השבוע שלי עם מרילין ביקורת סרט

My Week with Marilyn Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "השבוע שלי עם מרילין":
"עונג מושלם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר My Week with Marilyn
משחק מישל וויליאמס, אדי רדמיין, קנת' בראנה, ג'וליה אורמונד, דומיניק קופר, ג'ודי דנץ, אמה וטסון, טובי ג'ונס, דוגרי סקוט במאי/ת סיימון קרטיס  
דרמה
ביקורת סרט להשבוע שלי עם מרילין מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"עונג מושלם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אפשר לטעון שיש זוכה: מישל וויליאמס ולכת לקטוף את פרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר. אחרי שהיתה מועמדת פעמיים בעבר על תפקידיה ב"הר ברוקבק" ו"בלו ולנטיין" היא הולכת לעשות זאת בפעם השלישית. השחקנית שהתחילה את הקריירה שלה בסדרת הנעורים "דוסון קריק" והפכה לכוכבת של סרטי קולנוע אמריקאים עצמאיים ואיכותיים מתבססת כשחקנית הגדולה הבאה של הוליווד. וויליאמס היא לא כוכבת קולנוע טיפוסית. היא כמעט ולא משתתפת בסרטים הוליוודים. היא שחקנית חכמה שיודעת לפענח את הדמויות שהיא מגלמת וכאשר יש לדמות שלה בשר היא גם יודעת לנעוץ בתפקיד את שינייה. זה בדיוק מה שהיא עושה כאן.לצפות במישל וויליאמס נכנסת לנעליה של האגדה ההוליוודית "מרילין מונרו" זהו אחד האירועים המרגשים ביותר של השנה. זהו סוג של התגשמות חלום שאפילו לא ידענו עליו. התחושה היא של עונג מושלם, אושר צרוף. וויליאמס זוהרת בתפקיד ובסרט הזה כאילו היא באמת יצאה עכשיו מסרט קולנוע הוליוודי קלאסי אמיתי משנות ה-50. אני לא זוכר מתי בשנים האחרונות ראיתי סרט קולנוע וידעתי שמדובר בשחקנית הקולנוע הגדולה הבאה, המריל סטריפ החדשה. וויליאמס נעלמת בתוך דמותה של מרילין ובוראת אותה מחדש. היא פשוט מושלמת.
ב-1956, מגיעה מרילין מונרו לבריטניה יחד עם בעלה המחזאי האמריקאי ארתור מילר. היא עושה זאת כדי לצלם את הקומדיה הקלילה, 'הנסיך ונערת השעשועים'. במאי הסרט הוא סר לורנס אוליבייה, שגם יככב לצידה. הוא שחקן מוערך שאחראי על גרסאות קולנועיות למחזות שיקספירים נודעים כגון "הנרי ה-5", "המלט" ו"ריצ'רד השלישי". על אף הביקורות המעולות והשתתפותו בלהיט של אלפרד היצ'קוק "רבקה" - הוא לא הפך לכוכב קולנוע. ההתנגשות בין הכוכבת ההוליוודית הנוצצת והמתוסבכת שחולמת להיות שחקנית איכותית מול השחקן האיכותי שחולם להיות כוכב הוליוודי היא רק עניין של זמן.קולין קלארק בן ה-23, הוא בוגר אוקספורד שחולם להיות חלק מתעשיית הקולנוע. בעזרת נחישות, עקשנות ותמיכתה של ויויאן לי (אשתו של אוליביה וכוכבת הסרטים "חלף עם הרוח" ו"חשמלית ושמה תשוקה") הוא משיג לעצמו תפקיד של עוזר במאי שלישי על סט הסרט. הוא האיש שגם אוליביה ומונרו סומכים עליו והוא מצליח לגשר בין שני העולמות הכל כך שונים. ספר הזיכרונות שלו, 'הנסיך, נערת השעשועים ואני' הוא גם הבסיס ליצירה הקולנועית המדוברת.
הסרט מצליח ליצור התבוננות אינטימית ולא צפויה על האדם שמאחורי הכוכבת. מרילין שיודעת היטב מה הקהל רוצה לראות לעומת שבר הכלי המתוחזק על ידי כדורים ואנשים תאבי בצע. הסרט עוקב אחרי הקשר שנוצר בינה לבין הבחור הצעיר שלטענתו הבין אותה יותר טוב מכולם. אבל חלק מהקסם של הסרט נובע מהצלחתם של במאי הסרט סימון קרטיס והתסריטאי אדריאן הודג'ס לשחזר את התחושה המדויקת של צפייה ביצירה קולנועית הוליוודית מהסוג הקלאסי וזאת בלי להיות מיושן, קיטשי או נדוש. סצנת השיא מבחינתי היא על רקע הביצוע הקלאסי של נאט קינג קול ל "Autumn Leaves".לסרט יש ליהוק מושלם. קנת בראנה שפעם נחשב ללורנס אוליביה הצעיר ואף פעם לא הגשים את היעוד הנ"ל שנקבע לו על ידי העיתונות, מגלם את מורו הרוחני. וויליאמס שלפי ראיונות שונים לעיתונות לא מעניין אותה להיות כוכבת אלא רק רוצה לעשות תפקידים מעניינים ולעבוד עם במאים טובים - מושלמת. לסרט יש צוות של שחקניות אופי מוכרות ומעולות מג'ודי דנץ הותיקה, ג'וליה אורמונד ואפילו אמה ווטסון (הרמוני מהארי פוטר) בתפקיד קטן ויפה. את קולין קלארק מגלם השחקן הבריטי העולה אדי רדמיין ולצידו אפשר למצוא את דוגרי סקוט כהנרי מילר, דומיניק קופר כסוכן של מרילין מונרו, מילטון גרין ואפילו הופעת אורח של דרק ג'קובי.אני לא בטוח שהסרט הזה מושלם אבל העונג שהוא מציף את הצופים שווה יותר מכל דכאון יומרני אומנותי שמוקרן כרגע בבתי הקולנוע.
השבוע שלי עם מרילין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רבידגיל: 3617/02/2012 09:06:29
7/10אייקון ציון
העלילה כנראה מרתקת למי שכתב את הסיפור, אך למעשה אין בו עיניין למי שלא מעורב, יופי אז מרלין מונרו נדלקה עליך לחמש דקות לפני מאתיים שנה... הסרט לא חידש לי כלום על מצבה הנפשי של מרלין, הסרטו לא גרוע, אך לא ממש טוב או מעניין, המשחק של מישל מעולה. די נהנתי אבל צריך לקחת בחשבון שזה סרט שלא ממש ממריא
שם: דליהגיל: 6811/02/2012 20:42:28
7/10אייקון ציון
סרט בינוני, וויליאמס לא משכנעת די בתפקיד מרילין, ומי שלא בקי בהסטוריה, לא יבין על מה ההתרגשות...יותר מדי דגש בעלילה על האיחורים שלה לצילומים, נראה שלבמאי היה מאד חשוב לפרש בדיעבד את ההתאבדות על-ידי תיאור ההתמכרויות לכדורים לסוגיהם.
שם: אינה ברוורמןגיל: 2513/01/2012 17:59:25
8/10אייקון ציון
סרט שמצליח ללכוד את "אי הבהירות" שנוגעת לשמה, חייה והתנהגותה של מרילין מונרו. הסרט מציג אותה כבעלת ביטחון עצמי, אך ביישנית, תמימה אך פלרטטנית, מבולבלת אך חדה ומלאת אותם ניגודים שהפכו אותה לדמות כה בולטת בזמנה וגם בזמננו אנו. בסרט אין הפתעות ורגעים מותחים, הוא סוג של "להיות זבוב על הקיר" במהלך שבוע בחייה של השחקנית, ולמרות זאת אין זה גורע ממנו עבור אנשים שמכירים את סיפור חייה. עבור מי שלא מכיר או מתעניין בה, הסרט עלוי לשעמם.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט