חדשות קולנוע וסרטים

ראיון מיוחד עם במאי "פיינאפל אקספרס", דיוויד גורדון גרין

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ראיון מיוחד לאתר "סרט" עם דיוויד גורדון גרין, הבמאי האמריקאי המצליח שעומד מאחורי הלהיט "פיינאפל אקספרס", שהגיע לארץ לכבוד הפסטיבל הבינ"ל לסרטי סטודנטים
הראיון עם דיוויד גורדון גרין מתקיים בסינמטק תל אביב ימים ספורים לאחר הפיגוע בשרונה שבסיומו נוטרל המחבל בכניסה לסינמטק. לגרין זה לא גרם לחשש באשר להגעתו לישראל. "ככה זה בכל העולם, רק עכשיו זה קרה באורלנדו. לפעמים משהו רע יכול לקרות לך כשאתה פשוט חוצה את הכביש, אז אי אפשר לשנות את החיים בגלל הטרור", הוא אומר.

זו הפעם השנייה בה גרין מגיע לארץ לאחר שבגיל 23, לפני 18 שנה, הוא היה אורח של פסטיבל ירושלים עם סרטו הראשון "ג'ורג' וושינגטון". מאז כוכבו של הבמאי המוכשר עלה עם שורה של דרמות עצמאיות אהובות מבקרים כמו "פרינס אבלנש" עליו זכה בפרס הבימוי בפסטיבל ברלין, "ג'ו" שזכה בפרס בפסטיבל ונציה ו"אבודים". כעת הוא מגיע כאורח פסטיבל הבין לאומי לסרטי סטודנטים, המתקיים בימים אלו בסינמטק תל אביב בו הוא משמש כיו"ר חבר השופטים בתחרות הבינלאומית.

מה גרם לך להסכים להזמנה לפסטיבל?

"לאחרונה נהייתי מאוד עסוק, סיימתי סרט חדש לפני מספר שבועות וזה נחמד לנוח מהפרויקט ולראות איך סרטים נעשים במקום אחר. אני גם מאוד אוהב לסייע לבמאים צעירים. שבוע הבא אני אהיה מנטור בחממה של סאנדנס לבמאים מתחילים, בשנה שעברה שניים מהעוזרים שלי ביימו את סרטם הראשון וסייעתי להפיק ולהדריך אותם. זה למעשה יותר מעניין מהקריירה שלי. זה נחמד להיות מושפע על ידי אנשים צעירים עם הרבה אנרגיה. הם לא יודעים את הכללים ולא שמים עליהם וזה מרענן".

מה הטיפ שלך לבמאים צעירים?

"למצוא קאסט נהדר ולא להתעסק איתו יותר מדי. צריך למצוא אנשים מצוינים ולתת להם לעשות את מה שהם עושים טוב. הם לא חייבים להיות שחקנים מקצוענים. הבמאי צריך להיות שם כדי לתמוך בשחקנים ולגרום להם לחשוף את עצמם על המסך".

[*]

(בתמונה: דיוויד גורדון גרין)

למרות שמלבד ל"פיינאפל אקספרס" לא ביים גורדון גרין שוברי קופות גדולים, הוא עובד עם גדולי השחקנים בהוליווד, כשבשנים האחרונות הוא ביים את סנדרה בולוק ("משברים בע"מ"), אל פאצ'ינו ("מנגלהורן"), ג'ונה היל ("מבוגר אחראי"), ניקולס קייג' ("גו") ובסרטו הבא "Stronger" הוא שיתף פעולה לראשונה עם ג'ייק ג'ילנהול.

עד כמה חשוב השם של השחקן בגיוס תקציבים לסרט?

"יש לי הבנה שהתקציב שיינתן לסרטים שלי יהיה לפי גודל הכוכב שאני מביא. אם אני אביא את סנדרה בולוק לסרט אני אקבל הרבה יותר כסף מאם אני אביא שחקנית לא מוכרת. אני מכיר ומכבד את זה. אבל בסוף מה שחשוב זה יותר השחקן המתאים לתפקיד מאשר התקציב של הסרט". היו לך קשיים בעבודה עם כוכבים בסדר גודל הזה?

"לא היו לי חוויות שליליות עם הכוכבים, אני קיבלתי השראה מהעבודה איתם. מה שעושה את ניקולס קייג' כשחקן זה גוף העבודות שלו שמשך אותי לעבוד אותי. לא היה לך את הסרט "ג'ו" אם לא היה לך את הסרטים שניקולס עשה לפניו, גם הפחות טובים. כשאני מסתכל על הסרט החדש שלי עם ג'ייק ג'ילנהול זה היה שונה אם הייתי עושה אותו אחרי "הנסיך הפרסי" מאשר אחרי "חיית הלילה". אני אוהב לעבוד עם שחקנים ספציפיים בזמן ספציפי בקריירה שלהם".

לאחרונה החל גורדון גרין לשתף פעולה עם HBO להם הוא ביים את הקומדיה "על הפנים" (Eastbound & Down ) בכיכוב חברו מימי הקולג' דני מקברייד, וכעת הוא ביים את העונה השנייה של הסדרה " Vice Principals" שטרם עלתה לשידור בארה"ב.

עד כמה שונה העבודה בטלוויזיה מהקולנוע?

"ההבדל המרכזי שסרטים אנחנו בוחנים אצל קהל, בעוד בטלוויזיה אנחנו עושים את הסדרה וישר משדרים אותה. אני אוהב להראות לקהל את הסרטים בראף קאט ולראות איך הקהל מגיב ואין לי את זה בטלוויזיה. אני יכול ללמוד הרבה מהתהליך הזה. מצד שני זה יכול להיות גם הרסני כי אנשים רואים את הסרט כשעוד לא סיימתי איתו וייתכן שהם לא יראו אותו יותר כי הם יגידו שהוא משעמם וארוך. ברור שזה יהיה כך! אני מראה להם את הגרסה הארוכה בשביל לשפר אותה".

אתה חושב שהטלוויזיה תופסת את המקום שהקולנוע מילא בעבר?

"זה לא לוקח את המקום של קולנוע אלא של הקולנוע העצמאי. היום אם אתה רוצה שאנשים יצפו במה שאתה עושה זה קל יותר בטלוויזיה. זו הדרך היום לעשות תוכן מאתגר. בטלוויזיה אתה יכול להרשות לעצמך להיות יותר מוזר ובלתי רגיל ולא לדאוג ישר מהשורה התחתונה כי לפעמים לוקח לסדרה כמה פרקים כדי לתפוס. יתרון נוסף של הטלוויזיה הוא שאני יכול לחכות מספר חודשים כדי לצפות בסדרה עד שחברים ימליצו עבורי. לסרטים אין פרק זמן כזה. אם אתה מחכה מספר שבועות הוא כבר נעלם. יחד עם זאת מה שחסר בטלוויזיה זו החוויה הרומנטית של הרבה אנשים שצופים בסרט ביחד, של להיות עם הסרט שלך בפסטיבלים ברחבי העולם".

בשנים האחרונות מזגזג גורדון גרין בין הדרמות האנושיות בהן הוא מתמחה לבין קומדיות סטלנים כ"פיינאפל אקספרס" ו"הוד מעלתך" (your highness). "פיינאפל אקספרס" בכיכובם של ג'יימס פרנקו וסת' רוגן היה גם להצלחתו הקופתית הגדולה ביותר והפך לסרט קאלט ולאחת מקומדיות הסמים האהובות ביותר בשנים האחרונות.

[*]

(סת' רוגן וג'יימס פרנקו ב"פיינאפל אקספרס")

איך הגעת מהקולנוע העצמאי ל"פיינאפל אקספרס"?

"למדתי בקולג' עם השחקן דני מקברייד והוא חבר של סת' רוגן וג'אד אפאטו. הוא הכיר בינינו והם חשבו שזה יהיה רעיון מצחיק לתת לבמאי אינדי לעשות קומדיה. אני רציתי לעשות משהו מסחרי יותר, יש גבול לכמה סרטים עצמאים דלי תקציב אפשר לעשות בלי להתרושש או להשתעמם. היה לי רצון לעשות משהו כיפי, להשתטות, להיות מגוחך, ללמוד איך לעשות אפקטים מיוחדים ומרדפי מכוניות. אלו דברים שפתחו לי את הראש בהשכלה של איך לעשות סרטים".
כשניסית לשחזר את ההצלחה עם הקומדיה התקופתית "הוד מעלתך" זה פחות עבד

“אני חושב שמה שהגביל את ההצלחה של הסרט זה שמדובר בבדיחה פנימית לאנשים שגדלו על סרטי חרבות דלי תקציב. זו הייתה הנקודה שלי – לעשות סרט פנטזיה אידיוטי, וולגרי ללא הרבה בדיחות. יכול להיות שאנשים חיפשו סרט עם איכויות יותר סאטיריות ועם יותר בדיחות, בזמן שאני רציתי לעשות סרט חרבות בסגנון שנות ה-80. המבקרים שנאו את זה אבל זה הפך לקאלט. אנשים באים אליי כל הזמן על הסרט הזה וזה גורם לי להרגיש טוב כי הוא לא מיועד לכולם".

הביקורות הרעות השפיעו עליך?

“הפסקתי לקרוא ביקורות מאז 'פיינאפל אקספרס'. הייתי מאוד גאה בסרט והתחלתי לקרוא ביקורות שאומרות למה הסרט לא עובד שזה הוגן אבל גם למה לא הייתי צריך לביים אותו, שזה לא הוגן כי אף אחד מהמבקרים לא מכיר אותי. זה נהיה מסובך רגשית עבורי לקרוא ביקורות מאז. מדי פעם אמא שלי שולחת לי משהו ממש נחמד ואת זה אני רואה, ומהשאר אני נמנע. לא הייתי בנקודה שאני ממש סקרן עדיין. יש לי ביטחון במה שאני עושה. מה שכן, הסדרה החדשה שביימתי ל-HBO היא מאוד אדג'ית ואני אקרא ביקורות על העונה השנייה שביימתי רק כדי לראות איך אנשים מפרשים את הסדרה, מעניין אותי איך יגיבו אליה".

[*]

(מתוך הסרט "פרינס אבאלאנש")

בראיון עבר הצהרת שאתה מעריץ של "רובוטריקים". היית רוצה לביים בלוקבאסטר?

"אני מעריץ של שוברי קופות הייתי שמח שאחד הסרטים שלי יהיה כזה. יהיה לי יותר כוח, יותר כסף ומכונית מפוארת. מצד שני יש דבר כזה יותר מדי כסף. זו דרך בריאה לנהל את הקריירה שלך ללא הצלחה ענקית אבל מספיק כדי להמשיך. אני מעריך את חלק משוברי הקופות שנעשים כיום כמו 'האיש שנולד מחדש'. הוא עשה מלא כסף אבל לא תוכנן כשובר קופות. זה מה שאני הייתי רוצה לעשות, זה אדיר. או "ג'אנגו ללא מעצורים", זה סרט נהדר שעושה מלא כסף. אני ממש אהבתי את "צבי הנינג'ה" הראשון יש לו דיאלוגים רעים, אבל הוא מאוד מרשים. כל שוט בו הוא יפהפה. תנגן מוסיקה ותראה 5 דקות, אל תקשיב למה שהם אומרים, זה מדהים ויזואלית".

אז אם היו מרימים אליך טלפון לביים את "צבי הנינג'ה" החדש היית מסכים?

"לא הייתי מסכים לביים סרט כזה כי אני לא מאמין שהיו רוצים גרסה שאני אביים, אבל הסרט החדש גם מבוים על ידי בחור בשם דיוויד גרין. הלכתי ליד הסט של הסרט הזה יום אחד ורציתי להיכנס כי אני לא יכול לדמיין איך עושים את זה. אני אפילו לא יודע איך עושים את זה מבחינה טכנית".

מה אתה יכול לספר על סרטך החדש "חזק יותר" בכיכובו של ג'ייק ג'ילנהול?

"הוא מבוסס על סיפור אמיתי על ג'ף באומן, קורבן של הרצח במרתון בוסטון. זה סיפור על איך הוא שיקם את החיים שלו אחרי התקרית הזו. מעולם לא ביימתי לפי סיפור אמיתי. זה היה מאוד מרגש להכיר את משפחות הקורבנות. ניסינו לבנות תחושה אותנטית ולגייס הרבה אנשים שהיו במרתון עצמו. זה היה מאתגר ומאוד מרגש. סיימנו את הצילומים שבוע שעבר. אחרי הפסטיבל פה ואחרי סאנדנס אני אחזור לעבוד על עריכת הסרט".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ניקולס קייג'
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט