חדשות קולנוע וסרטים

דוב שבאת: הדובים האהובים בקולנוע

דוב שבאת: הדובים האהובים בקולנוע
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מפנדות, דרך דובי קוטב ועד דובי גריזלי, בני האדם תמיד הוקסמו מהיונקים המיוחדים האלה. ככאלה, לא צריך להפתיע שדובים מצאו להם מקום בולט בתרבות. בין אם הם מוצגים כטורפים מסוכנים או כקריקטורות מאושרות, הסרטים תמיד אהבו דוב טוב. לכבוד "חומר דוב" ו"פו הדוב: דם ודבש" שמוצגים כעת בקולנוע, ריכזנו רשימה של הדובים האהובים שעיטרו את המסך הגדול
פו הדוב

עברה כמעט מאה מאז שא.א. מילן הציג לעולם את הדוב הזה, שהקסים מאז דורות של ילדים שמקווים להרפתקה ביער. פו הוא אדיב, נאמן ומאבד שליטה בכל מה שקשור לדבש. מעיבודי האנימציה הרבים של דיסני ועד לסרט ייחודי יותר כמו הסרט הביוגרפי "להתראות כריסטופר רובין" מ-2017, פו צבר מספר מרשים של אזכורים כולל בסרט האימה המושמץ שמוקרן כעת בקולנוע "פו הדוב: דם ודבש".

ילדים ומבוגרים נוסטלגיים כאחד ממשיכים לצפות בסיפורים הקשורים לדוב הצהוב, ומי יכול להאשים אותם? החולצה האדומה ללא המכנסיים, עולם הפנטזיה הבריא של היער וההרפתקאות עם הדמויות הנהדרות. פו הדוב הוא באמת דמות יחידה במינה, ובין אם נתקלתם בו לראשונה על המסך הגדול או על הדף המודפס, אין ספק שהוא נשאר אתכם. למרות שפו תמיד טען שהוא "דוב בעל מוח קטן מאוד", הוא דווקא עשוי להיות החכם מכולם. הוא שמח מהדברים הפשוטים – ימים בהירים, חלומות מתוקים וטיולים ארוכים ביער עם חברים. זה מה שעושה אותו לאחד הדובים האהובים אי פעם.

פדינגטון

פדינגטון הוא כל כך מתוק שקשה שלא להתאהב בו. כזן אינטליגנטי של דוב מהג'ונגלים של פרו, הוא ניצוץ זוהר בתקופה אפלה זו. פדינגטון חסר אנוכיות ואוהב לאהוב. הוא נעשה מקסים במיוחד עם הכובע האדום והמעיל הכחול שלו. פדינגטון שואף לעשות כמיטב יכולתו בכל התרחישים: הוא מתנצל כשהוא עושה טעויות והוא עובד קשה כדי לשפר את עצמו מיום ליום.

אין ספק, אלו תכונות שכולנו יכולים לשאוף אליהן בחיים, וזו אחת הסיבות שסרטיו הצליחו כל כך ברחבי העולם. זה גם השילוב של הביצועים הווקאליים הפנומנליים של בן וישו וצוות הכוכבים. לא משנה מה הנוסחה הסודית לפופולריות של פדינגטון, משהו שם עבד. פדינגטון הפך לא רק לחלק בלתי נפרד מההיסטוריה הספרותית של ילדים – אלא גם לכוכב הוליוודי ואפילו זכה להתארח בקליפ בלתי נשכח לצד המלכה המנוחה אליזבת.



באלו מ"ספר הג'ונגל"

האם אי פעם היה דוב חברותי יותר (אם כי מעט מושחת) ובעל נטייה מוזיקלית טובה יותר מאשר באלו? הוא מתיידד עם מוגלי ולוקח אותו תחת חסותו כשגור האדם עוזב את בגירה הנמר השחור. יהיה קשה להשאיר את הדוב שנתן לנו את השיר "מה שטוב לדוב" מחוץ לרשימה הזו. השיר עצמו הוא מהגדולים מתקופת האנימציה הקלאסית של דיסני.

לאורך הסרט, באלו דוגל בנמנומים ממושכים, ארוחות מלאות ושאיפה לחיות את החיים הטובים בעיניו - עקרונות שהוא מקנה למוגלי הצעיר בשלב מוקדם. עם זאת, הגישה העצלנית הזו לא מונעת מבאלו לנקוט בפעולות לטובת מוגלי כשיש בהן צורך: מהארמון המתפורר של המלך לואי ועד לעימות האחרון שלו עם הטיגריס האימתני שירחן - באלו מוכיח את עצמו כחבר אמיתי שלא חושב פעמיים לפני שהוא מזנק לסכנה. טד

הוא לא דוב אכזרי אבל הוא גם לא הדוב הכי חביב או מתחשב, למרות שהוא קם לתחייה בקסם של משאלת ילד וכוכב נופל – טד הוא אחד הדובים (והיצורים) הגסים והוולגריים שנראו על המסך הגדול. הוא מדובב על ידי סת' מקפרלן, חובב בירה ונשים ומדבר מלוכלך בכל הזדמנות. אם אתם מעריצים של האופי הקומי של טד, אז יש לכם מזל, כי סדרת פריקוול של "טד" כבר בדרך ל-Peacock. מקפרלן עצמו הודיע שהצילומים נסגרו בנובמבר 2022, מה שאומר שטד ימשיך לחיות ולהנציח את מקומו בתרבות. לפרטים נוספים על הפקת הסרט "טד" ומאחורי הקלעים שלו – לחצו כאן



פו מ"קונג פו פנדה"

פו מסרטי "קונג פו פנדה" הוא דוב למופת שמתחיל כאנדרדוג כמו רוקי בלבואה ולא רק עולה על הציפיות, אלא גם מתיידד עם כולם בזכות כישוריו הקולינריים והקסם האישי שלו. בנוסף, הוא מביס לוחם קונג פו מרושע בשם טאי לונג, מה שהופך אותו לגיבור. פו אף פעם לא מאבד את הכבוד לחיים הפשוטים שחי קודם לכן, והכבוד הזה נותן לו עוד סיבה להילחם כשהקרובים לו מאוימים. הוא מצחיק, חביב, והסרטים שלו הכניסו כמעט 2 מיליארד דולר ברחבי העולם, מה שהופך אותו לאחד מהדובים הקולנועיים המצליחים בכל הזמנים. כמובן שבהתחשב באופי הרוחני שלו, סביר להניח שלפו לא היה אכפת מדברים חומריים כמו כמה כרטיסים נמכרו לסרטים שלו.

הדובה מ"האיש שנולד מחדש"

לפעמים, רגע נוצץ אחד באור הזרקורים הוא כל מה שאתה צריך כדי לבסס את עצמך בפנתיאון ההיסטוריה הקולנועית לנצח. הרבה מאיתנו היו רוצים לככב בסצנה עם לאונרדו דיקפריו, אבל הדובה הזו לקחה את זה רחוק מדי. הסצנה של דובת הגריזלי היא אדירה ואכזרית: הדובה מטלטלת את יו גלאס (דיקפריו) המתייסר כאילו היה בובת סמרטוטים, והופכת את גיבור הסרט לחצי מת. כל זאת עד שגלאס דוקר את הדובה בפניה, ואז כל מה שאנחנו מרגישים הוא הקלה.

כיום, "האיש שנולד מחדש" זכור בעיקר כסרט שהעניק סוף סוף אוסקר לדיקפריו. עם זאת, האמן הצעיר מ"טיטאניק" הוא אינו כוכב הסצנה המפורסמת ביותר של הסרט. בוודאי שהיו סצנות של התקפות דובים בסרטים לפני "האיש שנולד מחדש", אך הבימוי המקצועי של אלחנדרו גונסלס איניאריטו וכמה אפקטים מיוחדים יוצאי דופן בסרט מ-2015, הם אשר סיפקו לדובה את המעמד היוקרתי.

פוזי מ"החבובות"

הדוב הזה הוכיח את הפופולריות שלו במהלך השנים, אבל ההרפתקה הראשונה של פוזי על המסך הגדול הייתה סרט "החבובות" מ-1979. פוזי (בדיבובו של פרנק אוז) הוא סטנדאפיסט כושל שעובד במסעדה, עד שהוא פוגש את קרמיט הצפרדע ויוצא איתו לדרך להוליווד. דרכיהם מצטלבות עם כל הדמויות המוכרות, כולל גונזו ומיס פיגי, שהופכת את פוזי במהירות לגלגל חמישי. קרמיט ומיס פיגי הם אולי החבובות המפורסמות ביותר כיום, אבל פוזי הדוב היה לצידם ממש בכל צעד.

לוטסו מסרטי "צעצוע של סיפור"

אל תלכו שולל על ידי המבט המזמין והמראה הוורוד והנקי. לוטסו, "הדוב המחבק", שדובב על ידי נד ביטי, הוא דמות מורכבת של נבל, שטראומה מבעליו בעבר מזינה את הרעב שלו למרר את החיים לצעצועים טובים בכל מקום. עם חיוך שסוחט את הדאגות שלך ומסתיר צביעות ורוע לב, לוטסו מחבל בתכניות של באז וחבורתו, וניצב כסמל עצוב להתפתחות צעצוע שהשתבשה. ההתנהגות הקרירה, השלווה והזדונית שלו הפכה אותו לאנטגוניסט מפחיד עבור כל ילד שצפה בו.



קודה מ"אחי הדוב"

תחילת שנות ה-2000 הייתה תקופה מוזרה עבור אולפני האנימציה של וולט דיסני. אחרי שורה של להיטים בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90 האולפן נכנס לשלב ניסיוני יותר. ואז פתאום ב-2003 הגיע "אחי הדוב", שהחזיר את הצופים לעולם הימים הראשונים של דיסני – היערות ובעלי החיים השוכנים שם.

לאחר שצייד צעיר בשם קינאי הורג דובה כנקמה על מות אחיו, רוחו של אחיו הופכת את קינאי לדוב גריזלי על מנת לתקן מה שעשה. המסע שלו לחזור לצורת אדם מקרב אותו לקודה, גור הדובה שהרג. אחוותם המתפתחת מעניקה לסרט את הכותרת שלו ומשמשת כגרעין הרגשי של הסיפור. למרות הדוב החמוד והמרגש, הסרט זכה לביקורות בינוניות, אבל לפעמים דוב אחד חביב יכול להספיק.

טדי מ"אינטליגנציה מלאכותית"

טדי הוא דמות נהדרת בשיתוף הפעולה החלומי של סטיבן ספילברג וסטנלי קובריק. רובוט המחמד טדי הופך לאיש סודו האמיתי היחיד של דיוויד (היילי ג'ואל אוסמנט), אנדרואיד דמוי ילד עם אמפתיה מובנית. הקשר החזק של טדי עם דיוויד נובע מכך ששניהם ננטשים על ידי אמא (פרנסס אוקונור) שחייבת לבחור בין שני הבנים שלה. טדי נמצא בסביבה בכל הרפתקאות הסרט, מקרקס מפחיד ואלים של רובוטים מתפרקים ועד ביקור משמעותי בו טדי מצפה לגורלו העצוב: לפגוש את אמו בפעם האחרונה.

עוד נקודה מעניינת לגבי טדי זה שהוא באמת רובוט קטן ומתוחכם שבנו לטובת הסרט. לטובת בניית הרובוט נדרשו מעל מאה אמנים וטכנאים, שהעניקו לו בסופו של דבר הופעה מגוונת ומשכנעת. סטן ווינסטון, שהיה אחראי על האפקטים ובניית הרובוטים בסרט, אמר שלמרות גודלו – טדי מתוחכם ומורכב יותר מהדינוזאורים שעליהם עבד בסרט "פארק היורה".
נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ליאונרדו דיקפריו
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט