בגינרס ביקורת סרט

Beginners Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בגינרס":
"מרגש ואינטיליגנטי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Beginners
משחק יואן מקגרגור, כריסטופר פלאמר, מלאני לורן, גוראן ויסניץ במאי/ת מייק מילס  
דרמה
ביקורת סרט לבגינרס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרגש ואינטיליגנטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות17.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"בגינרס" הוא סרט על התחלות בגיל מאוחר. לכאורה נושא נדוש על אנשים שרק באמצע החיים או לקראת סופם באמת מתחילים ללמוד להנות מהחיים. סרטים רבים עוסקים בנושא בדרך כלל מנקודת מבט נשית ובריטית, כגון "נערות לוח השנה" ו"להציל את גרייס" או אמריקאית מסחרית ונדושה כגון 'מתים על החיים'. "בגינרס" יוצא מנקודת פתיחה מפתיעה ונועזת למדי אפילו ליצירה איכותית ואמנותית קטנה ובעזרתה הוא מצליח ליצוק רבדים חברתים והיסטוריים שהופכים את חוויית הצפייה לאינטיליגנטית ומרגשת באמת.זהו סרטו העלילתי השני של הבמאי/תסריטאי מייק מיילס. סרטו הראשון, "מצוץ מהאצבע" זכה לביקורות טובות ועורר עניין רב בשנת 2005. "בגינרס" שבכורתו העולמית התקיימה בפסטיבל הבינלאומי של טורונטו מושפע מסיפור של חייו של הבמאי שאביו יצא מהארון לעת זקנה אחרי מות אמו וכעבור מספר שנים נפטר מסרטן. כמו כן הבמאי יצר סרט תיעודי בשם "Does Your Soul Have a Cold?" שעוקב אחרי חמישה יפנים הסובלים מדכאון וכיצד החברה היפנית מתייחסת למחלה הזאת ולתרופות נגד דכאון.
אוליבר הוא מאייר בלוס אנג'לס בסוף שנות השלושים לחייו. הוא סובל מדכאון בעקבות מות אביו. הוא פוגש שחקנית צרפתייה החולקת את זמנה בין עיר המלאכים לתפוח הגדול וגם היא סובלת מדכאון. ביחד הם לומדים לחזור ולהאמין בחיים ובאהבה. ההשראה של אוליבר הוא אביו האל, שבאמצע שנות השבעים לחייו אחרי שאשתו ואמו של אוליבר נפטרת מסרטן הוא יוצא מהארון, מוצא אהבה חדשה בדמות גבר נאה ומתחיל לראשונה בחייו להנות מהחיים במועדון הסרט הגאה, הספר הגאה, מסיבות, מצעד הגאווה ועוד שלל אירועים חברתיים עם גברים מבוגרים נוספים.לראשונה בחייו אוליבר רואה את אביו מתחיל לחיות באמת גם אם זה לתקופה קצרה של ארבע שנים עד שמחלת הסרטן תוקפת גם אותו. לעומת דרמות משפחתיות ורומנטיות אמריקאיות רבות שעוסקות יותר בהתפתחויות עלילתיות מאשר ברגשות של הגיבורים, נראה ש"בגינרס" שוקע בהנאה מלנכולית בתוך עולמם העשיר ומלא הרגש של הדמויות המובילות את הסרט. מילס עושה זאת בסבלנות מרשימה והתוצאה היא קולנוע אישי ונדיר בכנותו. כמו כן הוא מצליח לפרש מבחינה פסיכולוגית חכמה ביותר מדוע אוליבר בעצם לא מסוגל לנהל מערכת יחסים לאור האמת המפתיעה שצצה בחייו ובעצם מסבירה את הריחוק והניכור בין הוריו בילדותו.
ההישג הוא לא רק של מילס שביים וכתב את הסרט אלא גם של הליהוק המדויק והחכם של שלושת הכוכבים המרכזיים: יואן מקרגור מקסים כאוליבר. גם כשהוא לא עושה הרבה הוא מאיר את המסך בחיים. מלני לורן הצרפתייה הזכורה לטוב מ"ממזרים חסרי כבוד" היא הקונטרה המושלמת עבורו. גם היא מגלמת אדם דכאוני ונטול חיים שמוצא אותם באופן מפתיע במאייר שפוחד להתאהב. לורן פשוט מקסימה וביחד הם זוג שקל מאוד להתאהב בו.כריסטופר פלאמר הוותיק אולי פעם ריקד ל"צלילי המוסיקה". כאן הוא מתעניין במוסיקת האוס. פלאמר בתפקידו הטוב ביותר בשנים האחרונות אם בכלל מרגש ביותר כאדם שרק בגיל 74 מפסיק לחיות בשקר, חושף את זהותו המינית ולראשונה באמת נהנה מהחיים ואני מאמין שלשחקן הוותיק אפילו יש סיכוי באוסקר בפברואר הקרוב. "בגינרס" הוא סרט עצוב עם הומור בריא, סרט על סוף והתחלה, על חיים ומוות. זהו סרט בוגר אבל צעיר ברוחו, הוא סרט נדיר כי הוא מצליח לבדר ולהיות אינטיליגנטי ומורכב בו זמנית. בהחלט אחד הסרטים האמריקאים האיכותיים של השנה.
בגינרס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4627/07/2018 09:16:03
7/10אייקון ציון
פספוס. היה אפשר להפיק יותר מסרט שמבוסס על סיפור טוב ומעניין. נראה שיוצרי הסרט ניסו להתחכם יתר על המידה. העלילה קצת מפוזרת ולא רציפה ויש העמסת יתר של פרטים מיותרים תוך קפיצות בין העבר להווה.אוליבר הוא רווק בן 38 שסיפור חייו מושפע מזה של הוריו והדרך שבה גדל.הוא נזכר באביו שיצא מהארון מיד אחרי מות אימו של אוליבר. אביו המבוגר מכיר בחור צעיר ממנו בהרבה ואוליבר צריך להסתגל למציאות חדשה.בהווה אוליבר שחווה כמה מערכות יחסים כושלות, מכיר בחורה חדשה ודי יוצאת דופן. נראה שמערכת היחסים איתה, היא ההתמודדות שלו עם השדים מהעבר שמנעו ממנו לפתח זוגיות ולחוות אהבה אמיתית.השאלה המרכזית היא ,האם בכל גיל אפשר להתחיל מחדש כדי למצוא את האושר שלנו, או שלפעמים זה מאוחר מידי. למרות כל מה שכתבתי בהתחלה, הסרט שווה צפייה.
שם: דב ישראליגיל: 3607/02/2012 14:14:33
8/10אייקון ציון
Beginners אוליבר סובל מדכאון בעקבות מות אביו ופוגש שחקנית צרפתייה שגם היא סובלת מדכאון וביחד הם לומדים לחזור ולהאמין בחיים ובאהבה ומנסים לבנות מערכת יחסים למרות המטענים שהוא והיא נושאים על גבם...סרט על התחלות בגיל מאוחר,עשוי טוב,החזיק אותי לכל אורכו,ללא ספק סרט מיוחד,אהבתי.
שם: אדרלולגיל: 2510/08/2011 15:34:30
8/10אייקון ציון
סרט מקסים אך מלנכולי. הסרט עוסק בקבלת החלטות בחיים ובהשלכות שלהן. הוא עושה זאת תוך השוואה בין חיי הבן לבין חיי אביו בשנים האחרונות לחייו. משחק טוב מאוד וכלב קטן שגונב את ההצגה. נהניתי מאוד.
קישורים
חץ בגינרס (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט