מסיבת ההלוויה שלי ביקורת סרט

Get Low Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מסיבת ההלוויה שלי":
"פשוט נפלא"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Get Low
משחק רוברט דובאל, ביל מארי, סיסי ספייסק, לוקאס בלאק במאי/ת ארון שניידר  
דרמה
ביקורת סרט למסיבת ההלוויה שלי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פשוט נפלא"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כמה טוב שעדיין עושים סרטים כמו "מסיבת הלוויה שלי" או בשמו המקורי Get Low. סרטים עם תסריט כתוב היטב, בימוי איטי ובוגר שמאפשר לעלילה ולדמויות להתפתח באיטיות בלי גימיקים מיותרים. אבל ההנאה הגדולה ביותר בסרט "מסיבת הלוויה שלי" הוא הליהוק. עובר עלינו קיץ עם סרטים איומים שיש בהם שפע פעלולים נטולי תסריט, שחקנים צעירים וחיוורים והינה מגיע סרט שהאטרקציה המרכזית שלו היא שלושה שחקנים ותיקים שמוכיחים שהפעלול היחיד שלו הם זקוקים כדי להחזיק סרט באורך מלא הוא כשרון.הצפייה ב"מסיבת הלוויה שלי" מענגת בעיקר בשל נוכחותם המרשימה של רוברט דובאל, ביל מוריי וסיסי ספייסק באותו סרט, על מסך אחד ומדי פעם גם באותו פריים. שלוש אגדות קולנועיות אמריקאיות. כול אחד עם היסטוריה מפוארת משלו מתאחדות לספר סיפור אמריקאי קלאסי, בסיסי ומרגש שיגרום לכם להזיל דמעה.
עלילת הסרט מבוססת על מקרה אמיתי. רוברט דובאל מגלם את פליקס "בוש" בריזיל, תושב טנסי מסתורי שהתבודד ביערות מחוז רואן שבטנסי במשך 40 שנה, בשנת 1938 הוא החליט לערוך לעצמו מסיבת-הלוויה בעודו בחיים, בהשתתפות כל אנשי העיירה הקרובה, מהם התרחק במשך שנים. הוא מבקש מבעל בית הלוויות המקומי לארגן עבורו את המסיבה שבה כל אחד מוזמן לספר את הידוע עליו. הוא גם פוגש אהבת נעורים שחוזרת לעיירה כעבור שנים רבות. במהלך הסרט כמובן נגלה שיש סוד אפל בעברו של אותו מתבודד מסתורי.זהו סרט הביכורים של הבמאי הצעיר אהרון שניידר. יש קסם רב בזה שבמאי לא מוכר שזהו סרטו הראשון לא נכנע לתעשיית הקולנוע ההוליוודית המסחרית והחליט ליצור סרט שמלכתחילה לא צפוי לו עתיד כלכלי מרשים. זהו סרט שמגיע מתוך המורשת הקולנועית של פרנק קפרה שבו ישנו גיבור כל אמריקאי, אדם פשוט, שיש לו עבר מורכב עם סוד אפל, ובמהלך הסרט הוא יעבור תהליך שבסופו של דבר יגרום לנו להזיל דמעה או שניים.
"מסיבת הלוויה שלי" הוא סרט על הסודות שאנחנו מחביאים עמוק בארון, על העונשים שאנחנו מטילים על עצמנו ועל השחרור העצום בכך שאנחנו בסופו של דבר חושפים את האמת. פליקס חי במשך ארבעים שנה בכלא שהוא בנה לעצמו ורק בסוף חייו כאשר חשף את אשר על ליבו הוא הצליח להשתחרר באמת. דובאל מרגש כפליקס, ביל מוריי יוצר דמות אנושית ומרגשת כבעל בית הלוויות. סיסי ספייסק מעולה כתמיד. גם השחקן הצעיר לוקאס בלאק מרשים. אפילו ביל קובס הותיק מופיע בתפקיד אורח מרשים."מסיבת הלוויה שלי" הוא סרט אמריקאי קלאסי, הוא מבויים היטב והדמויות שבו אנושיות ומרגשות. עכשיו צריך לקוות שהצופים יהיו מעוניינים לקנות כרטיסים לסרט שהפעלול המרכזי בו זה הסיפור.
מסיבת ההלוויה שלי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3617/03/2012 14:59:35
7/10אייקון ציון
Get Low סיפורו האמיתי של פליקס "בוש",תושב טנסי שהתבודד ביערות במשך 40 שנה,ואז החליט לערוך לעצמו מסיבת-הלוויה בעודו בחיים,בהשתתפות כל אנשי העיירה הקרובה מהם התרחק...לצערי הסרט דיי איטי והסיפור מתגלה רק בחציו השני של הסרט,ניתן לראות מה תחושת האשמה עשתה לבוש,משחק טוב של רוברט דובאל וביל מאריי,הסיפור עצמו עצוב ונוגע לב.
שם: טליגיל: 3405/10/2011 18:44:42
2/10אייקון ציון
סרט משעמם, איטי מאד, שממש לא ממריא לשום כיוון. היינו 5, אני שרדתי, 2 הלכו אחרי חצי שעה. בנוסף, גם יצאתי ממנו עם תחושה כבדה, לא מומלץ (לדעתי...)
שם: ניצה רטרגיל: 6622/09/2011 17:42:55
10/10אייקון ציון
סרט מפתיע ומתפתח , שלכאורה מתחיל מעט הזוי , אבל עם התקדמותו,אתה אוהב אותו יותר ויותר . לרוברט דובאל מגיע לדעתי אוסקר על המשחק . אהבתי כל רגע , נהניתי וצחקתי. ממליצה מאוד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט