חדשות קולנוע וסרטים

איך אנחנו מחכים לזה: הסרטים המצופים של 2023 - חלק א'

איך אנחנו מחכים לזה: הסרטים המצופים של 2023 - חלק א'
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בין ים הרימייקים והסיקוולים שיציפו אותנו השנה, יש לא מעט סרטים מסקרנים במיוחד. חלקם, תאמינו או לא, סרטים מקוריים של כמה מהיוצרים הגדולים בעולם. בחלק הראשון של הכתבה הסרטים: "מאסטרו" בבימויו של בראדלי קופר, "איך אתה חי" של הייאו מיאזאקי, "רוצחי פרח הירח" של מרטין סקורסזה בכיכובם של דיקפריו ודה נירו, "אופנהיימר" של כריסטופר נולאן, "וונקה" בכיכובו של טימותי שאלאמה, "ברבי" של גרטה גרוויג ו"הרוצח" של דיוויד פינצ'ר
תאמינו או לא, עד שנת 2020 וב-30 השנים שקדמו לה, כמות מכירת הכרטיסים לקולנוע הייתה עקבית למדי. תקופת הקורונה שינתה ללא היכר את הרגלי הצריכה והצפייה שלנו, כאשר מיד אחריה שוברי הקופות עשו סיבוב קצר בבתי הקולנוע ומיד נשלחו לשירותי הסטרימינג לצפייה ביתית. דווקא בשנת 2022, כשחשבו שהמדיום הקולנועי מתחיל לאבד את הצרכנים שלו, באו שוברי קופות כמו "אהבה בשחקים: מאווריק" ו"אווטאר: דרכם של המים", אשר התמקמו בצמרת הסרטים הרווחיים בהיסטוריה והוכיחו שכוחו של המסך הגדול עדיין במותניו ושנת 2023 בהחלט מסומנת כשנה שתחזיר את הצופים לבתי הקולנוע בהמוניהם.

בשנה הקרובה נזכה לרימייקים לייב-אקשן של דיסני ל"פיטר פן וונדי" ול"בת הים הקטנה" ולחידוש של "הטירה המכושפת". בנוסף נקבל שלל המשכונים כמו "ג'ון וויק 4", "קריד 3", "צעקה 6", "שומרי הגלקסיה 3", "אקוומן והממלכה האבודה", "מהיר ועצבני 10", "קפטן מארוול 2", "משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון", "משחקי הרעב: בלדה לנחשים וציפורי שיר", "אנטמן והצרעה: קוואנטומניה" (בסרט שיפתח את השלב החמישי ביקום הסינמטי של מארוול), "שהאזאם! זעם האלים", "מכסחי השדים: החיים שאחרי 2" ו"רובוטריקים: עליית החיות". חובבי האימה יקבלו רימייק לקלאסיקת האימה "מגרש השדים", חובבי פיקסאר יקבלו את "אלמנטלי" שיעסוק ביסודות מים ואש, אוהבי הנוסטלגיה יזכו לראות סרט אנימציה מעולמם של האחים סופר מריו ואילו מעריצי גיבורי העל יקבלו את סרט הסולו הראשון של "הפלאש" תוצרת די.סי. אך עם כל הכבוד לכל הרימייקים, פריקוולים וסיקוולים שלבטח יישברו קופות, אלה הם 15 הסרטים שלהם אנחנו הכי מצפים בשנת 2023.

מאסטרו

לא מדובר בעיבוד הצרפתי ל"הערת שוליים" שמציג בימים אלו בקולנוע, אלא בסרטו השני כבמאי של בראדלי קופר כ-5 שנים לאחר ההצלחה הגדולה של סרט הבכורה שלו "כוכב נולד". הסרט יעקוב אחר הביוגרפיה של המלחין והמנצח המפורסם לאונרד ברנשטיין ("סיפור הפרברים") ויתמקד בעיקר בסיפור האהבה המורכב שלו עם אשתו השחקנית פליסיה מונטאלגרה וביחסיו עם שלושת ילדיו.

קופר גם יגלם את המלחין הנודע, את פליסיה תגלם השחקנית קארי מאליגן ("לחנך את ג'ני") ואת צוות השחקנים ישלימו ג'רמי סטרונג, מאיה הוק, מאט בומר ושרה סילברמן. הסרט יופק על ידי מרטין סקורסזה, סטיבן שפילברג וטוד פיליפס ואת התסריט כתב קופר יחד עם ג'וש סינגרן ("ספוטלייט"). הסרט מיועד לעלות ישירות לנטפליקס ועל פי שמות היוצרים המעורבים בו, לא נתפלא אם יככב בטקסי הפרסים לכשייצא.

. איך אתה חי

התרגשות עצומה בקרב מעריצי האנימה נרשמה כאשר סטודיו ג'יבלי הכריז לאחרונה על חזרה מפרישה של הקולנוען האגדי הייאו מיאזאקי שיביים את הפרויקט האחרון שלו, שייקרא "איך אתה חי". הסרט מבוסס על ספרו של קנזאבורו יושינו משנת 1937 באותו השם, המספר את סיפורו של ילד בן 15 כשהוא יוצא לאחר מות אביו, למסע לגילוי עצמי, צמיחה רוחנית ומשמעות החיים, בעקבות עצותיו של דודו הנמסרות לו דרך יומן. בסטודיו הסבירו את חזרתו של מיאזאקי מפרישה, בכך שבער בו ליצור את הסרט הספציפי הזה למען נכדו ואנחנו רק יכולים לברך על ההחלטה הזו.

רוצחי פרח הירח

לראשונה בקריירה הענפה שלו, מרטין סקורסזה יביים מערבון. מדובר בעיבוד לספרו עטור השבחים של דייוויד גראן משנת 2017 "רוצחי פרח הירח: רציחות האוסייג' ולידת ה-FBI", שבמרכזו סדרת רציחות של אנשי שבט האוסייג' באוקלהומה בראשית שנות ה-20 - לאחר שהתגלו מרבצי נפט גדולים מתחת לאדמתם וחקירת הרציחות על ידי ה-FBI. לפרויקט המסקרן הזה, סקורסזה הביא את שני חבריו הטובים גדושי שיתופי הפעולה עימו - רוברט דה נירו ולאונרדו דיקפריו שיככבו לראשונה זה לצד זה בסרט של הבמאי הגדול ולצידם נוכל לראות את ג'סי פלמונס, לילי גלדסטון, ג'ון לית'גו וברנדן פרייזר שממשיך את הקאמבק המסקרן שלו.



אופנהיימר

כאשר כריסטופר נולאן מוציא סרט חדש, מדובר לרוב באירוע קולנועי שיוצר ציפייה, אולם סרטו הקודם והמבלבל "טנט" משנת 2020 התקבל בביקורות מעורבות - הן על ידי המבקרים והן על ידי הצופים והמעריצים האדוקים של הבמאי. לכן מעניינת מאוד הבחירה של נולאן לשנות כיוון מז'אנר המדע בדיוני וליצור הפעם סרט ביוגרפי אודות ג'וליוס רוברט אופנהיימר, הפיזיקאי היהודי-אמריקאי, שבזמן מלחמת העולם השנייה עמד בראש פרויקט פיתוח הנשק הגרעיני ונחשב ל"אבי פצצת האטום". קיליאן מרפי, ששיתף פעולה עם נולאן כשחקן משנה בטרילוגיית "האביר האפל" ובסרטים "התחלה" ו"דנקרק" יככב הפעם בתפקיד הראשי ואליו תצטרף סוללת כוכבים דוגמת אמילי בלאנט, רוברט דאוני ג'וניור, מאט דיימון, רמי מאלק, פלורנס פיו, בני ספדי, ג'וש הארטנט וקנת בראנה.

וונקה

זו הגרסה השלישית שתצא לסיפור אודות מפעל השוקולד של וילי וונקה שכתב בשנת 1964 הסופר רואלד דאל, לאחר גרסתו של מל סטיוארט (1971) וגרסתו של טים ברטון (2005). פול קינג (סרטי "פדינגטון") מביים ושותף בכתיבת הפריקוול לסיפור הילדים הפופולרי וצפוי כי גרסתו תהיה פחות אפלה משל ברטון. טימותי שאלאמה ("חולית"), שמופיע כמעט בכל מקום לאחרונה, יגלם את וונקה בשנותיו הראשונות לפני שחי את החלום כיצרן הממתקים המפורסם ביותר בעולם.

ברבי

גרסת לייב-אקשן סוריאליסטית אודות הבובה המפורסמת, זה בהחלט רעיון מעט תמוה וביזארי שלא אמור להעלות את הציפיות שלנו, אולם צוות היוצרים והשחקנים הקשורים לפרויקט בהחלט הופכים אותו למסקרן. את הסרט תביים גרטה גרוויג ("ליידי בירד", "נשים קטנות") ואת התסריט היא כותבת במשותף עם נואה באומבך ("חיים בין השורות", "סיפור נישואים"). את ברבי תגלם מרגו רובי, את קן מושא אהבתה יגלם ראיין גוסלינג וגם הלן מירן, וויל פארל, קייט מקינון ומייקל סרה יכבדו בהשתתפותם. סרט עם פוטנציאל להיות הסרט המפתיע של 2023.



הרוצח

לא הרבה ידוע על מותחן הניאו-נואר החדש של דיוויד פינצ'ר, אך שיתוף הפעולה הנוסף שלו עם התסריטאי של "שבעה חטאים" - אנדרו קווין ווקר, בהחלט מעלה לנו את רף הציפיות. הסרט מבוסס על סדרת רומן גרפי צרפתי מאת אלכסיס נולנט, על מתנקש שמתחיל לאבד את דעתו כשהוא ממתין למטרה הבאה שלו. לא נקבע עדיין תאריך יציאה לסרט אבל הצילומים לפרויקט, שבו מככבים מייקל פסבנדר וטילדה סווינטון, כבר הסתיימו.

לחלק השני של הכתבה>> לחצו כאן
ליאור אללוף - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
2נראית שנה מעניינת. תודה איריס (43) | 22/01/2023 09:05:36
1סקירה נהדרת. תענוג לקרוא. עדי () | 21/01/2023 23:54:35
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ליאונרדו דיקפריו
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט