העזרה ביקורת סרט

The Help Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "העזרה":
"שחקניות מופלאות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Help
משחק אמה סטון, בריס דאלאס הווארד, מייק ווגל, ויולה דאביס, אוקטביה ספנסר, ג'סיקה צ'סטיין, אליסון ג'ני, סיסי ספייסק, סיסלי טייסון במאי/ת טייט טיילור  
דרמה
ביקורת סרט להעזרה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שחקניות מופלאות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"העזרה" סרטו השני של הבמאי טייט טיילור הוא מוצר הוליוודי שמצליח לרגש בדרכו המיושנת והלא מתוחכמת בעיקר בזכות אנסמבל מרשים של שחקניות מופלאות שמצליחות לכבוש את המסך ולרגש את הצופים. הסרט המתרחש בשנות ה-60 רחוק מלהיות יצירה קולנועית חשובה על מצב האפרו-אמריקאים בדרום ארה"ב. זה בהחלט לא "חמדת" קורע הלב או "מיסיסיפי בוערת" הבוטה. "העזרה" הוא יותר "מגנוליות מפלדה" או "עגבניות ירוקות מטוגנות" עם נשים לבנות ושחורות, כלומר מלודרמה מרגשת עם סיטואציות מצחיקות ובמקרה יש בו גם מסר חברתי וסיפור היסטורי כלשהו.הסרט עוקב אחרי סיפוריהן של עוזרות הבית האפרו-אמריקניות שעובדות במשך שנים אצל משפחות לבנות ובעצם מגדלות את הילדים, מנקות את הבתים ומכינות אוכל בזמן שבעלות הבית הלבנות עסוקות במשחקי קלפים ובילויים מסוגים שונים. סקיטר, בחורה דרומית, חוזרת לג'קסון מיסיסיפי, עיירת הולדתה מהקולג', עם חלום להפוך לסופרת. עיתון מקומי שוכר את שירותיה והיא הופכת לאחראית על מדור עצות לבית. מאחר ואין לה מושג בניהול משק בית היא פונה לאיבליין קלארק עוזרת הבית שעובדת אצל חברתה הטובה כדי שזאת תעזור לה לענות על שאלות הקוראים.
סקיטר נחשפת לסיפוריה של אייבלין ונרתעת מחוק חדש שאוסר על עוזרות הבית האפרו-אמריקניות לעשות את צרכיהם בבתים של מעסיקיהם. היא מחליטה לראיין את העוזרות שעובדות אצל המשפחות בעיירה כדי לכתוב ספר בנושא. בהתחלה זאת משימה מאוד קשה לגבות עדויות מאחר וכולן חוששות שהן יפוטרו וגם בשל החוק שאוסר לשחורים וללבנים לבלות יחדיו. אך כאשר אחת העובדות נופלת למלכודת שטומנת לה מעבידה, כולן מחליטות להתגייס למשימה וברוח התקופה לשנות את המציאות בה הן חיות.למרות הנושא הרציני והלא פשוט שהסרט עוסק בו אי אפשר לקטלג אותו דרמה היסטורית רצינית ואיכותית. בסך הכל מדובר במלודרמה הוליוודית מבדרת וקולחת המתקדמת במהירות כך שאורכה (146 דקות) כלל לא מורגש. היתרון הגדול מלבד הבימוי המקצועי והקולח הוא התסריט הקליל והמבדר וכמובן הליהוק שהוא גולת הכותרת של הסרט הזה.
אמה סטון הכוכבת הצעירה הלוהטת ביותר בהוליווד המגלמת את סקיטר המורדת בחברה השמרנית והגזענית, מקסימה וחכמה כמו תמיד. השחקנית הזאת משדרת עומק ואינטיליגנציה שחסרים לרבים מהשחקניות והשחקנים צעירים בהוליווד כיום. שחקניות יותר ותיקות כמו סיסלי טיסון, סיסי ספייסק ומרי סטינגבורגן מופיעות בתפיקידים קטנים אך מרשימים. אפשר לציין לטובה גם את ג'סיקה צ'סטיין נפלאה כעקרת בית מנודה בגלל שהיא לא נולדה למשפחת עשירים וברייס דאלאס הווארד המגלמת את הגזענית שמארגנת אירוע צדקה לילדים באפריקה אבל בעצם שונאת את השחורים שחיים איתה באותה העיר. אבל מי שגונבות את ההצגה הן ויולה דאביס ואוקטביה ספנסר עוזרות הבית הראשונות שמסכימות לחשוף את סיפוריהן."העזרה" הוא סרט פשוט מדי ואפילו מיושן. הצילום שלו לפעמים מזכיר את סרטי הטלוויזיה של ערוץ הולמרק אבל עם זאת הוא אפקטיבי, מרגש ובעיקר יש לו קאסט מרשים של שחקניות מופלאות.
העזרה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1502/03/2018 23:35:59
7/10אייקון ציון
סרט פשוט וסוחף. השחקנים (או יותר נכון, השחקניות) נהדרים, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול די מוסיף לאווירה, העריכה מעולה, המסרים חשובים ומועברים בצורה יוצאת מן הכלל והדיאלוגים עמוקים ועשויים היטב אבל התסריט והעלילה נמרחים מידי, לפעמים טיפה צפויים ולא מתעלים על עצמם. בקיצור, אפשר מאוד לראות.
שם: anipoגיל: 4217/08/2014 11:07:20
8/10אייקון ציון
מג''עג''ע בהתחלה עד שתופס כוון בהמשך ולאחר מכן נהפך להיות מעניין ולעיתים משעשע ומרגש. לא הייתי מגדיר אותו סרט גדול אך בהחלט מומלץ.
שם: אורי יהודהגיל: 1623/02/2013 17:04:31
10/10אייקון ציון
סרט מעולה!! וכל מילה אחרת פשוט מיותרת
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט