הוליווד מתחלקת לשניים – שחקנים שקיבלו אוסקר ושחקנים שעדיין לא קיבלו את הפרס הנחשק ומייחלים לו בכל מאודם. מיותר לציין שהשחקנים, שטופי האגו מטבעם, שעדיין לא קיבלו את הפרס, חותרים אליו בכל מרצם. בפרוייקט מיוחד זה מצפות לנו עוד כמה וכמה רשימות, אבל קודם, בואו נראה למי מהשחקנים מגיע לקבל את הפרס ראשון:
גלן קלוז
[*]
ראינו אותה החודש כשעלה סרטה, "אלברט נובס", לבושה כגבר, על תפקיד זה הייתה מועמדת לפרס האוסקר. אבל השיא של השחקנית, שעד היום הייתה מועמדת ל – 6 פרסי אוסקר! ועדיין בלי זכייה, מבחינתה של הוליווד היה אי שם בשנות ה – 80 עם סרטה, "יחסים מסוכנים". בשנים אלו הייתה מועמדת 5 פעמים ולא בכדי הושוותה לא מעט פעמים לשחקנית המתחרה לה, מריל סטריפ, שזכתה לתואר המאמי ההוליוודי עוד הרבה קודם. משהו אצל קלוז פשוט לא מצליח להיכנס למשבצת וחבל. במקום להיות המאמי, היא הפכה לאאוטסיידרית חריפה, כאשר קיבלה משבצת של כבוד דווקא בטלויזיה, עם סדרתה המעולה "נזקים". "אלברט נובס" שהיה אמור להיות קרש המקפצה שלה לעולם הפרסים, נטמן כעוד אחד מהנסיונות הלא מוצלחים שלה לקבל את הפרס.
ג'וליאן מור
[*]
אולי מכל שחקניות הוליווד, ג'וליאן מור היא אחת ההחמצות הכי גדולות. מור עושה כמעט הכל ולא מפסיקה לעשות – מתפקידים איזוטריים ועד שוברי קופות גדולים - סרטים איכותיים ולכל המשפחה – נראה שמור פשוט לא מצליחה לקבל את הפרס הנחשק. תפקידיה האיכותיים האחרונים בסרטים כמו "השעות", לצד מריל סטריפ וניקול קידמן ו"סינגל מן" לצד קולין פירת' (שקיבל את הפרס על תפקידו ב"נאום המלך"), שם שיחקה בתפקיד כה קטן הצליחה להעביר כל כך הרבה ולאחרונה עשתה זאת גם לצד אנט בנינג בסרט "הילדים בסדר". מור, מסתבר היא יותר מבסדר, אבל הוליווד כנראה מעדיפה שחקנים אהודים ולהפוך אותם לאהודים עוד יותר. או מנגד, לקחת שחקנים מתחילים ולהעניק להם את הפרס – מה שמביא יותר רייטינג בזמן הזכייה – או כמו שמריל סטריפ אמרה בזכייתה האחרונה - "שמעתי חצי מאמריקה אומרת: לא היא! שוב..."
ליאונרדו דיקפריו
[*]
מאז הופרד מקייט וינסלט בשנת 1997 ומ"טיטניק", נראה שליאונרדו דיקפריו, עשה אולי כמעט הכל כדי לקבל את הפסלון הנחשק ואת הכבוד מהוליווד, שלא כיבדה אותו ואת וינסלט בזכייה במשחק ב"טיטניק". עבור דיקפריו, זה לא היה קל - עם כישלונות כמו "החוף" וסרטים נוספים – שמו עד היום הולך לפניו בכל מקום – חוץ מאולם קודאק שבלוס אנג'לס. אז אם כן, מה צריך היפיוף ההוליוודי כדי להפוך למאמי ההוליוודי הרשמי? נראה שהוא דווקא עושה לא מעט – בסרטיו האחרונים של דיקפריו, "ג'יי אדגר" (שקיבל התעלמות מוחלטת מהאקדמיה האמריקאית) ובקרוב ייצא אלינו "גטסבי הגדול" בכיכובו, מנסה דיקפריו להיכנס דווקא למלודרמות שיבליטו את צדדיו החזקים, יותר מאשר סרטי המלחמה אליהם נכנס קודם. אנו מחזיקים לו אצבעות.