיה בתחומים השונים באמצעות השקעת משאבים ייעודית לתחום זה. חיזוק ההשקעה של גופי שידור מסחריים וציבוריים בסוגת עילית ובפיתוח הפקות מקור, תוך התקשרות עם יוצרים וגופי יצירה ותרבות עצמאיים. הבטחת תגמול ראוי ליוצרים ולמבצעים עבור יצירתם והשימוש בה והקמת קרן לתמיכה ממשלתית בסופרים, משוררים, אמנים ויוצרים, בתיאום עם הארגונים היציגים בתחום התרבות והאומנות.

[*] הימין החדש

נקדם את הנגישות במרחבים ובמקומות ציבוריים על-מנת ליצור חיי פנאי ותרבות לכל. התרבות היהודית על כל מרכיביה - התנ"ך, התלמוד, האגדה, ספרות המחשבה וההלכה, השירה והספרות העברית - כולם ימשיכו להוות בסיס והשראה למרחב השיח הישראלי ולחיבור בין מרכיבי החברה.

זהות

'זהות' מתנגדת להתערבות ממשלתית בנושא התרבות. על האמן לממן את פעילותו התרבותית מכספו או בעזרת תרומות. בנוסף, 'זהות' תאפשר לרשויות המקומיות להטיל מס רשות עבור מימון פעילות תרבותית. למשל, הרשות המקומית תוכל למכור כרטיסים מסובסדים רק למשלמי מס הרשות. לפי מודל זה, אין אזרח שייאלץ לשלם עבור מופע או עבור כל אירוע תרבותי אחר שהוא אינו מזדהה עמו. זהות' תסגור את משרד התרבות בהדרגה.

מרצ

על המדינה מוטלת האחריות לפיתוח התרבות ולעידוד יצירה מקורית, חופשית ובלתי תלויה בממסד, ומחובתה להגן על יוצרים ואמנים שתורמים לתרבות.

יעדי המפלגה בתחום התרבות:

מניעת חקיקת חוק ”נאמנות בתרבות". הגדלה משמעותית של התקציב המופנה לתחום התרבות, במטרה להתקרב לסטנדרט המקובל במדינות המערב (אחוז מתקציב המדינה בהתאם להמלצת אונסק“ו( . הקמת רשות לאומית לאמנות ותרבות. הגנה על זכויותיהם של אמנים לחופש ביטוי והבעת דעה, בלא הגבלות צנזורה פוליטיות או דתיות. חקיקת חוק זכויות יוצרים חדש שיעניק ליוצרים הגנה על קניינם הרוחני וקבלת תמלוגים הולמים. החוק יבטל את האפשרות להפקיע מידי היוצרים את הזכויות ביצירה שהוזמנה. הגברת הסיוע הציבורי למוסדות ויוצרים בתחום התרבות והאמנות, לרבות קבוצות לא ממוסדות, ומניעת הפגיעה בתקצוב לתעשיית הקולנוע בהתאם לחוק הקולנוע. מתן שוויון מלא בהקצאה ליצירה הערבית והדרוזית והקצאת מקום ראוי ליצירה בשפה הערבית. הקמת ערוץ טלוויזיה מסחרי בערבית. הקמת מועצה ציבורית עליונה לתמיכה באמנים ובעשייה האמנותית בכל הארץ, אשר תיתן ביטוי למורשת התרבותית של העדות השונות ותעודד יצירה. גיוון והנגשת התרבות בדגש על קידום יצירה בפריפריה החברתית והגיאוגרפית.

[*]

כולנו – מצע כולנו אינו מתייחס לתחום התרבות. מהמפלגה נמסר כי הם מתנגדים לצמצום חופש הביטוי בתחום התרבות ובעד מימון מוסדות תרבות ע"פ קריטריונים שווים ואחידים.
חד"ש

הגדלה משמעותית של התקציבים הממשלתיים למוסדות התרבות; העלאת תקציב התרבות לאחוז אחד מתקציב המדינה; חיזוק וקידום מעמדם של היוצרים והרחבת התמיכה ביצירה הישראלית המקורית בשפות השונות; עידוד הפקות מקור בתיאטרון ובקולנוע; ביצוע חוק הקולנוע; עידוד התאגדות אנשי קולנוע וטלוויזיה, במטרה להבטיח להם תנאים סוציאליים וקידום חקיקה שתגן על זכויותיהם; ערוץ 1, כערוץ ממלכתי, יטפח תרבות דיון והפקות מקור באיכות גבוהה, תוך ייצוג הולם של כל מגוון התרבויות הקיים בישראל והפסקת ההתעלמות מהציבור הערבי.

רע"מ-בל"ד – מתנגדת לכל התערבות פוליטית בתרבות.

גשר – אין סעיפי תרבות במצע. לוי אמרה בעבר שתומכת בחיזוק עצמאותו של עולם התרבות והשגת מגוון רב תרבותי באמצעות חלקים שלא זכו לייצוג ראוי.

ישראל ביתנו – המצע אינו כולל סעיפים הנוגעים לתרבות.

איחוד מפלגות הימין, יהדות התורה, ש"ס – אין מצע
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט